3.883 visninger
|
Oprettet:

23. mar 2008 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Mor eller fars efternavn? {{forumTopicSubject}}
Man "plejer" jo normalt at hedde farens efternavn, jeg hedder kun min fars efternavn og ikke andet, men er den "tradition" ved at blive brudt, hvor børn f.eks. kun hedder morens navn og f.eks. farens mellemnavn..?
Vi har nemlig snakket om det hjemme hos os, for jeg vil ikke af med mit efter navn og jeg vil også gerne have den med videre..
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
Mor hedder Rikke Thomsen
Far hedder Glenn Nørlund Larsen
Sønnike hedder Caleb Nørlund Thomsen
Efter sommeren hedder vi alle Thomsen til efternavn dog beholder sønnike og gemalen deres mellemnavn
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 384
far hedder: kim kyndby martinussen
og nickoline hedder nu: nickoline rud kyndby
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Mit efternavn og kærestens mellemnavn til vores børn når de engang kommer, og manden skal så også have mit efternavn når vi når der til..
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 19 Svar: 82
og farmand: Mikkel Weide Fischer
Når barnet så kommer til august skal det hedde Wendelboe Fischer...
Når vi bliver gift engang, vil vil begge have de samme efternavn som barnet..
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
Og som han siger man er nødt til at give sig lidt og Larsen hedder en del så derfor havde han ingen problemer med at give afkald på det
Og kunne vi ikke blive enige om efternavnet når vi skulle giftes jamen så skulle vi bare ikke giftes
VH Rikke
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jeg troede iøvrigt at det var lidt "i gamle dage" at man fik farens efternavn og det var naturligt, godt nok har jeg kun fået min fars efternavn, men tror bestemt ikke det er fordi det var naturligt at det skulle være sådan, begge mine brødre har både min mors vestergaard og min fars Aaborg.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Jeg er selv vokset op med at først være døbt til min fars efternavn (Jensen), så da jeg var 2 og de gik fra hinanden fik jeg koblet Brodersne på (SÅ det nu hed Jensen Brodersen) så blev min mor gift med min stedfar og Brodersen blev lavet om til Østerbye..
Nu har jeg så selv valgt at skifte tilbage til kun at hedde Jensen, da jeg ikke kan se det logiske i at skulel "reklamere" for en stedfamilie hvor stortset ingen af os bryder sig om hinanden
Min kæreste hedder Kasper Lund til mellemnavn og Pedersen til efternavn..
VI er ikke nået til at diskutere efternavn endnu, jeg prøver stadig på at få ham til at tage stilling til hvad barnet skal hedde til fornavn
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
så man får begge forlædres mellemnavne og ikk bruger nogens eftern
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
og det har min mand og jeg også
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg hedder Sonne Larsen...
Jeg ville gerne ha Sonne gik videre, for ellers stopper grenen ved mig...
Men Jesper hader simpelthen sit efternavn, så han ville ikk ha det, ellers havde det ligget naturligt for mig at vores søn skulle hedde Sonne Nielsen, men Jesper insisterede på at han skulle hedde Sonne Larsen, så det hedder han til efternavn, efter mig :O)))
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 426
okt 2008
Følger: 36 Følgere: 35 Babyer: 2 Emner: 155 Svar: 1.197
skal den have mit og kærestens efternavn..
jeg hedder glad eriksen
kæresten hedder ladegaard
så glad ladegaard kommer barnet til og hedde når den bliver født
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 359
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 17 Svar: 697
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 67 Svar: 457
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 60
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 321
jeg hedder janni møller andersen
kæresten hedder keld børgesen ninn
og mit barn skulle bare ikke hede børgesen, og da han selv hader det efternavn, var der slet ikke noget diskution om at det kun blev ninn der skulle føres vidre. så blev vi enige om at ninn lyder bedst til mellemnavn, så det endte med isabella ninn andersen
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
når vores pige kommer skal hun hedde
Celine Emilie Rytter Heeddegaard Christoffersen...
Moren: Jackie Tine Rytter Iversen
Faren: Torben Heeddegaard Christoffersen..
Vi blev enige om at christoffersen var flottest.
og at Heeddegaard skulle med fordi det er specielt .
Og rytter skulle med hvis det blev en pige, en dreng skulle det ikke.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
Ahrenschneider efter mig da jeg er stolt af det navn og synes det er rigtig flot, vi er vidst også eneste familie der har det stavet sådan.
og Christiansen efter sin far, som dog også hedder munch men da min kæreste ikke er synderligt glad for sit mellemnavn og synes at navnet bliver rigeligt langt har vi valgt at hun ikke skal hedde munch.
bliver kæresten og jeg engang gift har jeg også overvejet at tage Christiansen som efternavn og sætte mit eget som mellemnavn så jeg ville hedde det samme som min datter
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Faren: Morten Stjernby Nielsen
-han syntes at hans efternavn var kedeligt men ville gerne beholde mellemnavnet.
Så vores datter kommer til at hedde Stjernby Hannibalsen
-det blev ikke engang drøftet, vi var enige med det samme så faders mellemnavn og mors efternavn.
Tror det bliver for meget med Tolberg Stjernby Mink Hannibalsen som efternavne selvom jeg elsker laange navne
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 76
Hvad gælder efternavn til barnet, så er det endnu mere problematisk idet mit efternavn 'du Plessis de Richelieu' ikke må deles eller sættes sammen med andre navne, dvs. det må kun stå alene. Så vi SKAL blive enige om enten mit eller min kærestes efternavn til barnet - det er vi ikke blevet endnu ;o)
Når vi skal giftes er jeg ret sikker på at vi hver især beholder vores eget efternavn da begge er ret specielle. Min kæreste Ask hedder Tveito Holmen til efternavn, hvilket jeg gerne have skiftet til hvis jeg havde haft et almindeligt dansk efternavn - men vil ikke af med mit eget, som også passer til mit fornavn
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg beholdt mit og tog så min mands sen-navn bagefter og vores børn hedder så Agermose Kristiansen til efternavn.
jeg syntes det bliver mere og mere almindeligt at man beholder sit eget navn, og så mixer børnenes af begges efternavne men måske ikke så spændene hvis man skal hedde zebastian Elliot Keanu jensen-olsen
eller phredericke Alekxzandra Mirabella mogensen-frandsen
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 64 Svar: 497
Far navn : Kent Høg Nielsen
Barnets navn : Lærke Bæk Høg Nielsen
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
lidt utraditionelt måske men vi kommer da til at hedde det samme
-desuden er han næsten også mere gift ind i min familie end jeg er ind i hans ;D
feb 2009
Følger: 1 Svar: 19
Mor: Tina Deleuran Christensen
Far: Morten Bøgh Jørgensen
Baby: Niklas Deleuran Bøgh Jørgensen
Jeg er ikke så vild med Jørgensen, men farmand ville have det med..
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 94
Hans efternavn til mellemnavn og mit som efternavn.
Skralde
Mor eller fars efternavn?