{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Det er da helt hul i hovedet.... {{forumTopicSubject}}

ja nu sad jeg lige og så nyhederne... og den nye spareplan er da helt latterlig....

Hovedlinjerne i spareplanen er, at:

- dagpengeperioden bliver halveret fra fire år til to år. Ændringen træder i kraft fra den 1. juli

- maks. 30.000 kroner per familie i børnecheck (svarer til 2,6 barn)

- kommunerne holdes fri for at skulle indføre besparelser på 4 milliarder kroner

- SU og førtidspension bliver frosset fast i to år - dagpengesatsen bliver friholdt

- forhøjelse af topskattegrænsen er udskudt i tre år i stedet for de oprindelige to år til 2014

- fradragsloft på faglige kontingenter på maksimalt 3000 kroner om året

- ulandsbistanden fastfryses. Det betyder, at den vil falde til et niveau på 0,76 pct. af BNI

- barnløse par, enlige eller lesbiske par skal fremover selv betale kunstig befrugtning

Syns da slet ikke det er fair... Hvad syns i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er da helt hul i hovedet....
  • #1   25. maj 2010 ja, men var det ik kun det med det nye loft på børnecheken? ellers undskylder jeg meget... så har jeg bare ik lige haft åbnet øjnene nok....

• #2   25. maj 2010 ja okay... jamen så undskylder jeg... det jeg faldt over var bare især det med barnløse par skal betale det hele selv, syns da godt nok ik det er fair....

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #3   25. maj 2010 må ærlig indrømme at jeg syntes det er for dårligt at de vælger og skærpe su´en. Hvorfor ikke KH? Su er trodsalt for de personer som prøver på at få en uddannelse, og få verden til at løbe ordenlig rundt efter endt uddannelse. Jeg tror der blir mindre og mindre der vil tage en uddannelse, hvis Su´en blir fast frosset.

• #4   25. maj 2010 ja, jeg er helt enig.... det er da i hvertfald endnu en grund til jeg ikke kan se hvorfor jeg skulle læse videre....

• #6   25. maj 2010 SU og førtidspension bliver frosset fast i to år - dagpengesatsen bliver friholdt
    forstår ikke denne?

• Tori

#8   25. maj 2010 dagpengene vil stige år til år. men su og førtidspension vil ikke stige. det er i hvert fald sådan jeg forstår den.

• #10   25. maj 2010 jeg synes det er dybt forkasteligt.... Er så træt af alle de besparelser der skal laves hele tiden :S

• #11   25. maj 2010 Jeg håber virkelig at den nuværende regering bliver væltet ved næste valg!!

• #12   25. maj 2010 Tina - tror absolut de bliver væltet af...

• #13   25. maj 2010 Ja jeg personligt håber virkelig også snart der kommer nyt valg, dog ved jeg bare ikke længere hvor jeg skal sætte min stemme....

• Tori

#15   25. maj 2010 helle

• #16   25. maj 2010 Hvad står hun for?

• #17   25. maj 2010 jeg stemmer på helle..
    håber snart der kommer nyt valg..

jeg HADER når de spare på områder hvor jeg mener det ikke kan lade sig gøre.. SUK..

• Tori

#18   25. maj 2010 for det første mener hun har arbejdsugen skal stige med 1-2 timer om ugen frem for besparelserne på børnefamilierne, og så er Social demokraterne en del mener for den almindelige danske familie, hvor imod VK regeringeren er for de "rige" i danmark.

• #20   25. maj 2010 ENIG med Tina Mor til 3.

• #21   25. maj 2010 Jeg synes bestemt ikke KH skal fastfryses, der er mange på KH der gerne vil tage en uddannelse men af forskellige grunde er det måske ikke muligt for dem p.t man kender ikke folks historier og folk på Kh har også børn der skal forsørges.

• #29   25. maj 2010 S&M: Fordelen ved at gå en time op i arbejde er jo at der bliver betalt mere i skat, hvis du forstår?

Jo flere timer folk har, jo mere tjener de og jo mere får skattefar...

Hvis man ydermere sætter bundskatten op med 1% ja så er det faktisk ret mange penge i den sidste ende..

Giver Tanjamortilnynne helt ret, der er mange andre steder at spare på.

At de skære i børnechecken er for mig fuldstændig underordnet, men at de fratager folk valget mellem at få børn, DET synes jeg er forfærdeligt.

* Afskaf monarkiet(Det ville spare os for en del penge fremover)
    * Sæt midlertidigt stop for u-landsbistanden indtil vores eget land er på fode igen
    * Afskaf pensionsordninger for hærens koner
    * stop med at bruge penge på nye skulpture og udsmykninger i byerne.(der er alligevel ingen der gider glo på det)

• #31   25. maj 2010 S&M det kommer jo os til at ramme indvandrene det her??

• Tori

#39   25. maj 2010 der er jo bare ingen fidus i at starte en ny uddannelse, nu når de har gjort sådan at su bliver den samme i hvert fald de næste 2 år. Så den holder ikke at han bare må finde noget andet arbejde. for det er da svært nok som det er nu og få det til at hænge sammen med en su, og det blir da kun sværre nu.

