{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Er godt nok skuffet... {{forumTopicSubject}}

Er lidt i tvivl om jeg skulle oprette denne tråd men har brug for at komme ud med skuffelsen..

Har lige set at min svorger har skrevet til hans fætter på facebook at han skal være gudfar til det barn det venter når som helst.. og det skriver jeg så til min mand..
Han blir selvfølgelig vildt skuffet for hans bror har valgt fætteren frem for ham.. smiley Vi valgte min svorger til forlover/toastmaster til brylluppet og tror også at manden ville have han til gudfar når vi engang blir forældre, men det har han jo fuldstændig ændret mening om nu..

Synes det er hårdt at se manden blive så skuffet over at blive valgt fra frem for fætteren.. tror virkelig han havde håbet.. smiley så nu ved vi også hvem der blir hans forlover når de skal giftes engang..

Nu sidder min mand med en følelse af at der ikke er nogen i hans familie han kan vælge til gudfar når vi engang får børn, og det er da virkelig hårdt at høre..

Ved ikke om jeg er underlig fordi jeg har det sådan.. men er virkelig skuffet på min mands vegne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er godt nok skuffet...
  • #1   29. okt 2010 Jeg bar også selv vores dreng og vil også selv bære vores næste, for ja der kan hurtigt blive problemer og ved at det er der på en anden side af familen, hvor de nærmest er uvenner om hvem der skal bære.

    Men ja der kan jo kun være en og man må acceptere det valg som bliver truffet, selvom det er trist og skuffende når det går ud over en selv. Håber dog på at det bliver en god barnedåb trods alt, måske han skal være fadder så ??


  • #2   29. okt 2010 Kan sagtens forstå din mand, men hvem siger han så ikke skal stå fadder? Vi valgte min veninde til at bærer og så mine 2 søstre, 2 niecer og en kammerat til at stå fadder så der var fuldt hus hos os... Synes det var svært for jeg ville gerne have haft dem alle sammen, men det kan man jo ikke....

  • #3   29. okt 2010 Det værste er da næsten måden i finder ud af det på!!!

  • #4   29. okt 2010 Kan sagtens forstå jeres svar og vi vil ikke lave noget drama eller noget ud af det.. Tror bare manden er skuffet også fordi vi ville ha valgt ham, og vi valgte ham til vores bryllup dengang..
    Men ja der er en der skal have pladsen og det er da også fint nok.. Vi må jo bare acceptere hans valg.. Min mand er alligevel vant til at blive valgt fra i familien så det klarer han jo nok en gang til..

    Men tror ikke han blie valgt til gudfar så vidste vi det allerede nu når han skriver tingene på FB..

    Men ja er mest skuffet over måden at finde ud af det på.. også fordi min mand er ekstra sårbar lige nu smiley


  • #5   29. okt 2010 Kan godt forstå at I bliver skuffet og især måden du har fundet ud af det på...
    Men tror man skal passe på at det ikke bliver for meget "bytte bytte købmand"...
    Jeg har selv stået fadder til min venindes 2 drenge for nogle år siden og meldte ud den gang, at når vi engang fik bar og skulle holde barnedåb, så var det ikke hende der kom til at stå fadder...

    Plus jeg i sidste weekend stod fadder sammen med Thomas, til Thomas' kusines søn's dåb...
    De var heller ikke med til Nikoline's dåb mdr. inden...


  • #6   29. okt 2010 Det er selvfølgelig rigtig nok.. synes bare det er sådan lidt.. men ja .. nok mig der er underlig.. men sådan er det når man er sårbar i forvejen nok..

