{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

er jeg egoistisk fordi.. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften skriver, så ville jeg høre om jeg er egoistisk..

Sagen er den at der køre en indsamling herinde til en hvis barn viser sig at være mongol, og har en stor stor hjertefejl som desværre først er opdaget meget meget sent..
Jeg har selv snakket en smule med kvinden, og føler forfærdeligt meget med hende og hendes familie..
det må absolut ikke være særlig sjovt at få den nyhed, jeg kan slet ikke forstille mig hvordan det skulle være at få den nyhed..

Men sagen er den at jeg selv sidder lidt hård i det sammen med min kæreste.. vi har lige købt ny bil, så pengene er små hos os for tiden, og vi har en fødsel på vej, og går den som den skal kan han mod betaling få lov at overnatte op hospitalet hos os da der er det der hedder et patient hotel på det syghus jeg skal føde..

jeg vil for alt i verden hellere have vi har råd til min kæreste kan overnatte hos Noah og jeg når jeg har født.. men gør det mig til egoist??jeg har termin her på onsdag, så kan faktisk føde når som helst..

udover det, ja, så kunne jeg jo donere noget af det vi har meget af, men sagen er den at jeg har en veninde der som tirsdag aften fødte en lille pige på blot 900g.. hun fødte pludseligt af uforklarlig årsag næsten 13 uger for tidligt..
hendes lille pige står til at overleve, men de har ikke nået at købe ret meget selv, så føler lidt at det vi har i overskud måske gør bedre gavn hos hende min meget nære veninde..
gør det mig til egoist??
jeg føler vitterligt ikke jeg har råd til at bidrage med noget til hende kvinden..

udover det synes jeg det er umoralsk at støtte en, men ikke en anden..
jeg snakker rigtig godt med en herinde hvis søn har været syg faktisk nærmest fra fødslen af, udover det har hun så sent som idag fået en masse dårlige nyheder, både angående hendes lille søns sygdoms forløb, men også med hendes familie..
set ud fra hendes situation virker hun absolut også som en som har brug for et skulderklap og en bukket blomster..
dette er i mine øjne en rigtig stærk kvinde da hun har stået igennem meget..
blandt andet er der en af de ting hun har stået igennem jeg kan realatere mig til..
hva det er vil jeg ikke komme videre ind på, men det er noget som har haft stor stor negativ effekt på min, og ikk mindst mine forældre..

så taget ud fra alle de ting, er jeg så egoistisk ikke at bidrage med noget, for jeg føler mig virkeligt ikke uden hjerte, men jeg kan desværre ikke redde hele verden..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg egoistisk fordi..
  • #1   11. jul 2008 jeg synes ikke du er ego....



    DET ER TANKEN DER TÆLLER IKKE PENGENE.


  • #2   11. jul 2008 Louise - det er mere fordi jeg på en måde føler mig lidt presset til at skulle støtte med et bidrag.. jeg sender alle mine varmeste tanker til kvinden, men har vitterligt ikke råd til at bidrage..

    Anita - hvis blot man kunne...
    jeg ville gerne redde hele verden..
    men det kan jeg ikke..
    føler mig bare splittet følelses mæssigt i den her situation, for vil gerne støtte begge kvinder OG min veninde, men er bare nød til at priotere, og det blir jo så (det burde alle kunne forstå) min veninde der har født for tidligt, da det er en meget nær veninde..



  • #3   11. jul 2008 Det synes jeg ikke du er, så er jeg også egoistisk. Jeg har sendt hende mine tanker og udtrykt mine medfølelse for hende og hendes familie.

  • #4   11. jul 2008 Kat - nemlig.. jeg føler bare det at min veninde fødte så meget før tiden at det er en smule uoverskueligt at skulle kunne købe noget til hendes lille pige..
    dog ved jeg at de ikke har købt barnevogn og lift, og jeg har tilfældigvis en lift i overskud, så den har jeg tænkt mig at tilbyde dem...


