{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Socialt og sundhed området (plejehjem)
  • #1   1. jul 2009 hvilke regler?

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #2   1. jul 2009 kan specifere lidt?

• #3   1. jul 2009 Det hovedsageligt ang rengøring og omkring hvad de skal sørge for og hvad familie selv ksla stå for .

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #4   1. jul 2009 der bliver gjort rent 1 gang om ugen, og der skulle gerne ligge en aftale omkring dette. dette kan være at der bliver tørt støv af eller støvsuget over det hele.
    1 gang om md vil der blive gjort hovedrent, hvor det hele bliver taget

sådan er det i hvert fald der min farfar er.

• #5   1. jul 2009 det kommer jo helt an på hvad man er bevilliget til..

• #6   1. jul 2009 Det kommer meget an på hvad man er bevilliget til...

der skal lige mere på bordet, om hvad vedkommende der er på plejehjemme fejler, hvad vedkommende kan selv, og ikk mindst hvad for et plejehjem det er... det er nemlig også forskelligt fra plejehjem til plejehjem...

• #7   1. jul 2009 bevilliget til ?

Ok, men jeg er interesseret i de regler regeringen har lavet

• #8   1. jul 2009 jeg kan ikke hjælpe dig, forstår ikke hvad det er for regler af regeringen du snakker om.. held og lykke

• #9   1. jul 2009 Anna - reageringen har lavet reglerne så de tilpasser den enkelte.. som sagt, så er det alt afhængig af hvad de er bevilliget til... kan de for eksemepel selv vaske sig, så skal de selv gøre det.... kan de selv rede seng, skal de det... så igen, alt efter hvad vedkommende fejler, og hvad de er bevilliget til.....

Og rengøring er forskelligt fra plejehjem til plejehjem, der hvor jeg arbejdede, gik de og gjorde rent hver dag, også på værelserne, og hovederent hver 14 dag... men som du kan se var det anderledes hos vistorias oldefar...

• #10   1. jul 2009 Hej.. hvis du kan fortæller lidt om hvad person har af behov..
    altså om person er selvhjulpet eller for max pleje og hjælp...
    selv om man bor på plejehjem er det ikke sikkert man er visiteret til at have rengøring.. det kan også være man kun er visitetert til støvsugning og gulvvask.. det afhænger meget af den enkles behov..

• #11   1. jul 2009 men tænker lidt det er serviceloven du gerne vil vide noget fra..

• #12   1. jul 2009
    Det omhandler min sviger far som skulle bo på plejehjem efter genoptræning ( haft 2 hjerneblødninger )
    Manden kan faktisk ingenting selv, han skal have hjælp til at komme på toilet, får mad i sonde & han skal også have hjælp til at komme over i en kørerstol .

Han er lam i hele den ene side af kroppen, så venstre ben og arm kan ikke bruges .

De påstår at han kan få gjort rent hver 14 dag.
    Nu er jeg flere gange kommet derop hvor der ligger alt muligt bræk lign. på gulvet og de vil ikke fjerne det .
    & manden har jo ikke en chance for at gøre det selv .

Da han kom tilbage efter et læge besøg hvor lægen konstaterede at han kun vejede 44 kg og var i livsfare, beordrede lægen at han fik lagt en sonde .
    Men det skete ikke, trods læge besøget var om formiddag, og vi kom nok kl. 17 , der lå manden stadig og ikke havde fået mad i flere dage .

vi måtte virkelig kører på, for at få dem til at skaffe en sonde og det hele endte med at vi selv måtte kører til grinsted, om aftenen , men lille emilie, efter en sonde :s

• #13   1. jul 2009 ^^ lige en kort version af det

• #14   1. jul 2009 Okay ja men det lyder som om han er visitert til rengøring hver 14 dag. ja altså jeg havde nok skrevet en klage til gruppelederen hvor i fortæller at i ikke syntes der bliver holdt ordenligt rent..
    og så håbe hund tager hånd om det..
    altså vi har prøvet at få en klage et sted jeg var og der blev vedkommene der kom hos den boger kom så til at holde mere rent der inde og tjekke flere gange om dagen.. så det kunne være heldigt det var nok..

• #15   1. jul 2009 jeg har også rigtig mange problemer med hjemme hjælpen de glemmer bare at ligge min mor i seng jeg har gjord det at ringede på kommune og sagde jeg ville snakken med en der havde noget at skulle ha sagt ang hjemme hjælpen og det fik jeg og der kom styr på det sagde så også til dem at hvis der ikke kom styr på fra samme dag ja så ville jeg gå til bt og tvet og så kan du tro de fik travlt og dr har ikke været noget med dem siden ..........

