{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

arghh... {{forumTopicSubject}}

hejsa.
jeg håber i evt kan hjælpe mig her. jeg har solgt en vare til en bruger på ts. det drejer sig om en stokke xplory. hun modtog billede af vognen, ca 4-5 stks. gode billede som nemt beskrev vognen. efter følgende var de ude og se vognen første gang bare for at kigge og anden gang besluttet på at købe den. der medfulgte ingen bøjlet på vognen hvilket billederne også vidste( at der ingen bøjle var) nu vil hun ikke have vognen, som de dog har købt og haft med hjemme, og hun vil lade handlen gå retur. Jeg føler mig ikke forpligtet til at lade den gå retur, da jeg gjorde det klart at vognen var som de så den her og at der medfulgte indkøbsnet og regnslag intet andet. har jeg ikke ret til dette, når handel er forgået således at vognen er købt som beset i og med at de kommer og henter den selv og at jeg på intet tidspunkt har givet udtryk for at der var meget tilbehør end hvad de fik med.??

Hvad vil i gøre..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  arghh...
  • #1   11. mar 2009 synes generelt bare for min side af at det er en princip sag i og med at de kommer og kigge på den beslutter sig for at købe, kommer igen for at købe. pakker den sammen tager den med hjem og tester alt det de vil teste.. jeg ved jo ikke hvordan de bahandler deres ting og hvis noget er ødelagt sidder jeg bare i temmelig trist situation..

• #2   11. mar 2009 tak sådan har jeg det også.. har jo ikke sendte nogle billeder af en anden vogn eller sendt dem en der er total smadderet.. de kom som sagt selv og kiggede og tog hjem og kom igen for at kigge en gang til og handle.

• #3   11. mar 2009 lige netop. jeg har jo ikke sendt den 100 km og komme med løgne om tilstand elelr tilbehør.. de har sågar afprøvet den med deres søn i den..

• #4   11. mar 2009 de har ikk ret til at lade handelen gå retur, da de har købt varen som beset og fordi du har gjort det klart hva der var med og ikk med....

handelen mellem private er ikk som i butikkerne.... man kan kun kræve sine penge tilbage hvis vareoverhovedet ikk stemmer overens med billeder og tekst når man får det hjem.....

håber det kunne hjælpe lidt

• #5   11. mar 2009 det gjorde det.. mange tak..

• #6   11. mar 2009 nej det forstår jeg heller ikk.....

men det er osse en jungle med købeloven osv....

jeg har så heldigvis har haft om det da jeg gik på hg, så det er dejlig nok at kunne regler og videregive dem til andre

• #7   11. mar 2009 rikke hvad mener du hvis ikke jeg har noget på papir??
    hun er nemlig begyndt at truer med advokat og politianmeldelse

• #9   11. mar 2009 synes bare man får stress og frustationer af sådan nogle mennesker.. det er bare arghhh..

• #10   11. mar 2009 Rikke og Ronni J: hvor har du det fra at man kan lade en handel gå tilbage inden for 3 mdr hvis man fortryder sit køb hvor man har købt fra en privat person ????

jeg blev student fra handelskolen sidste år og har haft salg og service - hvor vi netop havde om købeloven.... der står ikk nogle steder at man har en fortrydelseret på 3 mdr når man har købt fra en privat person....

det eneste sted hvor man har fortrydelseret er faktisk på nettet, hvor man har 14 dages fuld retur ret.... butikkerne yder så den sverice med forteydelseret i 8 dage. men de har faktisk ikk pligt til at tage en vare retur.

tjek lige dette link (link fjernet)

• #11   11. mar 2009 her nemlig alt.. inkl. en truende tlf svar besked fra hende også.. mange tak for jeres råd.. det giver lidt ro i sindet.

• #12   11. mar 2009 det gør jeg ihvertfald.. der var forresten ingen annonce på vognen.. der var en anden som spurte om den røde vi havde var solgt og da oplyste jeg den bruger at det var den, men hvis det var havde jeg en i grå. det har hun læst og bedt om at se billede af den.. så havde ikke oprettet nogen egentlig ann på den pågældende vogn.. derfor ved jeg 100 procent at jeg på intet tidspint har nævn for hende at der skulle medfølge mere tilbehør end det viste..

tak for den maralske støtte.. lige hvad man har brug for oven på sådan en tur.

• #13   11. mar 2009 den er jo købt som beset og da de hentede den kunne de vel se den ikke var med.. du har rette på din side... lad hende sejle i hendes ejen sø

• #16   11. mar 2009 det er hun ikke.. desværre. hun er fra stor københavn og har lige svaret på mail en helt lang smørre om at hun håber vi mødes igen så hun kan give mig et møgfald osv. men ikke noget mere om retsag osv

Kommentér på:
arghh...

Annonce