  • #5   11. jul 2008 Karina og jeg tror ikke de bliver mere lykkelig af penge ...

  • #6   11. jul 2008 Vil da så gerne give min mening her...
    Holder mig fra den anden tråd smiley

    Jeg støtter heller ikke.
    Det er starten på skruen uden ende.
    Og bare fordi jeg er herinde,betyder det ikke,at alle er mine "venner".

    Så støtter jeg altså hellere et andet godt formål.


  • #7   11. jul 2008 jeg syndes ikke det er ego for jeg vælger fra at ikke betale noget da ikke kender personen.
    syndes det er trist og sørgeligt og ked af det for jeres vejne.



  • #8   11. jul 2008 Mille lige mine ord..

  • #9   11. jul 2008 egoistisk betyder i ordets stamme egenkærlig. altså at du er i stand til at sætte dig selv og dine behov først for dig selv. så ja, du er egoistisk, og heldigvis for det! for du har jo helt styr på hvor det er netop DU skal sætte dine egne kræfter og midler ind.

    jeg er også egoistisk. derfor støtter jeg heller ikke selv. jeg har nemlig også nogle som er netop mig nærmest. og det sætter jeg mine håb til at den pågældende familie også har.

    egocentriske er vi jo ikke. egocentrisk betyder i sin stamme at man KUN kan interessere sig for sig selv, og er liglad med andre.

    og det jeg mener er, at sådan er vi jo ikke trods alt.


  • M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #10   11. jul 2008 Jeg er gangske enig med Shrek.

    Jeg kender ikke personen, men jeg synes bestemt det er rigtig synd for dem, og har stor medfølelse.

    Men jeg kan ikke kaste mig over elle donationer, ikke fordi jeg sidder stramt i det. Men så kan man jo blive ved.

    Hvis det var én jeg kendte var sagen en anden. Men som Shrek siger er jeg ikke "venner" med alle herinde så det går over på det private plan. men jeg giver og modtager gerne råd som dette site er tiltænkt.

    Synes også det er en rimelig akavet måde at opfordre folk til at indsamle penge, at kalde dem hjerteløse og diverse ting hvis de ikke ønsker at donere i dette tilfælde.

    Jeg er skam ikke hjerteløs kan jeg hilse at sige smiley


  • #11   11. jul 2008 til alle undskyld jeg først svare nu.. farmoren ringede lige og ville snakke :O)

    Anita - jeg tror bestemt ingen mennesker bliver lykkelige af penge.. tvært imod...

    shrek - jeg har det lidt på samme måde..
    det er en rigtig god gerning at de andre gerne vil støtte, og føler de har overskud i bugettet.. jeg har bare ikke..

    Louise - jeg føler mig en smule presset, for hvis nu jeg lod være med at drikke cola eller spise chips eller what ever, så kunne jeg jo bidrage med lidt, problemet er bare at disse ting undvære vi i forvejen da vores penge er små..

    kristina - kender nu heller ikke vedkommende, men har da snakket lidt med hende, og fået noget af historien..

    Mille - tråd starter i den anden tråd skriver ellers og opfordre til man ligger ens egne små goder på hylden for at støtte med et lille bidrag..
    derfor føler jeg mig egocentreret..
    men ja, ville da ønske jeg kunne redde hele verden..

    janne - okay.. så lærte jeg lidt noget nyt idag :O)
    som sagt vil jeg hellere støtte min veninde da hun står mig meget nært..
    men må da indrømme jeg er glad for du har det på samme måde :O)


  • #12   11. jul 2008 For at virkelig uddybe min mening.. Hvis nu en af os fik en million i dag, hvad ville vi så have i morgen???



    EN MERE!


