{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Kanin.... {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i Lejlighed inde i byen, og omme bagved vores lejlighed ligger der en gammel forladt halv bygning der hører til naboens.... Idag da jeg skulle ud med affald gik jeg forbi den gamle bygning og så tre små kaniner rende rundt derinde.... De er tamme, kommer hen til en så snart de ser én.... Det er bare det at der ligger gamle smadrede ruder, rustne ting og en hel masse affald... kaninerne har intet mad og har ikke noget græs... Har ringet til politiet men de vil ikke gøre noget.... Og jeg kan selvf ikke få fat i naboen (som er en gammel drukkenbolt)... Hvad fanden skal jeg gøre? Altså jeg har lige givet dem noget foder jeg havde liggende fra min rotte og gav dem lidt grønt.... Men de skal da ikke blive ved med at gå der? Og hvis jeg ikke kan få fat i naboen så ender de da med at dø af sult....
Er der slet ik noget jeg kan gøre? Mig og kæresten har snakket om at, hvis vi stadig ikke har fået fat på ham efter påske, at vi så tager kaninerne hjem til os... (vi har en gårdhave hvor de vil få det rigtig godt) Men det må vi vel ikke bare? Er der nogen der har et godt råd?

Undskyld det blev lidt langt....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin....
  • #1   6. apr 2009 Behold dem eller giv dem til et dyreinternat :o)
    Forresten ros til dig fordi du tager hånd om de kaniner :o)

• #2   6. apr 2009 næ det ved jeg ikke.. jeg ville nok blive ved at prøve at få fat i ham, måske lægge et brev.. i princippet må i vel ikke tage dem.. men ellers skal i bare tage dem.. måske vil han ikke savne dem, måske kommer han og vil have dem tilbage og så må i jo så tage den derfra..

• #3   6. apr 2009 Ved faktisk ikke hvor der er et dyreinternat her i nærheden.....
    Tak... elsker dyr, kan ik holde ud at se folk behandle dyr sådan....

• #4   6. apr 2009 maria.. ja det er en god løsning

• #5   6. apr 2009 Hvorfor må de ikke rende frit rundt? Jeg kan godt se det er lidt kritisk at de render blandt glasskår, men hvis de har læ og et tørt sted at søge hen så forstår jeg ikke det store problem.

Er du sikker på de ikke har noget mad? Jeg mener bare, de er vel ikke lige blevet sat ud. Og hvis de så friske og livlige ud, så er de jo ikke ved at dø.

Ude ved min mor på en anden gård render der også tamme kaniner rundt, og de lider altså ingen nød. De lever fint ved at være frie, og de søger læ under et skur der står der.

• #6   6. apr 2009 Nu har jeg snakket med dyrenesbeskyttelse, og de har i sidste uge også fået et opkald på samme kaniner.... De vil prøve og opsøge ejeren imorgen, og i mellemtiden skal jeg holde øje med kaninerne og så skal jeg snakke sammen med hende igen imorgen.... Og så må vi se hvad vi skal gøre....

• #7   6. apr 2009 Jeg ville nok prøve at få kontakt til ejer i 1-2 uger og hvis det ikke lykkedes og kaninerne stadig rendte rundt uden mad og vand, så ville jeg tage dem selv, hvis jeg havde kapaciteten, eller henvende mig til dyrenes beskyttelses internater...

Mia F - Det er da uforsvarligt at lade dem løbe løse rundt midt inde i byen.
    For det første kunne de blive overfaldet og skambidt af katte, hunde og ræve. Så avler de jo som... Ja kaniner og så har man pludselig små vilde kaninunger løbende omkring som heller ikke kan finde mad.
    Og når det så bliver vinter fryser de ihjel hvis de altså ikke er blevet bidt ihjel inden da....

• #8   6. apr 2009 jeg er helt sikker på de intet mad har... der var en skål med vand og ellers var der ikke noget... de havde en smule halm og et læ tag.... den ene kanin har det ene øre fyldt med sår... den ser ud til at have revet sig på noget.... det var nærmest flænset op.... sådan et dyr skulle til dyrelæge.... ikke bare rende frit....

• #9   6. apr 2009 Stine P:
    jeg tjekkede deres køn, og det er heldigvis alle hunner... det var nemlig også noget af det første jeg tænkte på... og ja, der kan nemlig sagtens komme fremmede dyr ind til dem.... og det er jeg sku godt nok bekymret for....

• #10   6. apr 2009 Nini - Stakkels dyr altså !
    Nå det var da altid noget at det er 3 hunner ! Det ville være frygteligt hvis en af dem nåede at føde og gemme ungerne et eller andet sted, inden at de bliver hentet...

• #11   6. apr 2009 ja nemlig.... derfor jeg kiggede efter hva køn det var, for så kunne det jo være der havde været unger et sted.... men nu må vi se hva der sker... håber bare de får det bedre og får meget mere pleje.... ellers tager jeg dem i hvert fald med glæde.... jeg har pladsen og tiden til det....

• #12   6. apr 2009 De må GODTNOK være tamme siden at du som helt fremmed bare kan gå hen til dem og de gladeligt hopper dig imøde !
    Underligt at nogen "smider dem ud" når de er så tamme. Der må jo være nogen der har brugt meget tid på dem..
    Godt at det lysner for dem !

• #13   6. apr 2009 de ville med glæde komme hen til os, men at blive løftet kunne de ik lide.... men jeg gjorde det alligevel, da jeg jo ville tjekke om de var okay og sådan.... Men ja, håber da det ender godt...

Kommentér på:
Kanin....

Annonce