  • #7   29. okt 2010 Tror ikke du er underlig jeg ville da nok også blive lidt skuffet og ked af det hvis min søster ikke valgte mig til fadder for hendes pige, mest fordi jeg jo synes det er naturligt at det er mig som søster, der skal det... smiley

  • #8   29. okt 2010 Lisbeth.. Tror det er på samme måde min mand har det.. men vi må acceptere deres valg.. smiley

  • #9   29. okt 2010 jeg kender det SÅ godt! min søster valgte at en af hendes veninder skulle være gudmor istedet for en af hendes søskende selvom hun har sagt at hun gerne vil ahve 3 børn og så var det jo ideelt at det var de 3 søskende der var gudforældre for sådan har det altid været i vores familie. men nej hun valgt en veninde og oveni det så kalder veninden sig selv for moster overfor MIN nevø og det kan jeg bare ikke ha! jeg er ved at brække mig når jeg høre det.. der er kun to mostre til min nevø og det er mig og min søster. basta.

    jeg blev jo så nød til at acceptere hendes valg, men jeg ved ikke om jeg nogensinde vil være gudmor for nogen af hendes børn fordi det vil ikke betyde så meget, når "ringen" er brudt.


  • #10   29. okt 2010 Vi valgte også min kærestes fætter frem for min bror.. Min bror fik tilgengæld lov til at stå fadder..

    Vi valgte fætteren fordi han er "the godfather" i familien, han har været gudfar for alle hans små fætre og kusine smiley


  • #11   29. okt 2010 Min veninde er hos os Tante trine og det er noget VI har valgt at hun skulle være hun har 2 mostre (mine søstre) 1 faster (min mands søster) og så har hun 2 (tanter min veninde og min mands brors kæreste)

    Og det har jeg det fint med og jeg har ikke tænkt på at det kunne støde nogle, og min veninde blev valgt til Gud mor for Johanne fordi vi ønskede at hun skulle have en helt speciel plads i Johannes liv. Og derudover havde vi ikke rigtigt nogle andre at vælge for hvis det blev en i min mands familie, ville de bliver fornærmet i min og det ved jeg for det bliver de meget nemt... Ved ikke om de tror det er en konkurrence mellem min familie og hans familie....!!!!
    Og jeg har jo som sagt 2 søstre og dem kan jeg bare ikke vælge imellem...


  • #12   29. okt 2010 Puh ha kan godt frostå din mand er skuffet men ja man kan jo ikke vælge alle..
    Her ved jeg at det er min kærestes søster som bliver slemt skuffet for har sagt til kæresten at hun ikke kommer til at blive gud mor, men at det bliver min lille søs til den dem begge..
    Min begrundelse er at min kærestes søster bor i sverig, vi bor selv i jylland så vi ses meget meget sjældent, der næst synes jeg ikke hun er ansvarlig nok plus at vi ikke har verdens bedste forhold til hinanden og hun snyder tit folk..
    I min verden skal en gudmor/far være en man har det rigtig godt sammen med, en man ville overlade sin børn til, en man ser tit og som børnene har et godt forhold til, og så synes jeg enlig også det er rart at de har den samme gudmor.

    Ved god at en gudmor/far ikke idag betyder det samme som i gamle dage, så hvis vi dør få de automatisk børne, men alligvel har jeg den overvejelse med i det, og der ville jeg aldrig vælge kærestens søster.


  • #13   29. okt 2010 Kan huske da vi var igennem det og manden har 2 halvsøstre og jeg har en søster. Vi valgte en af hans søstre, hende vi har mest kontakt med, min søster og så mandens fætter som gudfar, fordi de 2 altid har haft et tættere forhold end han har til sine søskende..
    Men kan godt huske hvordan det var da hans halvsøster fandt ud af hun "kun" var fadder til vores datter.. Puha, et drama.. men det endte med at hun vendte den om og tænkte over at hun i det hele taget skulle være glad for at være valgt.
    Men kan det ikek være din mand skal være "alm" fadder?


  • #14   29. okt 2010 Tak for alle jeres svar..har sundet mig lidt på det og kan godt se det ikke er verdens undergang.. Om han er gudfar eller ej.. Det kan være lige meget.. Tror bare mere det er manden der er lidt skuffet nu.. men ja de kan ikke vælge alle og sådan er det jo bare smiley

    Vi ved også bare at vi vælger nogle andre smiley


  • #15   29. okt 2010 Hverken gud mor eller fadder siger ja til noget som helst andet end at lære barnet den kristne tro og hvor mange gør så det???

    En gudmor/far har ikke som i gamle dage nogen forpligtelser overfor barnet...

