{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

HÆLP til udvikling / forslag. {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

så er det min tur til at høre om nogen herinde har lidt ideer , forslag eller erfaringer .....

Sagen er kort , og som nogen af jer jo allerede ved , at min mindste datter Sophia har været rigtig meget syg sine første 2 år af sin levetid...
hun er en defekt på sit imunforsvar som gør at hun er langt oftere syg og i langt længere perioder.....
Dette har jo medført hun i en periode ikke har gået i institution og når hun er der er det kortere end normalt ,
Hvilket jo så har medført at hun er kommet rigtig meget bagud i sin udvikling smiley
Hun er sprogligt bagud... og vuggestuen tvivler på om hun helt forstår de ting hun får besked på ...
Motorisk er hun rigtig godt med...
Hun er indstillet til ppr og skal testes af en psykolog så vi kan finde ud af hvor langt bagud hun er , da hun jo er fyldt 3 men ikke fungere som en 3årig...
hun skal osse ha talepædagog , og indtil videre har hun fået lov til at blive på vuggestue gruppen da hun langt fra er klar til børnehaven !

MEN MEN MEN , nu skal jeg jo så virkelig til at køre på hvad indlæring og forståelse vedrøre så hun kan komme godt med , vil jo osse godt vise dem at jeg osse selv er villig til at gøre noget..

Vi skal træne sprog..... koncentration og dyr , lyde og farver .....

så nu vil jeg godt høre lidt forslag på nogen lege... ting ...bøger osv som er til fordel med at hjælpe med disse ting ....
især noget der kan træne dyr og farver smiley

alle forslag og råd tages imod med kyshånd smiley

undskyld det blev lidt langt er bare så svært at forklare .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HÆLP til udvikling / forslag.
  • #1   25. nov 2010 Lav skilte og sæt op alle vegen, med farver hvor der står farven, dyr hvor der står hvad det er for et dyr osv.
    Så kan du bede hende om at finde feks. rød firkant et sted i huset og når hun så har fundet det skal i sammen sige det....sjovt og lærerigt:)

Håber du forstår hvad jeg mener.

• #3   25. nov 2010 takker til jer begge og suger det til mig smiley
    er så svært at finde på noget nyt hver dag ....

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #4   25. nov 2010 Hejsa.
    Ved ikke om det vil hjælpe, men drik med sugerør sammen med hende, det ører mundmotoriken samt, puste flammenkugler hen over bordet, hun over til dig og dig tilbage. Popcorn, ved jeg ikke om hun spiser, men en god "leg" er at tage et sugerør og den hun kan suge til sig må hun få, så hun også lære ar suge den anden vej.
    Vendespil med dyr, så skal hun sige dyrer højt til jer derhjemme. Gå ud i naturen og tag nogle billeder med dyr og farver, print dem ud og snak ud fra dem, de elsker jo billeder ad dem selv og nogle de har oplevel på egen krop. Håber du måske kan bruge det lidt, skiver måske senere når jeg har tænk mig om igen smiley

• #5   25. nov 2010 Sanne : åh jo osse gode forslag .... den med pocorn lyder jo rigtig sjov..... ihh hvor dejligt .....

hvor er i bare gode allesammen ... det er lige sådan nogen input jeg mangler... føler mig så tør for ideer ... tusind tak

• #6   25. nov 2010 Da jeg var barn var jeg rigtig sen til at lære at snakke..
    I samråd med talepædagogerne fik mine forældre en masse opgaver de skulle øve med mig.
    En af dem var en billedmappe, hvor jeg skulle "læse højt". Så skulle jeg f.eks sige franskbrød, og fik guldstjerner for at gøre det rigtigt. Der var så sat ord ind som jeg allerede kunne udtale, så det også kunne hjælpe på min selvtillid.
    Jeg fik også remser med ord. F.eks bif-baf-bof, fif-faf-fof osv. Igen både med de ting jeg skulle lære, og de ting jeg kunne.
    Samtidig jeg til fysipterapi for at styrke min almindelig motorik, i håb om at det hjalp på finmotorikken..

Og så skal der tid til.. Jeg gik til talepædagog 2-3 gange om ugen fra jeg var 2, men lærte først at snakke i påsken (kort inden min forsinkede skolestart), da jeg var 6 år.

• #7   25. nov 2010 ACS : rigtig god ide den med mappen ....
    sophias motorik fejler heldigvis ikke noget der er hun rigtig godt med... men sprog og begreber samt koncentration er smuttet godt bagud

tusind tak for ideer smiley

• #8   25. nov 2010 Anja,
    min motorik fejlede heller intet, men de håbede at det ville styrke min finmotorik, at arbejde med motorikken smiley

Men ellers så hør hvad talepædagogerne har af gode råd.
    Mine forældre var meget frustrerede, og på nippet til at starte helt forfra, og begynde at lære mig alfabetet og at læse, i håb om at det kunne hjælpe.
    Mit problem var at jeg hørte udtalen forkert, jeg kan stadig ikke altid høre min egen udtale rigtigt..

Til gengæld gik der kun ca. to år fra jeg lærte at tale, til jeg var så langt fremme med læsningen, at jeg droppede børnebøgerne, og gik direkte til min mors romaner smiley

Kommentér på:
HÆLP til udvikling / forslag.

Annonce