  • #13   11. jul 2008 jeg har ski heller ikk råd til det i den her mdr.... for det første fik jeg ikk min penge til tiden og blev os trukket for en dag da jeg ikk kunne møde til et møde på kommunen.... så stort set alle min regninger har fået et rykkergebyr, pga de dejlige regler de har på lønkontoret og kommunen i det hele taget.... nok om det....

    jeg kender helller ikk personen der er tale om, så derfor er det osse meget svært for mig at søtte hende/dem..... jeg vil da gerne vide hvem det havner hos.....

    men det er jo op til en selv, hva man har lyst til at søtte eller ej....


    men sonne, du er ikk en egoisk (staves?) fordi du har sagt nej tak til at søtte dem.... du har jo meget om ørene lige fortiden og skal snart føde og i den forbindelse kommer man jo tit til at bruge mange penge på mad når man er på hospitalet osv...

    men ja en varm tanke til dem, koster jo ikk noget.... tror de ville blive ligeså glade for at vide at der er jo der tænker på dem....


    håber ikk dette kommer til at lyde som et surt opstød, for det var bestemt ikk meningen


  • #14   11. jul 2008 stavefejl er gratis i dag kan jeg se.... håber i forstår hva jeg mener

  • #15   11. jul 2008 M L - så først dit svar nu.. og er glad for du bidrager med din mening..
    jeg har det på samme måde...

    Anita - det er kloge ord !!!!

    carina - jeg føler som sagt bare lidt et press på at man skal støtte dem..
    jeger bare glad for der er andre der sidder lidt i samme båd som jeg..
    for det er bestmet ikke fordi jeg ikke ville støtte hende, men som du også skriver, jeg skal altså føde lige rundt om hjørnet, er 39+2 idag..
    udover det, så er det ikke kun mad vi skal bruge penge på, det er også på selve opholdet, hvis jesper min kæreste skal blive hos os om natten...
    dette erder nemlig mulighed for mod betaling der hvor jeg skal føde..

    og lige et spørgsmål ude fra emnet carina - kommer der ikke snart nye billeder af mavsen?? :O)


  • #16   11. jul 2008 Sonne.. takker...

  • #17   11. jul 2008 Anita - jeg synes det var rigtig kloge ord :O)

  • #18   11. jul 2008 Sonne: såååh er jo snart lille noah kommer smiley ja det er rigtig, havde jeg lige glemt i farten at i os skulle betale for....

    jeg synes at det er en forket måde hun opforder folk at at give pengene til det, for der er mange der sidder hårdt i det.. vi er blandt dem... vi står og skal have ny lejlighed osse, så der skal der jo osse ligges penge fra til.

    jo det gør der, skal bare have taget min sammen til at tage nogle nye hehe.... regner med snart at få det gjort... skal lige have nogle batterier til min kamera hehe....


  • #19   11. jul 2008 jeg synes det der er mest forkert er at hun skriver meget negativt om dem der bare kigger og ikke vil give noget, men hun skriver selv at hun ikke vil tvinge folk... og hun bliver sur når man skriver nej..

  • #20   11. jul 2008 Carina - tror jeg har kigget 100 gange for at se om det var nye billeder.. hihi.. tillykke med den nye lejlighed..
    og ja.. der er meget vi står og skal bruge penge på nu og her.. og ikk mindst har vi jo så også lig ekøbt ny bil, vi flyttede ind i vores hus d. 7/6, så alting koster lige nu...
    synes også det er en meget forkert måde at opfordre til det på..
    desuden koster det mig 20 kr at voerføre penge, så når jeg overføre 5 kr, koster det reelt 25.. så det kan slet slet ikke betale sig for mig...

    Anita - ja, det er delvist derfor jeg føler mig presset til det, for skriver ærligt at vi ikke har penge til det da vi har købt ny bil og der er andre ting vi skal tage højde for økonomisk..
    alligevel skriver hun at hvis jeg finder en 5'er i pungen kunne jeg jo overføre den.. pres pres pres.. vil gerne støtte, men kan ikke, føler ikke der er overskud til det overhovedet..


