Pige Karen Pige Karen Pige Karen Pige Karen Pige Karen
janne
Følg
Følger Følg ikke

janne

Kvinde, 47 år, Nordjylland
Oprettet: 22. mar 2008
Offline - Senest online: 10. aug 2014 Bruger er på filterliste

så er Karen født. det er ubeskriveligt. hun er den dejligste lille trold man kan tænke sig.
jeg bor sammen med min datter og min mand i en lille nordjysk by.

jeg er helt ny i det game her, så jeg har mange spørgsmål til i kloge mødre :-)


mange spørger til min religion, og hvordan den adskiller sig fra kristendommen. så nu vil jeg prøve at uddybe det en smule. jeg tager udgangspunkt i den kristne tros bekendelse, for endnu engang at understrege at så stor forskel er der slet ikke. min kirke er bare mere rummelig. først kommer trosbekendelsens ord i enkeltsætninger, og derefter mine kommentarer i * stjerne*
hvis du har flere spørgsmål, uddbyber jeg gerne yderligere.

"Vi forsager Djævelen og alle hans gerninger og alt hans væsen. "

*ja det gør vi bestemt. men vi leder ikke paranoidt efter ham over alt. vi tror på at mennesker imellem byder sig slv og hinanden langt værre djævelskab end man kan finde i djævlen selv*

"Vi tror på Gud Fader, den Almægtige, himlens og jordens skaber."

*ja. blandt andet. vi tror OGSÅ på at vi ar skytsengle og åndelige vejledere til rådighed. disse kontakter de fleste mennesker i drømme, derfor drømmer vi så underligt som vi gør til tider. ydermere tror vi på at din vej i livet er en du skaber selv med hjælp fra ovenstående*

"Vi tror på Jesus Kristus, hans enbårne Søn, undfanget ved Helligånden, født af Jomfru Maria, pint under Pontius Pilatus, korsfæstet, død og begravet, nedfaret til dødsriget, på tredje dag opstanden fra de døde, opfaret til himmels, siddende ved Gud Faders, den Almægtiges, højre hånd, hvorfra han skal komme at dømme levende og døde."

*jeg er på ingen måde enig i denne ophøjelse af jesus som menneske på jorden. vi er alle guds børn, det står flere steder i bibelen og betyder i praksis at jeg på ingen måde er mere end dig, og du på ingen måde er mere end din nabo. vi har bare alle vores egen livs vej og livs lektier. pint under pontius pilatus.......ja det er meget godt men livet på jorden lærer os gentagende gange at INGEN kan byde os noget vi ikke selv tillader, som vi ikke kan byde andre noget de står af på.*

"Vi tror på Helligånden, den hellige almindelige kirke, de helliges samfund, syndernes forladelse, kødets opstandelse og det evige liv."

*igen tror vi blandt andet på helligånden, vi kalder den bare noget andet. syndernes forladelse starter i kunsten at kunne tilgive sig selv. kan du tilgive dig selv dine egne fejltrin, kan du langt bedre tilgive andre deres. på samme måde mener jeg ikke du kan elske andre, uden forbehold, før du kan elske dig selv uden forbehold. jeg mener det er sådan nemlig, at jo mere du forsøger at dæmpe og styre dine egne mindre tiltalende sider, jo mere fremtrædende bliver de. først når du har lært at acceptere dem, da vil de blive accepteret af andre.
det evíge liv eksisterer. så lange er vi enige. men hvad sjælen laver i mellemtiden, mellem de jordiske liv.*

ergo: tror jeg på gud? - ja det kan vi godt kalde bossen, men jeg tror mere på mig selv. jeg mener at vi alle kender sandheden som mange beder gud om. den ligger i os alle hvis vi bare har modet til at kigge ordenligt efter. jeg tror på mig selv og mine egne fornemmelser for hvad der er rigtigt og forkert, og har til hensigt at lære min datter det samme. jeg ved jeg har mine engle og vejledere at henvende mig til hvis jeg har svært ved at overskue mine situationer, og hvad jeg skal stille op i dem. med tiden har jeg lært mig at at tyde de drømme jeg får så meget vst i og lærdom fra :-)

håber du blev lidt klogere på mig :-) :-)
Brugerens bedømmelser af andres {{ratings.itemMoreItems}}
Antal stemmer i alt

Lav
{{ratings.lowCount}}
Middel
{{ratings.middleCount}}
Høj
{{ratings.highCount}}
Ekstra høj
{{ratings.extraHighCount}}
Stemmer: {{ratings.totalCount}}
Annonce