• #16   1. jul 2009 Men der er jo ikke nogen der kan bo et sted hvor der kun bliver gjort rent hver 14. dag ?
    Det da for KLAMT og især hvis der ikke engang kan blive tørret op eller noget.

Han har haft lungebetændelse 2 gange mens han har været der, og nu er så blevet indlagt igen fordi han ikke ku få vejret ;s
    Det gjorde de enlig også bare grin med, og sagde at bare at det var fordi han gik i panik ..

• #17   1. jul 2009 åhh jeg sidder og bliver helt flov på mit fags vegne... jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe Anna, men havde jeg været en af dem, der passede din svigerfar, kan jeg LOVE for at han ikke havde fået sådan en behandling... jeg har så tit oplevet kollegaer, der er så ligeglade med deres arbejde at det er til at brække sig over. Det ville være ok, hvis de arbejdede på en fabrik, men sg ikke når det handler om mennesker.

• #18   1. jul 2009
    Jeg har også været noget så målløs ;s
    Det virkelig en kamp for os, og som om det ikke er hårdt nok at være ved at miste en .. ;(

• #19   1. jul 2009 Syntes da klart at du skal reagere og prøve at snakke med ledelsen på det plejecenter hvor han er...
    Det kan ikke passe at de ikke gør mere rent.
    Det med rengøring hver 14. dag er sikkert rigtig men de SKAL da tage "akut rengøring"...
    Det med sonden kan jeg heller ikke rigtig sætte mig ind. Dels syntes jeg at lægen skulle sørge for at han får den lagt for det er ikke noget plejepersonalet kan gøre med mindre han har en i forvejen. Den skal opereres ind.

Syntes du skal skrive alt det ned i har oplevet og gå til ledelsen i første omgang. Hvis der ikke bliver atget hånd om det derefter må i klart gå højere op i systemet.

• #20   1. jul 2009
    Lægen havde ikke sonder ;s
    Nej de må ikke lægge den, men skal tilkalde en sygeplejeske til det .
    Men de havde ikke ringet efter en sygeplejeske eller fundet en sonde, de havde kun fundet ud af at de ikke havde flere på stedet ;s

Nej den sjal ikke opereres ind, den skal bare ned gennem halsen, han har haft den før.
    Men nu skal han så have opereret en sonde gennem maven idag på sygehuset ..

• #21   1. jul 2009 en sonde skal ikke opereres ind.. Men jeg syntes da også i skal tage en snak med ledelsen på plejehjemmet..

• #25   1. jul 2009 Der hvor jeg arbejdede som vikar blev der også gjort rent oftere end hver 14 dag.. Men til gengæld var meget af personalet så ubehagelig og ubehøvlet overfor beboere at det slet ikke var til at holde ud, Syns også du skal skrive en klage.

• #26   1. jul 2009 her i næstved kommune er der rengøring hver 3 uge, og det må tage 20 min.. Med mindre visitator har bevilliget mere

• #27   1. jul 2009 tror også det er de højere magter der skal klages til, og ikke personalet eller lederen.
    Nu arbejder jeg på et privat plejehjem og der blir der gjort rent og vasket tøj lige så snart det trænger altså det overfladiske, 1 gang om ugen har vi så en der kommer og gør rent på lejlighederne.

Men det jo meget forskelligt fra kommune til kommune hvad der blir visiteret og hvor meget

• #29   1. jul 2009 det er også en af grundene til at jeg arbejder privat

• #30   1. jul 2009 Jeg forstår det bare ikke, hvordan kan man ikke tørre op hvis nogen f.eks. kaster op ?
    Så travlt har de altså ikke, de sidder tit og drikker kaffe foran TV ;s

• #31   1. jul 2009 Jeg arbejder på et pelejehjem på lolland. og der er rengøring hver 14 dag. minum 30 min. man kan få mere efter hvad behov man har.
    Men der bliver da gjoirt rent hvis der er noget på gulvet eller væg. De kommer da også i bad hvis de har s.... ud over det hele.
    Her på lolland tar man det stille og roligt, der er også meget tid til borgerne

• #32   1. jul 2009 Den sidste kommentar som du kommer med henriette er jeg helt enig i...

Kommentér på:
Socialt og sundhed området (plejehjem)

Annonce