  • #21   11. jul 2008 hej

    vil godt give dig ret "sonne og jesper" og du kender jo din veninde som har født for tidlig og derfor meget mere nærliggende at du hjælper hende med feks en lift.
    ja det er sørgeligt med hende den anden ( undrer mig bare lidt over de først finder ud af de ting når hun er 27 uger henne) efter jeg har tilbudt lidt hjælp føler jeg samtidig også jeg burde ha ventet, for man kan på en måde ikke sige ja til en herinde og nej til en anden ( kender slet ikke personen) syntes ikke du skal ha dårlig samvittighed. og held og lykke med fødslen

    knuz laila og julie


  • #22   11. jul 2008 Sonne: okay, så må jeg heller få taget nogen hehe.....
    vi har ikk fået lejligheden endnu, men det ville være meget rart at have indskudet, når den endelig er der... vi skal søge i en boligforenungen, så det kommer til at tage noget tid...

    ja det koster osse mig 20 kr at overføre penge til en anden bank end min egen.... det kan godt være at 25 kr ikk lyder af meget.... men det er mange penge for nogle som næsten ingen har.....

    ja det koster ski at få nye ting....


  • #23   11. jul 2008 sonne nemlig.. men hun skriver jo selv at det ikke er tvang.. !!!!!!!!

    hmmmm


  • #24   11. jul 2008 jeg synes at det virker lidt som travng, når hun skriver det på den måde hun gør....

    blev faktisk lidt sur over at hun skriver at man er hjerteløs, hvis man ikk vil donere penge til indsamling!
    hva er det for noget at skrive !?!? det er jo op til en selv om man vil være med eller ej


  • #25   11. jul 2008 Jeg vil gerne dele min mening om dette..
    Personligt mener jeg heller ikke, at det er egoistisk men jeg må indrømme at jeg finder denne tråd lidt uhensigtsmæssig.. at man ikke støtter økonomisk er jo ens eget valg og uanset hvad man vælger er det okay.
    -Og nej jeg tror da heller ikke at vedkommende bliver mere lykkelig fordi der bliver indsamlet nogle penge til en bukket, for det vil jo ingen forskel gøre med hensyn til hendes ufødte søn. Dog tror jeg i den grad, at hun vil føle sig lykkelig over, at der er nogle som tænker på hende, og som støtter hende. Om så det er med en besked,- en tanke,- eller en buket. For det er jo i bund og grund det vi alle har brug for! Støtte fra venner, bekendte osv når vi har det svært. Og der er mange måder at gøre dette på.
    For mig virker det som om at denne tråd skal retfærdigøre jeres valg til ikke at bidrage, hvilket jeg ikke mener er nødvendigt. For det er jo netop valgfrit, og i da på ingen måde hjerteløse eller egoistiske.
    Derimod sys jeg det er lidt synd for hende som det hele handler om, da hun kan læse denne tråd. Det hele startede med at være en sød tanke fra en pige der prøvede at hjælpe, til at der nu er dannet en tråd om hvovidt man er egoistisk eller ej med hensyn til at hjælpe hende.. hvis jeg var pigen det hele handlet om, ville jeg ikke syntes det var så fedt... Så i stedet for at lave sådan en uhensigtsmlæssig tråd, så lad det da være, og hvis i ikke vil støtte så lad vær.. Personligt vælger jeg at støtte fordi jeg ligenu føler jeg kan undvære lidt penge, og fordi den gældne person har været der da jeg havde brug for støtte, og længere er den ikke...
    ..


