{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fandt i på jeres barns navn?
  • #1   11. jul 2010 Min store dreng oliver syntes at han skulle hedde Magnus så det blev det til...

    Får vi en skulle den endten være sophus/sofus eller mejse tror jeg smiley


  • #2   11. jul 2010 Tanja : Sofus er jeg rigtig vild med, men min mor synes det er såååå frygteligt navn fordi skotøjet i føtex hedder det samme ..hehe

  • #3   11. jul 2010 Jeg syntes også at sofus er et rigtig sødt navn.. Får vi en dreng om nogle år igen så kommer han til at hedde sofus smiley

  • #4   11. jul 2010 mine hedder stephanie og laura den nye skal hedde naya bliv det en dreng var det mikas

  • #5   11. jul 2010 Uhh jamen den første lignede altså bare en Oliver, havde ellers bestem mig for frederik, men det passede ikke til ham.
    Denne gang skal vi have en Malthe, Malthe var også et af navnene som jeg overvejede kraftigt i min første graviditet med Oliver.


  • #8   11. jul 2010 Vidste ikke hvad vi ventede men blev mere og mere sikker da navnet Emilie blev ved med at poppe ind i hovedet på mig og det føltes helt rigtigt. Da vi så fik hende i armene var der ingen tvivl - hun kunne ikke hedde andet!

  • Berit a
    Berit a Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
    #9   11. jul 2010 vi lånte en navnebog og kigge lidt i hver for sig.

    så snakkede vi sammen senere på ugen og lavede en LANG liste med alle de navne vi kunne lide. så gik man og tænkte, spekulerede, og stregede ud efterhånden smiley
    HUsk at fjerne den hvis fam. ikke skal vide det...

    vi var helt enige om at en pige skulle hedde Lea så der var egentlig kun drenge navne på vores liste smiley


  • Berit a
    Berit a Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
    #10   11. jul 2010 hov... smiley

    skulle der komme flere til er navne som Lasse og Larua nævnt.
    Egentlig ville vi gerne korte navne men kan ikke finde pæne som passer med Lea...
    Henrik synes også godt om Mathis/ Mathias men det hedder mange i vores omgangs kreds.


  • #11   11. jul 2010 vi kunne ikke blive enige så vi købte en navne bog og satte os ned og skrev de navne ned vi kune li hver især. og kun Zacharias var en fælles nævner og så hedder han Anton efter min bedstefar som døde lige inden Zacharias kom til verden smiley

  • #13   11. jul 2010 MAGNUS hedder Magnus fordi det er sødt, og fordi hans afdøde oldefar hed det (; så oldemor/bedste blev jo over glad ...

    Hvis jeg fik en pige (engang ud i fremtiden) skulle hun hedde Mercedes smiley en dreng , hmm Tristan stor jeg smiley


  • #14   11. jul 2010 *stor = Tror..

  • #15   11. jul 2010 Vi lavede lister hver i sær, men ingen navne var ens på vores papir.. Jeg var mere til de moderne navne hvor manden var til de gammeldags navne.. men tiden gik og vores lille dreng kom til verden.. han blev hurtig 14 dage gamme, og så sagde manden skal vi ikke bare kalde ham William (det stod bl. på min liste) - og jeg var med på iden, så han hedder William Mark Zacho.. Hvis jeg får en dreng til kunne jeg godt tænke mig han skulle hedde: Charlie - Eddi - Elliot og hvis det blev en pige skulle det være: Lotus - Merle - isabella - Merian...

    jeg skulle ha haft heddet isabelle eller Merian men endte med Helene ;D
    Min store bror hedder Daniel og det navn er jeg osse helt vild med ...


  • #18   11. jul 2010 Min Datter skal hedde Nena Elizabeth Nevstrup Rasmussen.
    Nena fordi jeg synes det smukt, Elizabeth efter min Farmor og så mit mellem-efternavn (:

    Flere børn er jeg ikke sikker på endnu, men pige navne kan jeg godt lide:
    Asta, Sylvia, Theodora & Millia (:
    Elycia er også sødt smiley

    Drenge navne:
    Fabian & Frej (er ikke så god til drenge navne)


  • #20   11. jul 2010 vi har valgt at vores søn skulle hedde Thyr.. fordi det skulle være et navn, der ikke er mange der har og vi er ikke så vilde med alm navne....
    vi ved ikke hvad vores datter skal hedde endnu... men er også kun 31 + uger henne i dag, så vi har noget tid endnu....


