Oplevelse der sætter gang i tankerne.. {{forumTopicSubject}}
Her til morgen da jeg skulle køre min dreng i dagpleje synes jeg bilen lød lidt sær, som om den rystede lidt og hakkede lidt i hjulet.
Jeg stod ud for at se om jeg var punkteret for så kunne jeg da klare det. Nej det var ok, kørte videre og synes det blev værre, især når jeg satte farten op.
Da jeg kom ind til byen og satte farten ned til 50km/h sagde det pludselig "KLONK" og jeg kunne ikke styre bilen.
Fik den kastet ind til siden og så at venstre forhjul var FALDET AF!!!!!!
Fy for den, kom til at tænke på at vi i mandags kørte til Århus på motorvejen med over 120km/h.....tænk hvis det var sket der....den tanke tør jeg slet ikke tænke færdig..
Beg. at gå ned til dagplejeren med drengen på armen men en venlig sjæl i en taxa tilbød at køre mig derned gratis og minsandten om han ikke kom tilbage en halv time senere og tilbød at køre mig hjem igen...
Dejligt med flinke mennesker!
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 355 Svar: 1.612
Altid noget der findes rare mennesker endnu (: Super pænt gjort af taxachaufføren .
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Forstår det heller ikke helt.. vores biler er altid i orden og bliver der det mindste kommer den til reparation eller min mand kan selv gøre meget.
Vi havde den på værksted for at få skiftet dæk og hjul for ca 2 mdr siden og ja, de skal spændes efter, men noget siger at det her ene hjul slet ikke har været spændt ordentligt.
Alle de andre hjul kunne overhovedet ikke rokkes en millimeter men dette hjul faldt bare af.!!!
Og også i mekaniker familie, men de gider sgu ikke rigtig rode med biler i fritiden... :o)
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Der skete intet med bilen for heldigvis blev hjulet inde i skærmkassen så bilen sank sådan set bare ned på alufælgen og kørte et par omgange inde i fælge så den blev skrællet godt og grundigt, men pyt, døde gamle ting :o)
Og det var nok derfor jeg sådan rimeligt kunne standse bilen. Var hjulet strøget ad H til var skærmen jo flået i stykker og så havde bilen da rigtig skredet rundt!!
Jeg vil fremover rykke i mine hjul jævnligt!!!! Dette må sgu ikke ske igen. Mekanikeren sagde at det sker i 5% af tilfældende hvor folk kører med alufælge at de løsner sig. Fordi det er forholdsvis blød metal og det kan give efter...
Møg, nu har vi fået de gamle fælge med vinterdækkene på igen!
Oplevelse der sætter gang i tankerne..