  • #26   11. jul 2008 en hel anden side af sagen er, er der nogen der ved hvordan moderen til det her barn vil have det med at modtage sådan en medlidenheds-pengegave fra vildt fremmede? det er jo altså noget der kan rykke gevaldigt i ens selvværd! i begge retninger alt efter hvor hun ser sig selv PT. mon ikke hun har mere brug for at der er nogen at snakke med når det hele har bundfældet sig lidt, og hun ved præcist hvad det er hun står i?

    jeg fandt også det indlæg igår små-kommanderende. jeg fæstnede mig ved " der er 14 der har læst, men kun x antal der har svaret!!" allerede der tænkte jeg "det bliver vi nu flere om at bestemme, og min medfølelse opmåles ikke i kontantbeløb"
    er jeg så egoist? - ja! bestemt. er jeg så egocentrisk? nej. det mener jeg ikke. og særligt ikke på den baggrund da.,


  • #27   11. jul 2008 Nå, min veninde med den fortidligt fødte datter ringede lige.. så måtte lige snakke...

    heidi - sådan har jeg det nemlig også...

    Laila - det er en længere historie hvorfor det først er blevet opdaget nu.. jeg kender den, men vil ikke være den der fortæller den.. det skal hun selv have lov til..
    som sagt, så følte jeg mig bare lidt egocenteret med den frembrugsende måde hun var på.. mange tak.. er sikker på det nok skal gå godt :O)

    carina - ja.. vær lige venlig.. hehe.. vi er jo nysgerrige..
    en ting er at 25kr måske ikke er det vilde, men hvis de så kun får 5 kr, så er det lidt plat må jeg sige..
    det er bare ikke alle der forstår man ikke helt har råd til det måske.. vi sidder alle i forskellige situationer..

    mille - okay.. hehe.. der kan man bare se :O)

    Anita - jeg føler der er en delvist tvang..

    Brina - dette er netop for at høre om det virkeligt kan være rigtig man skal kaldes for hjerteløs, eller nærmest presses til at donere penge man ikke en gang har til sig selv..
    for mit vedkommende blev jeg rimeligt stødt over at få kastet i hovedet at jeg da nok kunne finde en 5'er i pungen, som jeg kunne overføre.. ja, det er meget muligt, men hva med hende der har en syg søn, son har været syg fra fødslen.. vi kan jo blive ved med at donere penge så..
    og skal jeg donere til den ene vil jeg da gerne donere til den anden også..
    ellers synes jeg det er dybt dobbelt moralsk..

    jeg skriver dette indlæg fordi jeg som sagt føler mig sat i en presset situation, og for at høre om andre hardet på samme måde..
    det kan godt være du mener det er uhensigtsmæssigt, men for mig var det bare meget rart at vide..
    det er smadder syndt, og har også snakket med pågældende person om det..
    og har hele tiden sagt jeg kun kunne sende mine varmeste tanker, og at jeg da virkeligt følte for hende og hendes ufødte søn..
    jeg synes bare at måden det bliver gjordt på medhensyn til den indsamling er helt helt forkert, og hvis jeg skulle donere noget tror jeg jeg ville tage kontakt til hende..

    for mit vedkommende har jeg som sagt en del om ørene, og alligevel skal jeg føle mig mindre god, og hjerteløs fordi jeg ikke kan donere nogen penge fordi vi i forvejen lever skrabet..
    for ja.. det er akkurat hvad trådstarter selv skrev i den anden tråd, at 98 personer havde kigget, og største delen var hjerteløse fordi de ikke ville donere............

    Lene - som sagt så føler jeg bare der ligger et press i den tråd..
    jaaa :O)
    vi glæder os meget..

    Janne k - jeg har det på samme måde som du...


  • #28   11. jul 2008 Tanja - sådan havde jeg det også.. men heldigvis er vi da flere der har det sådan :O)

  • #29   11. jul 2008 Sonne er du forfatter??? lol



  • #30   11. jul 2008 Anita - man skulle tro det.. hahahaha...

  • #31   11. jul 2008 og så er der lige "naaaarj hvor er det syyyyynd effekten" den tror jeg ikke på de reelt har brug for nu, de har fået den baby de har, og SELVSAGT havde de håbet på en anden udgang af den graviditet og fødsel de netop har gennemgået, men den baby er jo stadig et livs mirakkel, med alle gode håb for sig. dog på en anden måde end flertallet. jeg tror de har mere brug for at blive bekræftet i at deres lille ny er smuk og dejlig, og støtte til de nye udfordringer de står med, end en "nej hvor er det synd-buket"

    men hvad ved jeg??


