322 visninger
|
Oprettet:
Hvor vigtigt er vitaminer? {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt for dårlig til det med at huske mine daglige vitamin piller som jeg skal ha igennem graviditeten..har aldrig været god til det med at huske det og samtidig sys jeg det er et helvede at sku sluge sådan nogle piller, får altid brækfornemmelser af det..men hvor vigtigt er det enlig man tar dem? Gør det noget hvis der er nogle dage man glemmer dem..?
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 176 Svar: 1.562
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 133
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 1 Svar: 756
Men tror da helt sikkert at hvis man kan huske sig selv på det, er det, det bedste. Jeg er bare en skovl til sådan noget;0)
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Muligt man kan opfylde daglige øgede behov hvis man spiser alsidig kost men der skal ret meget til at spise sig til at dække jernbehovet.
Derfor er anbef. sat ned fra før uge 20 til nu uge 10, der har været problemer med at gravide simpelthen ikke når at få en god blodprocent hvis de først starter uge 20 med jern tilskud.
Du vil formentlig kunne mærke hvis du mangler jern, jern sørger jo for at holde blodet iltet godt og det har bette baby også brug for.
Men hvis du ikke kan sluge piller, kan du jo evt købe noget jerntilskud i flydende form. Ex Kraüterblut mv.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Du kan ligge dem ved håndvasken så du tager dem når du står op og går i køkkenet eller ved siden af din seng så du tager dem indn du går i seng og husker dem.
Jeg tror at det er en vanesag. Engang havde jeg ekstremt svært ved at sluge piller, kunne slet ikke selvom jeg tyllede et helt glas. De lå stadig inde i munden og begyndte at smage grimt fordi de blev delvist opløst så jeg måtte knuse dem og putte dem på en ske med syltetøj.
Kunne ikke engang tage en køresygepille.
Så endte det med at jeg skulle tage nogle piller hver dag og kunne stadig ikke og følte at jeg blev kvalt. Jeg vænnede mig til det efter et pænt stykke tid. Det var væmmeligt da jeg lærte at sluge dem men det blev meget bedre og i dag har jeg heldigvis intet problem meed det mere, jeg skulle bare vænne mig til det og lære det
Hvor vigtigt er vitaminer?