    Det er hvad vi ligger i opgaven der betyder noget... intet andet...



  • #16   29. okt 2010 Som skumtrolden skriver har vi valgt mine to søstre og kenny lillebror som fadder.. Min mindste søster var også gudmor, hun har fra starten sagt at det ville hun gerne og de andre har været bange for at tabe ham smiley Men jeg mener så at det ikke kun er gudmor'en skal være en man tør overlade børnene til og tit er samme med synes det glæder både gudmor/far og fadderne..

    Og det var det vi valgt efter, vi VED at vi kan stole på vores søskende at de altid ved være der for viktor og os og at vi ser hinaden jævnlig (ugeligt), og at de elsker og forguder ham..

    Kenny har en storesøster, men hun har så mange problemer og så utilregnelig og uansvarlig at hun ikke blev valgt da vi aldrig vil overlade hende viktor.. derudover så hun ham første gang til hans barnedåb 2½ mdr gammel trods at vi bor i samme by og hun går bare derhjemme.. Det viser også bare hvor intresseret hun er!!


  • #17   29. okt 2010 Vi har også indset lidt at vi godt kan undvære den rolle i den forstand da verden ikke falder sammen af det smiley så vi accepterer deres valg.. tror bare mere der er en broder sag at manden er skuffet over og sådan har han det jo desværre..

  • #18   29. okt 2010 Altså jeg vil da også blive vildt skuffet hvis jeg blev fravalgt af mine søskende om at stå fadder til deres børn når de engang får nogen.. JEg ved at viktor betyder ALT for dem og når de får børn ville jeg da helt sikkert også komme til at elske dem lige så højt som den bedste moster kan.. Så forstå udemærket han skuffelse hvis han har et tæt forhold med din svoger..

  • #19   29. okt 2010 JA han er skuffet og det er jo bare hans måde at sige det på, kan an sige.. men ja der er ikke noget at gøre ved det...

    Linda.. jo tror helt klart der er en grund til det.. og det må vi acceptere...


  • #21   29. okt 2010 Tania.. Troede faktisk at der stadig var gudfar?? Ved det ikke men tror det ikke.. så havde vi fået det at vide er jeg sikker på..


  • #22   29. okt 2010 gudfar siger ikke ja til noget medmindre han er fadder (Det var vores så også)

    gudfars job (hvis han ikke er fadder) er kun at sige barnets navn og sige ja til den kristne tro osv for barnet..

    Fadderne siger ja til at opdrage barnet i den kristne tro hvis forældrene skulle jo smiley

    Idag har det dog ingen betydning, da hvis begge forældre dør så kigger man ikke på hvem der er fadder, men hvem der ellers er en del af barnets liv i hverdagen smiley

    Katja blev døbt sidste år smiley


  • #23   29. okt 2010 Og vi måtte ikke have 6 faddere, vi måtte have 3-5 faddere (ud over det må man så have 1 gudfar/mor de behøver nemlig ikke være fadder samtidigt)

  • #24   29. okt 2010 Tak Tanja.. Så blev jeg det klogere smiley

  • #25   29. okt 2010 Rigtig god logik Linda smiley Tak det hjælper på forståelsen smiley

  • #26   29. okt 2010 linda nu med 2 guldklumper . - Hvornår er det blevet lavet om? Katja er som sagt døbt sidste år, den 26. juli for at være mere præsis..

    og jeg spurgte præsten om gudfar skulle være fadder, og det skulle han ikke (men blev det så ved os)


  • #28   30. okt 2010 Så må det være forskelligt fra sogn til sogn..

  • #30   1. nov 2010 Johanne blev døbt 21 dec 08 og der hed det fadder for dem alle og der måtte være 6 forudsat at den ene bar.

    men vi har ingen papir fået på det eller nogle skrevet under??? hmm måske ma skulle kontakte kirkekontoret her oppe ved at min mand har fået papir på at han stod fadder for sine niecer tilbage i 96 og 98... Men troede bare ikke at man fik det mere!!


Kommentér på:
Er godt nok skuffet...

Annonce