  • #32   11. jul 2008 Sonne: prøver og se om jeg kan få taget nogle i dag og langt ind hehe.... jeg synes den er vokset en del siden sidst jeg tog billeder, eller det siger min bukser ihvertfal hehe....

    ja det synes jeg osse at det er, det er jo ondsvagt at betale 20 kr for at donere 5 kr... giver ikk rigtig nogen mening hos mig


  • #33   11. jul 2008 Janne K: jeg giver dig helt ret i det du skriver.. de har brug for søtte nu og ikk får afvide af alle og en hver naaaj hvor er det synd.... det bliver man osse ked af i længden - eller det ville jeg i hvertfal...

    det de har brug for nu er søtte og opmunting og ikk som du siger en nej hvor er det syn buket

    men kan give dem ros for at de beholder barnet og at det er godt at de vil tage den udfording op med et hadicappet barn, for det er der mange der ikk gør.... - synes tit jeg høre at folk for det fjernet pga af det.

    ja som sagt en hver baby/barn er et mirakel ud anset hvad


  • #34   11. jul 2008 Janne - tror det er lidt hvordan man ser det.. kan være de ser anderledes på det..
    men synes bare det er en forkert måde at få penge fra folk på..
    en har også skrevet i den anden tråd om nogen egentligt har spurgt hvordan kvinden har det med en sådan indsamling..

    carina - ja, kan du så komme i gang.. jeg vil se :O)
    og ja.. det giver ikke rigtigt mening for mig at skulle overføre et så latterligt beløb hvor det så ender med at koste 5 gange så meget som det de får ud af det :O/


  • #35   11. jul 2008 Michelle - helt enig.. føler meget dybt med hende der står i den kede lige situation, men må indrømme at vi jo så desværre kan blive ved..


  • #37   11. jul 2008 Maria - mit spørgsmål lyder på om jeg er egoistisk.. har aldrig sagt du kaldte mig egoistisk.. jeg følte mig bare presset og egoistisk fordi jeg var nød til at tænke på mig selv og min famiie og min veninde der har født for tidligt i tirsdags...

  • #40   11. jul 2008 maria - er ikke i tvivl om du har gjordt det i en god mening.. men føkte mig presset, og ville derfor høre om andre eventuelt havde det på samme måde, eller om det var mig der var egoistisk :O)
    men lad det nu ligge.. det er i hvert fald ikke grund til at blive uvenner over :O)

    natasja - jeg giver dig helt ret.. men nogen har mere overskud end andre i bugettet... og dem som har lyst at donere kan gøre det.. jeg føler bare virkeligt ikke jeg har overskud i bugettet da vi har en fødsel samt indkøb af ny bil etc.. så vores penge er rigtig små, og vi er mød til at vende hver 25 øre...


  • #42   11. jul 2008

    Vend pladen tøser :o)

    Det ser ud til i er kørt fast.


  • #44   11. jul 2008 Natasja, lige som jeg heller vil ha min kæreste overnatter sammen med Noah og jeg når jeg har født da dette netop er en mulighed for os :O)

    maria - gud ske lov for vi er i forskellige situationer :O) og er forskellige mennesker...

    men tøser, det her var ikke et emne der skulle ligge op til ballade, for så sletter jeg det altså igen..



  • #45   11. jul 2008 tanja - var lige i køkkenet, så fik sendt mit sidste indlæg uden at se du havde skrevet..
    det var ikke et indlæg der bød op til mudderkastning, for så sletter jeg det med glæde selv..
    det er ikke noget der er værd at blive uvenner over :O)


  • #47   11. jul 2008 natasja - :O)

Kommentér på:
er jeg egoistisk fordi..

Annonce