{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Hund; keder sig - jaloux ? {{forumTopicSubject}}

Vores hund er begyndt at kede sig og den er blevet lidt jaloux, den stjæler hele tiden emilie's ting.

Vi har længe snakket om at få en hund mere, og nu nævnte nicolai så at Nadi måske ville blive glad for en ven ?

Hun går hele tiden og prøver at fange skygger og lysstråler, og det gjorde hun altså ikke da vi havde rottweiler hvalp i "pleje" .

Hjælp ?!?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund; keder sig - jaloux ?
  • #1   5. maj 2009 Ja altså det kan jo være flere ting der spiler ind for den smiley

1: kedsomhed fordi den bliver understimuleret
    2: Jalousi
    3: Fordi den er berørt at ting der sker i hjemmet

Mit bud er at finde ud af hvorfor hun er sådan og ikke bare købe en hund mere. For nogen gange kræver hunde jo mere med alderen og så er det vigitigt at den bliver korrekt stimuleret smiley

• #2   5. maj 2009 Hvis det er fordi hun keder sig kan det da være at hun har brug for lidt flere udfordringer i hverdagen og lidt hjernegymnastik? Nu ved jeg ikke hvad i laver med jeres hund i løbet af dagen, men det med at stjæle ting kan lige så godt være lømmelalderen..

Man skal også tænke på at selvom man har glæde af to hunde, så kræver det dobbelt træning, men dobbelt så meget glæde, og hvis man ikke går inde for træning, hvilket jeg ikke ved om i gør, kan to hunde altså lave meget mere ballade end én hund..

• #3   5. maj 2009
    Glemte lige at skrive at Nadi lige er blevet 1 år .

Altså går ikke til hundetræning og sådan noget..
    Men hun bliver da gået tur med, og leget med osv.

Synes bare ikke hund trives så godt nu som hun gjorde da vi havde en hund mere i huset ;s

• #4   5. maj 2009 Hunde kan ikke blive jaloux..

Hvad gør i for at aktivere den?

• #5   5. maj 2009 Hvis i ikke træner med den så synes jeg bestemt ikke i skal få flere :S

Hvad med at begynde at træne med hende, hjerne træning af forskellig slags er helt kanon. Vi kan køre vores hyper terrier træt ved en god gang spor, søg eller anden hjernetræning smiley

• #6   5. maj 2009 Lene Kolding J - At være jaloux kræver at man har den føelse i sig, og det har de ikke..

De kan ikke sidde sig ned og tænke "Ej nu får ham der mere opmærksomhed end mig, hvor gør det mig bare sur/ked af det"

De kan tænke "Okay jeg er ikke en del af flokken, så må jeg hellere blive det" Det er ikke jalouxi, men flok instinkt smiley

Ganske alm. hundeviden

• #7   5. maj 2009 http://www.naturlig-hund.dk/traening/artikler/aktivering.htm

Den her side har jeg brugt til vores to banditter.. Det er sjov indlæring og især min den ældste elsker at hun kan behage mig med at udfører hendes tricks og kommandoer rigtig smiley

• #8   5. maj 2009
    Ok ;s nu synes jeg ikke det er et MUST at gå til hundetræning bare fordi man har hund.
    Min hund kan de mest almindelige kommandoer og det er hvad jeg har brug for.
    Desuden kender jeg tilpas mange hunde til at hun kan komme ud og lege med andre hunde ..

• #9   5. maj 2009 tja du skriver den er 1 år det er jo en dejlig lømmel alder :-)...
    men jeg ville nok give den noget hjernegymnastik... det kan være næsearbejde snuse efter godbidder evt på græsplænen, det kan min få lang tid til at gå med.
    det kan osse være øve div ting, eks at vinke, high five, totalt ubrugligt, men god træning.

• #10   5. maj 2009 ej nej nej sikken debat ... det kan godt være at det er blevet moderne at gå spor, købe spil til hunden, træne den flere gange i ugen osv ! seriøst ... i gamle dage var det vist kun jagthunde der udførte lidt spor .. tror i ikke en hund med stor have, legetøj, mad og ejere der giver den opmærksomhed leger med den ja jeg kunne fortsætte.... ej hvor jeg vil hen er at der er 2 måder at holde hund på, hygge eller træning ... det er noget opreklameret noget at det er et must at træne konstant smiley

• #11   5. maj 2009 Maiken Hunden mangler jo tydligt noget til at få tiden til at gå med så der er træning super. Vi laver alle de her sjove ting med vores lille jack russell for han kræver den slags for at kunne fungere indendøre men vores amstaff gider ikke træning men lidt leg i haven ind i mellem. Så nogen hunde har brug for det.

• #12   5. maj 2009
    Men nu er min hund jo en hund af katagorien ; selvskabs hund, det er jo normalt en hund gamle mennesker har da den ikke kræver ret meget ..

• #13   5. maj 2009 wauu sikke et opstød... jeg læser ikke at der er nogle der mener at man skal træne konstant, men det er logik at hunde som mennesker har brug for at bruge deres sanser, og når de bruger disse skønne sanser bliver de aktiverte til andet end unoder... jeg har en hygge hund der bliver aktiveret til at bruge sine sanser på forskellig vis...

