{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sættes igang dato - tvillinger.
  • #1   27. dec 2010 Som jeg skrev i dit andet indlæg.....

Jeg blev ikke sat igang, de kom helt af sig selv 4 uger før termin og det blev slet ikke nævnt under min graviditet at jeg skulle sættes igang.

Men nu er det jo også mange år siden, i dag følger der jo en maual med til babyer;)

• #2   30. dec 2010 Tvillinge "termin" er 38+0

Så du bliver sat i gang deromkring..... Jeg blev sat i gang 38+2 og de blev født henholdsvis 38+2 og 38+3

I dag bliver man sat i gang hvis man venter tvillinger - hvis de da ikke kommer selv inden smiley

• #3   30. dec 2010 Ja det er nemli lige det. men det er mere hvornår man er så heldig at få den dato at vide *G* glemte helt at spørger om det nemli. fordi tænkte jamen det er sku da dejligt at man bliver passet så godt på og så gik vi hjem *G*

• #4   30. dec 2010 Tror vi fik den nærmere dato/tidspunkt omkring uge 30/34...mener jeg.....men vi fik tidligt at vide at jeg skulle sættes igang omkring 38+0

• #5   30. dec 2010 Det er det jeg siger.....det var meget nemmere at få børn sidst jeg fik det smiley
    Håber dine kommer af sig selv som mine gjorde, det er meget nemmere...

• #6   30. dec 2010 altså håber faktisk på at blive sat igang - fordi så er det kun 14 dage for tidlig fødte smiley

Men altså ja er noget spændt på den tid til maj - os bare om man ved hvad man skal gøre og hvordan man reagere *G*

• #7   30. dec 2010 Man er ikke helt klar over det før de er der......men du har MEGET at glæde dig til smiley
    Hvis de bare er store nok er det jo fint nok de kommer før tid - mine drenge kom den 8 dec. og jeg havde termin den 10 jan. De vejede 3100 og 2300 så det var nogle store fine drenge.

• #8   30. dec 2010 Jeg vil sige - jeg var nu også glad for at gå tiden ud - til tvillinge termin 38+0....jeg håbede inderligt på at komme til 37+0 for så var de ikke længere for tidligt fødte....

Min igangsættelse var en drøm.....vandet blev taget kl 18.15 kl. 19.00 kom veerne, ikke længe efter kom preseveerne og kl. 22.32 var vores datter født..... Ingen smertelindring og ingen veestimulerende drop...... Skøn fødsel! Gustav er så født uden veer, men på vilje og kom kl. 00.14 smiley

De vejede og målte; Bjørk 3360 g og 54 cm. Gustav 3190 g og 56 cm....

• #9   30. dec 2010 Mie helt helt enig.....MEGET at glæde dig til.....Det er skønt at være tvillinge mor:)

• #10   30. dec 2010 Når fødslen går i gang, så kommer det til dig - som et naturligt instinkt.....og brug din jordemoder..... Et godt råd husk vejrtrækning og arbejd med din krop ikke imod...

• #11   30. dec 2010 dumt spørgsmål - hvornår ved man at det er veer og plukveer ??? Altså det kan godt være det lyder dumt -men er første gangsgravid *G*

hvornår fik i plukveer første gang ??? altså dem man "lovligt" må have ???

Ja vi glæder os osse meget til det - er lidt nervøs for fødselen - men altså det er vist meget normalt.. men har både manden - min mor og JM plus de andre personale - så klare den nok *G*

• #12   30. dec 2010 Jeg havde ikke nogle plukveer jeg lagde mærke til, hverken med tvillingerne eller med de enkelte.
    Mit vand gik 01.10, så gik veerne stille og roligt igang...Frederik kom på første presve 05.46 og Sebastian kom 06.02 uden de store veer - heller ingen bedøvelser, vestimulerende eller noget til mig - også her en skøn fødsel....
    Frederik kom dog med så meget fart og en jordmoder der stod med ryggen til, at han bare ploppede ud på briksen, han kom til sin far med det samme så jordmoderen kunne koncentrere sig om at Sebastian ikke vendte sig, når han pludselig fik så meget plads.

• #13   3. jan 2011 hvornår ved man at man har plukveer ???

Ja jeg glæder mig osse rigtigt meget til at de kommer til verden og håber de bliver derinde så længe som muligt..

man er jo lidt nervøs for at de kommer alt for tidligt synes jeg. men de bliver til de skal ud *G*

• #14   3. jan 2011 hvor tidligt er for tidligt at få dem ???

min mave hård nogle gange men tror mest det er fordi jeg skal tisse om morgen eller er oppustet om aften nemli

• #15   3. jan 2011 Ja den der uge for uge med tvillinger har jeg og den er super god synes jeg.. dog synes jeg det er unfair der står man skal kunne mærke dem nu i denne uge og det kan jeg ikk endnu smiley
    Men det kommer nok - er en smule kraftig så giver kg'erne skylden *G*

Ja altså det med den bliver hård sådan lige pludselig har jeg ikk oplevet. kun når jeg skal tisse om morgen eller har spist om aften..

Ja jeg er os sygemeldt men fordi jeg har smerter og tegn på BL allerede - så lægerne vil ik have jeg laver noget..

• #16   4. jan 2011 Jeg mærkede først vores tvillinger i uge 20/21... Så det skal nok komme...
    Fra 37+0 og frem til 42+0 er til tiden.....Men tvillinge fødsler bliver idag sat i gang omkring 38+0 hvis ikke de selv kommer før......

Det anbefales også at man lader sig sygemelde (fuldtid) 24+0 hvis man ikke bliver det før....

• #17   9. jan 2011 jeg glæder mig meget til at kunne mærke dem !!!
    Ja jeg prøver at høre dem af på torsdag til MD scanningen !!

Kommentér på:
Sættes igang dato - tvillinger.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce