{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Ked af min mødregruppe {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen ked af den mødregruppe jeg er kommet i.. Vi har mødtes 3 gange på 3 måneder, og hver gang ender det bare med at jeg sidder med Tristan på armen og glor... Jeg er den yngste i gruppen, og den eneste med kun et barn.. Har ikk en skid ud af dem, og der går SÅÅÅÅÅÅ lang tid i mellem vi ses.. Jeg har længe overvejet om det et noget jeg vil spilde kræfter på mere, men kan ikk rigtig finde ud af hvordan jeg skal få sagt at jeg ikk har lyst til at være med mere...

Nogen der har det lige sådan med deres mg, eller er jeg bare uheldig??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ked af min mødregruppe
  • #1   15. apr 2009 uuuuh.. kender det godt. var selv i en gruppe og jeg var den yngste og alle de andre over 30 er snart 2 år siden.. og de andre var førstegangs forældre og jeg ventede nummer 2.
    følte mig virkelig uden for og kunne ikke snakke med nogen af dem :O( så stoppet efter at ha mødt dem 2-3 gange.

• #2   15. apr 2009 jeg var også den yngste i min MG da jeg fik mit første barn, synes tit det var hyggeligt alligevel, men man kan jo bare melde fra

• #3   15. apr 2009 Jeg er 22, med mit første barn... Og mener den yngste af dem jeg går i gruppe med er 27 eller så'n og det er hvis deres 3..

Jeg vil gerne i en anden, men det kører så åndsvagt her i Ribe at det er på sundhedscenteret og med SP.. Og hviæs man så vil mødes efter må man selv finde ud af det... Jeg har fået et rigtig skidt indtryk af de andre, og min SP er ikk speciel nem at snakke med... smiley

• #4   15. apr 2009 ville os vælge en anden eller ingen.. jeg kom os i sådan en gruppe med patrick. og det var bare slet ik mig.. så hellere arrangere noget selv

• #5   15. apr 2009 Kirstina - Tænkte jeg oss på, men alle dem jeg kender heromkring har jo en gruppe i forvejen, og har tit ikk tid eller overskud til 2 grupper..

• #6   15. apr 2009 hehe og den gruppe jeg var med i var for unge mødre haha viste ikke om jeg skulle græde eller grine :O)

• #7   15. apr 2009 Renate - Og de var alle over 30?? smiley

• #8   15. apr 2009 ja LOL var godt nok skuffende hende den ene var næsten 40

• #9   15. apr 2009 kommer på senere skal til 2 lægebesøg her nu smiley

• #10   15. apr 2009 jeg har heller ik brugt for at komme i en gruppe igen hvor man bare sidder for sig selv. så har jeg det bedre med at tage ud til venner som os har børn som de kan lege med..

• #11   15. apr 2009 Har overvejet at sende en mail til min SP og høre om jeg ikk kan komme i en anden gruppe, men ved ikk hvad jeg skal skrive..

• #12   15. apr 2009 Jeg deltog i min mødregruppe en gang og sagde så til sundhedsplejersken at det gad jeg ikke spilde min tid på igen. Alle var ældre end mig og alle havde haft de mest forfærdelige graviditeter og fødsler og jeg skal give dig. Så jeg sagde pænt fra efter første møde.

• #13   15. apr 2009 Jeg gider heller ikke min mødregruppe mere. Jeg er 21 år og de er fra 30-33 år og alle uddannede så sidder og føler mig som skolepigen stadigvæk. En af dem er sygeplejerske på kræftafdelingen for børn og der sagde hun at de havde børn op til 20 år. Ihh.. så sad jeg der og skulle sige efter hende hvad jeg lavede til hverdag og hvor gammel jeg var..
    Det var tilbud fra min sundhedsplejerske at komme i mødregruppe for jeg går faktisk i en i forvejen. Men tænkte at det da ikke ville skade at ses med to og lære endnu flere med børn at kende.

jeg går i en anden jeg er mega glad for. Det er for unge mellem 17-25 år
    og der er vi os der er der mellem 19-22 år alle 12. Nu er vi så 7 tilbage tror jeg da nogle skulle flytte eller kom langvejs fra, og vi har det alle smadder godt sammen i gruppen og griner, snakker og skal i svømmehallen sammen næste gang med de små.
    Jeg fik tilbud fra min jordemoder om jeg ikke ville i en for unge for hun rådgav også i mødregruppen for unge oppe på mødrehjælpen og der kunne jeg da komme med hvis jeg havde lyst.

• #14   15. apr 2009 Jeg er i en gruppe som jeg er rigtig glad for men der er en som gør mig i rigtig dårlig humør og gør at jeg mister lysten til at komme der fordi hun er så opmærksomhedskrævende... smiley Har masser af tid til dig og tristan søde malena smiley

• #15   15. apr 2009 Så laver vi da bare vores egen gruppe Nana.. smiley

• #16   15. apr 2009 Jamen hvorfor er der nogen folk der kan ødelægge hyggen? smiley

• #17   15. apr 2009 Tror desvære de er alle steder... Selv herinde...

• #18   16. apr 2009 Hvad gør hun? er lige nysgerrig

• #19   16. apr 2009 Jeannie hvem spørger du?

• #20   16. apr 2009 Dig Nana ;D

• #21   16. apr 2009 jeg er da ked af at høre at man er disket i mødregrupperne bare fordi man er 40 år eller over smiley

jeg går også i mødregruppe og er 41 , har 4 børn men jeg syntes vi har det hyggeligt og snakker rigtig godt på tværs af vores meget forskeliige aldre.
    jeg gør meget ud af ikke at være "mor-agtig" overfor de andre men det gør mig da lidt ked af at høre hvordan der tales om os gamle mødre her - det må jeg da indrømme !!

• #22   17. apr 2009 Bonnie - Jeg tror det var fordi Renate var kommet i en for unge mødre.. Så tror jeg altså oss jeg var blevet lidt skuffet... smiley Tror skam ikk det har så meget med at de er ældre end mig at jeg ikk svinger med dem, for dem i min jm gruppe er på samme alder og dem svinger jeg fint med... smiley Så ikk noget ondt om jer "gamle".. smiley

• #23   17. apr 2009 jo men mange af jer unge mødre bliver sure når I får kommentare om jeres alder, men I gør selv nøjagtig det samme - nemlig dømmer udfra alderen - det er efter min mening No-Go -

Man kunne måske i virkeligheden lærer noget af hinanden....... begge veje. Nogen gange lærer man faktisk mest ved at være sammen med nogen der er meget forskelige fra en selv - istedet for at være sammen med nogen der er mage til en selv. men det kræver naturligvis at man er fordomsfri................

At Disse folk efter alder er uhørt - bare min mening !

• #24   17. apr 2009 Bonnie - Helt enig.. Jeg føler bare ikk jeg er på bølge længde med dem i min mødregruppe... Som skrevet før, så er dem i min jordmoder gruppe oss ældre end mig, og har børn i forvejen, men dem er jeg SÅ glad ved... Og ja, jeg føler mig meget truffet af det du skriver, da det jo er mig der er trådstarter.. Ville du ikk være ked af din mødre gruppe hvis du blev overset og fik lov bare at sidde for dig selv?? For det gør jeg.. Uanset alderen.. Den er jeg lige glad med...

• #25   17. apr 2009 altså den jeg har det bedst med er den ældste i vores gruppe som jeg var på neo med også... hende j eg ikke kan med går så meget op i materiele ting istedet for at hvile i personlige værdier men måske det er dårlig selvværd der spiller ind :S Men skal høre på hvor lille Sigrid er og at hendes har den rigtig str og er som han skal være... selvom han ikke sover om natten, skriger konstant og ikke kan ligge selv smiley

• #26   17. apr 2009 malena:
    det var såmænd ikke så meget din måde at beskrive det på mere nogen at de svar du fik der faldt mig , gamle krage, for brystet.....
    når kommentarerne går mere på alder en f.eks forskel i personlighed, at man ikke klinger sammen m.m så syntes jeg det minder om alders-racisme - og når man så af og til høre at unge mødre er trætte af at blive bedømt kun på alder - ja så syntes jeg det er lidt kedeligt at høre at det sørme går den anden vej også.....

• #27   17. apr 2009 Bonnie - Kan godt forstå dig.. Jeg tar ikk så tungt hvis folk kommenterer min alder mere, for det har jeg ikk overskud til.. smiley Jeg vil gerne være sammen med "jer gamle".. smiley Bare jeg svinger med dem, så er jeg lige glad med alderen...

• #28   17. apr 2009 grunden til jeg ikke følte mig tilpads i den gruppe jeg var i var fordi jeg kunne se og høre det blev tisket om hjørnene at jeg var for ung og alle rede havde nummer 2.. men kunne da gi de andre nogle gode råd fra min erfaring men det var vist det.

• #29   17. apr 2009 Ja jeg synes heller ikke min mg var god så jeg valgte at lade vær med at gå i mg.

• #30   17. apr 2009 Jeg følte mig heller ikke specielt velkommen. Alderen var mig egentlig ligemeget. Da jeg gik på kosmetolog var vi 3 tøser der altid rendt sammen, et rigtig 3-kløver -også efter skole og der var vi henholdsvis 18, 23 og 35 år. Tina på 35 var da bare ligesom os, så vi lå altid og kørte rundt i hendes Volvo sammen og shoppede og tøsesnakkede. Og arbejdede altid sammen. Der var intet med alderen der gjorde forskel.

Min mor er selv 45 år nu og har min søster Naja der lige er blevet 1 år for en uge siden. Hun har det fint i sin mødregruppe.

men hvor følte jeg mig lille da den ene sagde at de havde børn op til 20 år på deres afdeling og de så kiggede på mig. Jeg følte mig måske lidt uvelkommen, for synes ikke rigtig jeg var med i samtalen. Spurgte jeg om noget blev jeg ikke altid hørt eller svaret. Og kunne ikke lide at spørge for 7 gang. Så følte at de kun syntes de havde gavn af hinanden.
    Så tror ikke de syntes jeg hørte til -pga. min alder. For da jeg sagde at jeg var 21 år sagde de "Ja det kunne vi godt gætte" på sådan en måde som om de havde talt om det. Så føler man sig lidt led ved det for hvad har de siddet og sagt?

Kommentér på:
Ked af min mødregruppe

Annonce