• #14   5. maj 2009 Anna har du prøvet at smide dens foder i haven, gemme det i hjørnerne af huset eller komme det i en madbold? Det er ting som man tydeligt kan se om det hjælper hunden med lidt hjernegymnastik uden det kræver i skal gøre en masse smiley

Selvom vores amstaff ikke gider træne så får hun foder i en flaske hun selv skal få det ud af smiley

• #15   5. maj 2009 » Anna Faustina J - til hundetrænning handler det ikke om hvor mange komandoer ens hund kan smiley Men der får man hjælp til at få redskaber så man kan træne ens hund bedst muligt, derfor er det en god ide at tage afsted også selvom man har haft hund før..

Men hvilken race er det og hvad laver i af aktivering med den?

• #16   5. maj 2009 Nu har vi også hunde som er "selvskab hunde" og er hygge hunde.. Men hvis de ikke bliver aktiveret på andre måder en kun at få gået tur og lege med andre hunde, bliver de rastløse lige som din.. Jeg træner ikke meget med dem, de kan også de mest almindelige kommandoer og lidt andet sjov.. Vores yngste er ikke meget for træning af kommandoer, men han elsker lidt aktivering..

Vores får for det meste deres mad i skålen, men tit og ofte får de det også spredt det ud over plænen i vores lille have eller i en tom mælkekaton m.m. og de elsker at skulle "arbejde" for at få deres mad..

Det kræver meget lidt af mig/dig at aktivere dem på denne måde, men det gode ved det hele er at man kan se at de hygger sig med det..

Jeg sys da det er et forsøg værd og se om hun kommer til at trives bedre..

• #17   5. maj 2009 Vi har en aktiveringsbold eller hvad de kalder det til vores, hvor vi også kan putte maden i. De syntes det er ret sjovt at trille rundt med den i haven. Det kræver ingenting af os smiley Der udover har vi også brugt en flaske, som der også er nævnt længere oppe. Det er en billig måde at gøre det på. Vi spreder også maden ud over gulvet både i køkkenet, men også udenfor, så de også skal rundt og finde det der.
    Jeg tror din hund ville syntes det var sjovt, og det skader jo ikke at prøve smiley

• #18   5. maj 2009 Anna læser den dagen avis ? (: (gåture) ?

evt lav huller i en flaske og put foderet deri .. lad hunden finde ud af hvordan den skal få dem ud ..'

Sigrids mor , jeg siger ikke man slet ikke skal træne, men man vælger jo hvilken hund man vil have, man vælger om man vil træne rigtig meget - så bliver det jo til en hobby og ikke et kæledyr smiley - så som en selskabshund, det er klart at man skal lave ting med hunden - men heletiden, det er vist bare blevet moderne ...

men hver sin mening .. det kommer an på hvilken race, så langt er vi enige .

• #19   6. maj 2009
    Bolden med foder i gider hun ikke rigtigt , men det med foder i haven gør vi tit, synes bare ikke lige vejret er til det for tiden :s
    Det er en papillon ..

men jeg spørger jo enlig slet ikke til træning, men om min hund kunne blive glad hvis den havde en at lege med .

• #20   6. maj 2009 anna , det vil jeg mene ,kunne være en mulighed - så de kan aktivere hinanden lidt . men en på samme størrelse tror jeg er bedst (:

• #21   6. maj 2009 Anna, du søger vel råd om hvad grundet til at jeres hund sig eller er jaloux? Og der vil jeg mene at det er grundet understimulering, også er det ikke vejen frem at anskaffe sig en hund mere..

Man anskaffer sig hund nr. 2 fordi man har tid, lyst og overskud.. Det skal ikke være på grund af at jeres hund keder sig.. Det synes jeg i hvert fald ikke..

• #22   6. maj 2009 » Anna Faustina J - okay, selvom det er en selvskabshund har den også brug for træning smiley Jeg snakker ikke om hvor mange cirkus kundstner den kan, men alm. træning..

Det kan være en god fritidsaktivitet for dig og din hund at gå til træning..

Men prøv at lægge spor i haven, sæt mad på buske osv (fx makral) og lad hunden snuse sig frem til det.

Lad være med at gejle hunden op eller gå tur med den lige før i tager hjemmefra, da hunden så er helt oppe at køre..

Forsøg vidt muligt at holde børnenes legetøj i en højde hunden ikke kan nå det, og/eller i et rum med låge for, så den ikke kan komme derind..

Og så selvfølgelig lære børnene ikke at bruge deres eget legetøj til at lege med hunden smiley

Jeg syntes du skal prøve at aktivere hunden nget mere før du anskaffer en mere.. Når i får 2 skal begge jo aktiveres, de kan ikke nøjes med bare at lege sammen, så kan du ricikere at ende med 2 overgearet hunde istedet for 1 smiley

• #23   7. maj 2009 Jeg personligt synes det lyder hul i hovedet at anskaffe flere hunde hvis man ikke gider stimulere den ene man har men meninger er ligeså forskellige som os mennesker smiley Vi fik hund nr 2 fordi vores første er en doven satan som intet gider smiley

Kommentér på:
Hund; keder sig - jaloux ?

Annonce