  • #21   11. jul 2010 Min 1. hedder Birk, Jeg valgte 15 pige og 15 drenge navne, og kæresten "godkendte" 5 af hver. (vi viste ikke hvad det blev).
    Da han kom ud, lignede han en Birk.
    Nr to gjorde vi det samme, dog skulle navnet have i, i sig, da vi alle har, i i vores.
    Det blev en Tristan.
    Og den nyeste, en pige hedder Heidi. (her var vi overhoved ikke enige, så efter en lille uges tid, gik vi begge på kompromi)


  • sonja j
    sonja j Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
    #22   11. jul 2010 Ja hos os har det taget 5 mdr ved hvert barn at finde navn til..
    Er fundet i bogen hvad skal barnet hedde..
    Og det blev til....

    Zilas
    Sune
    Marcus
    Alberte Lucia Som mor bar synes skulle hedde Lucia og far mente Alberte :O)


  • Carina K
    Carina K Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 26
    #24   25. jul 2010 Jeg har så lavet navnelister siden jeg var 14 ;o) Den bagerste side i min kalende er hvert år blevet brugt på dette.. Ved det er lidt sært, men navne er kommet til og nogle er blevet slettet.. Problemet er bare, at jeg er blevet "knyttet" til de navne og føler nærmest det SKAL være en af dem. Men manden er ikke helt enig..

    Drengenan: William Villads

    Pigenavn: Sofia, Filippa, Alberte eller Josefine


  • #25   25. jul 2010 Vi hørte det i en serie og så var det bestemt smiley

  • #26   28. jul 2010 Min far valgte navnet Oliver - Min far lider af lunge kræft, og Oliver er i dag hans et og alt smiley :')

    Vores kommende barn skal hede : Viktoria Nikita Morbech Glad hvis det bliver en pige smiley

    Drenge navne er vi slet ikke enige om smiley


  • #27   28. jul 2010 Da Noah blev "lavet" snakkede vi ikke så meget om navne før vi kendte kønnet, dog var jeg fast besluttet på han var en Noah, og Jesper mente bestemt han var en Sonnich... Der af kom navnet Noah Sonnich, dog er han i det daglige kun kaldet Noah, havde han været en pige skulle han den gang ha heddet Athena...

    Den næste, der gik snakken allerede da jeg testede3 positiv, for sidst havde vi været SÅ uenige.... Denne gang kunne vi heller ikke blive enige, og jeg viste godt jeg ikke havde så meget at sige, da jeg jo fik min vilje med Noah...
    Hvis det blev en pige denne gang var jeg helt vild med; Mathilde og Alberthe...
    Jesper kunne også godt lide Mathilde, men synes også navnet Stine var et pænt navn... Derved blev vi hurtigt enige om det skulle være en Mathilde hvis altså det var en pige...
    Blev det en dreng, var vi igen meget uenige, jeg ville gerne enten ha en Emil, en Victor, en William eller en Nicki...
    Jesper mente bestemt det var en Håkon (efter den norske konge)... Men som tiden gik, og vi fandt ud af det blev endnu en dreng, så faldt han mere og mere for navnet Nicki, derved endte vi med at det blev en Nicki....


  • #28   28. jul 2010 Vores navne var der bare, og vi havde enlig ikk hørt dem før.

    Vores pige: Milja
    Og vores kommende dreng: Micklas


  • #29   10. aug 2010 Vi var for nogle år siden på et krydstogt. Der fik vi et vennepar hvor fyren hedder Jannis... Da vi så opdagede vi ventede os skulle vi så have gang i navn og nøj vi havde mange pige og drenge navne oppe og vende...

    PIGENAVNE: DRENGENAVNE:
    Malena. Wenja.
    Selena. Malucca You Micas.
    Miemarie. Anisha. Jannick.
    Laura. Cassie. Lau.
    Marika. Cecilya. Lauritz.
    Melinda. Malthe.
    Salena. Silas/ Cilas.
    Neela. Manuel.
    Medina. Miguel.
    Maila. Valdemar.
    Patricia. Matthew.
    Jamilla. Isak.
    Miley. Luca Mathias.
    Samantha. Jannis.
    Manilla. Milo.
    Jenna.
    Jessica.
    Melissa.
    Vanessa.
    Liva.
    Nadine.
    Cecilia.
    Louann.
    Mila.
    Malucca.
    Evangeline.

    Vi nåede så kun at blive enig om drenge navne. Inten Jannis eller Matthew for inden vi blev enig om et pigenavn gik min fødsel igang 3½ uge for tidligt og vi fik så en dreng og da vi så ham var det bare en lille Jannis... Navnet er meget sjældent og græsk.


  • #30   10. aug 2010 Nå der gik lidt ged i listen da den blev godkendt kan jeg se ;o) hihi...

  • #31   16. aug 2010 Det er et navn fra min yndlingsfilm som barn, så har altid vidst det sku være det smiley

  • #32   16. aug 2010 Mamasita : Hvilket navn ?

Kommentér på:
Hvordan fandt i på jeres barns navn?

Annonce