• #41   25. maj 2010 S&M nej selvfølgelig skal staten ikke betale for vorees børn (mere end de gør i forvejen) det har jeg heller ikke skrevet nogen steder? (forhåbentligt)

Jeg har intet problem med de skære i børnechecken, bare de lader sygehuse, pasningsordninger, de ældre og su'en være smiley

• #44   25. maj 2010 Åhr okay, i get it smiley

Men disse mennesker, der er i behandling har jo ikke noget valg nu. Det er jo rigtig rigtig dyrt at komme i behandling for barnløshed og jeg vil stadig mene at der kan laves tiltag andre steder.

Men selvfølgelig skal reglerne skræpes omkring det så man ikke kommer i behandling fordi der er gået over to måneder siden man har stoppet sine p-piller smiley

• #46   25. maj 2010 He he nej nej det er det der med de selv skal betale for barnløshed smiley

• #47   26. maj 2010 Vil give dig ret Linda:-)

• #48   26. maj 2010 Ang. det at søge nyt arbejde kan altså være meget svært.

min storebror her nu gået ledig i næsten 1 år, på dagpenge, han er uddannet kleinsmed, og er bosat udenfor Næstved. Selvom han har div. kursuser har det ikke lykkes ham at få arbjede. Det skal siges han har gjort meget for at finde noget, også gået udenfor sig fag. Han har fået taget stort kørekort, osv. Men det er ikke lykkes for ham at finde noget endnu. Og han søger meget.
    Men hvad hjælper det, hvis der er 200.000 til at søge de stillinger der er???

• #50   26. maj 2010 Synes det er fair nok med de ting. Ville dog ønske at de gjorde børnechecken indkomstbetinget fremfor at lægge låg på den. Det er dog ok at de gør det som de har gjort idet der er lidt for mange der scorer stort på den.
    Men loftet gælder vel kun den egentlige børnecheck og ikke alle tilskuddene?

• #51   26. maj 2010 Til Tanjamor, hvis man ikke kan få job indefor det fag man uddannet i så må man jo søge noget andet. Man kan ikke forvente at andre skal betale for ens liv bare fordi man ikke vil lave andet end lige det ens uddannelse har lært en. Du ville nok heller ikke synes det er fair hvis en præst nægtede at tage andet job bare fordi der ikke manglede en præst.

• #52   26. maj 2010 Linda: jeg synes helt klart du har fat i den lange ende smiley jeg er så enig med dig.

Jeg har også gået arbejdsløs og håber virkelig at jeg får job efter barsel og håber da sandelig ikke det skal tage to år :S
    Vi er også fra Næstved og selv om man søger ud over ens eget fag, så er der altså bare ikke sket noget.. for mig ihvertfald. Og jeg frygter at det bliver svært efter barsel også. Nu er der jo ansættelses stop for pædagoger og der skal fyres igen igen, har stadig kontakt til min gamle arbejdsplads.

Jeg har da tænkt meget over hvad jeg så kan arbejde med og om jeg helt skulle skifte branche. Men det er bare ikke så let. Og her nede sydpå smiley der er altså bare ikke ret meget at søge. Jeg tog gerne en uddannelse og gik en helt anden vej, men det kan jeg ikke. For med de su takster der er, ville vi blive tvunget til at sælge hus og bil osv. det gør man jo ikke bare lige.

Jeg synes da det er fedt at dem i kbh ikke har problemer med at finde arbejde, det må være dejligt, men det er altså ikke så lige til alle steder.

• sonja j
    sonja j Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
    #55   26. maj 2010 Vi er en ganske alm fam. med 4 børn.
    Farmand er soldat og jeg arbejder i Xl-byg.
    Vi får et kæmpe problem fremover.
    Vi skal finde 30.000 kr nu. Men hvor...
    Ja vi startede idag med at melde Zilas ud af SFO. Er igang med at undersøge om vi kan få 32 timers pladser til den 2 mellemste gutter, eller må en af dem undvære at gå i børnehave...
    Det synes vi jo ikke kan være rigtigt...

• #56   27. maj 2010 ang arbejde så er det ikke særlig nemt at finde. leder selv med lys og lygte. men hvis man skal tænke på at kunne aflever og/eller hente bringe børn aå er der jo desværre ikke bare frit va¨lg på job hylderne.
    Jeg er selv tvunget til at finde et job der hedder 7.30 ca til 16 ca og så nytter det ikke det er i kbh for så kan jeg ikke nå hjem på 30 min og hente begge børn 2 forskelligt steder. så det er næsten umuligt for mig at finde noget.
    Det at de skær i cheken er lidt problomatisk for os da jeg jo er arbejdsløs og gerne skulle i gang med udd snarest, og kæresten også lige har gået sygemeldt i 1/2 år så der er store minusser i vores hjem, så børnepengene havde hos os hjulpet en hel del.

• #57   27. maj 2010 Hvordan får de 30.000 til at være 2,6 barn?

Vi får 4.247 i kvartalet, det er lidt hurtig hovederegning over 15.000 på 1 år.. hvilket vil sige hvis vi havde 2 børn ville det bliver over 30.000

Kommentér på:
Det er da helt hul i hovedet....

Annonce