1.008 visninger
|
Oprettet:
Hund; keder sig - jaloux ? {{forumTopicSubject}}
Vores hund er begyndt at kede sig og den er blevet lidt jaloux, den stjæler hele tiden emilie's ting.
Vi har længe snakket om at få en hund mere, og nu nævnte nicolai så at Nadi måske ville blive glad for en ven ?
Hun går hele tiden og prøver at fange skygger og lysstråler, og det gjorde hun altså ikke da vi havde rottweiler hvalp i "pleje" .
Hjælp ?!?!
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
1: kedsomhed fordi den bliver understimuleret
2: Jalousi
3: Fordi den er berørt at ting der sker i hjemmet
Mit bud er at finde ud af hvorfor hun er sådan og ikke bare købe en hund mere. For nogen gange kræver hunde jo mere med alderen og så er det vigitigt at den bliver korrekt stimuleret
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Man skal også tænke på at selvom man har glæde af to hunde, så kræver det dobbelt træning, men dobbelt så meget glæde, og hvis man ikke går inde for træning, hvilket jeg ikke ved om i gør, kan to hunde altså lave meget mere ballade end én hund..
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Glemte lige at skrive at Nadi lige er blevet 1 år .
Altså går ikke til hundetræning og sådan noget..
Men hun bliver da gået tur med, og leget med osv.
Synes bare ikke hund trives så godt nu som hun gjorde da vi havde en hund mere i huset ;s
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Hvad gør i for at aktivere den?
sep 2008
Hvad med at begynde at træne med hende, hjerne træning af forskellig slags er helt kanon. Vi kan køre vores hyper terrier træt ved en god gang spor, søg eller anden hjernetræning
mar 2008
De kan ikke sidde sig ned og tænke "Ej nu får ham der mere opmærksomhed end mig, hvor gør det mig bare sur/ked af det"
De kan tænke "Okay jeg er ikke en del af flokken, så må jeg hellere blive det" Det er ikke jalouxi, men flok instinkt
Ganske alm. hundeviden
mar 2008
Den her side har jeg brugt til vores to banditter.. Det er sjov indlæring og især min den ældste elsker at hun kan behage mig med at udfører hendes tricks og kommandoer rigtig
jun 2008
Ok ;s nu synes jeg ikke det er et MUST at gå til hundetræning bare fordi man har hund.
Min hund kan de mest almindelige kommandoer og det er hvad jeg har brug for.
Desuden kender jeg tilpas mange hunde til at hun kan komme ud og lege med andre hunde ..
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
men jeg ville nok give den noget hjernegymnastik... det kan være næsearbejde snuse efter godbidder evt på græsplænen, det kan min få lang tid til at gå med.
det kan osse være øve div ting, eks at vinke, high five, totalt ubrugligt, men god træning.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
sep 2008
jun 2008
Men nu er min hund jo en hund af katagorien ; selvskabs hund, det er jo normalt en hund gamle mennesker har da den ikke kræver ret meget ..
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
sep 2008
Selvom vores amstaff ikke gider træne så får hun foder i en flaske hun selv skal få det ud af
mar 2008
Men hvilken race er det og hvad laver i af aktivering med den?
mar 2008
Vores får for det meste deres mad i skålen, men tit og ofte får de det også spredt det ud over plænen i vores lille have eller i en tom mælkekaton m.m. og de elsker at skulle "arbejde" for at få deres mad..
Det kræver meget lidt af mig/dig at aktivere dem på denne måde, men det gode ved det hele er at man kan se at de hygger sig med det..
Jeg sys da det er et forsøg værd og se om hun kommer til at trives bedre..
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Jeg tror din hund ville syntes det var sjovt, og det skader jo ikke at prøve
jul 2008
evt lav huller i en flaske og put foderet deri .. lad hunden finde ud af hvordan den skal få dem ud ..'
Sigrids mor , jeg siger ikke man slet ikke skal træne, men man vælger jo hvilken hund man vil have, man vælger om man vil træne rigtig meget - så bliver det jo til en hobby og ikke et kæledyr
men hver sin mening .. det kommer an på hvilken race, så langt er vi enige .
jun 2008
Bolden med foder i gider hun ikke rigtigt , men det med foder i haven gør vi tit, synes bare ikke lige vejret er til det for tiden :s
Det er en papillon ..
men jeg spørger jo enlig slet ikke til træning, men om min hund kunne blive glad hvis den havde en at lege med .
jul 2008
mar 2008
Man anskaffer sig hund nr. 2 fordi man har tid, lyst og overskud.. Det skal ikke være på grund af at jeres hund keder sig.. Det synes jeg i hvert fald ikke..
mar 2008
Det kan være en god fritidsaktivitet for dig og din hund at gå til træning..
Men prøv at lægge spor i haven, sæt mad på buske osv (fx makral) og lad hunden snuse sig frem til det.
Lad være med at gejle hunden op eller gå tur med den lige før i tager hjemmefra, da hunden så er helt oppe at køre..
Forsøg vidt muligt at holde børnenes legetøj i en højde hunden ikke kan nå det, og/eller i et rum med låge for, så den ikke kan komme derind..
Og så selvfølgelig lære børnene ikke at bruge deres eget legetøj til at lege med hunden
Jeg syntes du skal prøve at aktivere hunden nget mere før du anskaffer en mere.. Når i får 2 skal begge jo aktiveres, de kan ikke nøjes med bare at lege sammen, så kan du ricikere at ende med 2 overgearet hunde istedet for 1
sep 2008
Hund; keder sig - jaloux ?