1.635 visninger
|
Oprettet:
kræve kejsersnit? {{forumTopicSubject}}
Hmm, mit store spørgsmål er om man kan kræve at få et? jeg har sagt til mig selv hvis jeg får svangerskabs forgiftning igen vil jeg ikke igennem sådan en fødsel!! :S
er ved at være træt af at være gravid, får det dårligere og dårligere, min blodprocent bliver på 5.0, lægerne ved ikke hva de skal, går nu til tjek på sygehuset. bliver svimmel, orker næsten ikke engang gå ud af sengen mere
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 384
sep 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 6 Svar: 149
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 78 Svar: 490
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
Selfølgelig kan du få et planlagt kejsersnit men det kommer den lille prinsesse jo ikke hurtigere af.....Hvis du vil have et planlagt kejsersnit så forløser de hende først 14 dage inden termin, og der er jo en masse komplikationer ved et kejsersnit (Grimt ar, du må ikke så meget bagefter du må ikke løfte samt en del smerte..) Vil du virkelig igennem det?
Så ville jeg personligt hellere være sengeliggende...Og der er jo heller ingen der siger det bliver lige så slemt som med Marcus...
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg var i fuld fødsel i rigtig mange timer, og efter 10½ time tiggede og bad jeg for at få kejsersnit.. men næææ nej, det måtte jeg ikke, trods jeg ikk var mere åben end 2-3cm (jeg var vel og mærke i fuld fødsel)
først efter lidt over 17 timer fik jeg så endeligt kejsersnit..
man skal have en SINDSYG god grund da mange vælger kejsersnit af meget forkerte grunde...
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
jun 2008
Sonne - mener os svangerskabsforgiftning er grund nok da kroppen kan gå i chok :).
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
jun 2008
Mor til magnus - Må lige prøve at rykke fat i hende igen her d. 7 jan!! for det sku ikke sjovt.. øv bøv.. smil
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 59 Svar: 733
jun 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
Hvis man er bange for at føde, så lad vær med at blive gravid.
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 20 Svar: 681
jun 2008
Missy jeg er 30+1
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
har fået lov denne gang,også kun fordi jeg var så ødelagt forneden,oliver vejede 4500, og han havde mange kompi bagefter,fordi jeg har fået en blodprop i denne gravidtet
så det er ikke så nemt og få det
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
chritina - man kan netop ikke vælge selv mere da der er alt alt for mange der har valgt defordi de var bange for smerten ved veerne.. og da et kejsersnit kan give komplikationer vælger de helst ikke at gøre det mere end nødvendig.
Mette - jeg ska eller ikk ha flere hvis ikke jeg kan få pks, da jeg var i fuld fødsel i 17 timer, mine veer kom uden nogen som helst optakt med 3-5mins mellemrum, og varede mellem 1 og 2 min af gangen, og det vil jeg ikke gennem en gang mere da jeg simpelthen ikke kan åbne mig..
trods jeg arbejdede som sindsyg ed veerne skete der bare ingen ting...
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Men Mia forstår dig fuldt ud hvis du skal stå i samme situation igen men nej har også hørt at det ikke er nemt at få ks uden medicinsk grund og hvis din jm ikke mener der er det så er det jo sådan
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
jun 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg ville da helt sikkert vente med at tage stilling til evt. KS til at se om tilstanden overhovedet kommer til at optræde hos dig i denne graviditet.
jeg havde selv svangerskabsforgiftning med mit 1. barn og har haft symptomer i alle 4. graviditeter blandt andet med medicinering til følge - men jeg har ingen komplikatiner haft ved fødslerne.
mit indtryk er at når man har haft svangerskabsforgiftning før så følges man tættere , især når blodtrykket stiger til mere end 140/90 som er beg. signal om at der kan være noget under optræk, dog skal man huske at svangerskabsforgiftning ikke kun er højt tryk men også skal følges af flere andre ting f.eks protein i urinen, vand i kroppen, pludselig vægtøgning ( op til flere kg om dagen) hovedpine , m.m.m
sakset fra nettet:
Svangerskabsforgiftning, også kaldet præeklampsi, er en sygdom under graviditeten, hvis egentlige årsag er ukendt. Der er mange teorier - man kalder derfor svangerskabsforgiftning for de tusind teoriers sygdom.
Svangerskabsforgiftning er karakteriseret ved:
Forhøjet blodtryk.
Æggehvidestof i urinen.
Er ofte ledsaget af væskeansamlinger i kroppen.
Hyppighed
Svangerskabsforgiftning forekommer hos 5% af de gravide kvinder. Det svarer til, at der er mellem 3.000 og 4.000 tilfælde per år i Danmark - langt de fleste er lette tilfælde, og relativt sjældent udvikler situationen sig således, at sygdommen kan blive livstruende for såvel mor som det ventede barn.
Sygdommen forekommer mest hos:
Førstegangs-fødende.
Risikoen stiger, hvis kvinden i forvejen har forhøjet blodtryk eller er overvægtig.
Ses hyppigst hos kvinder, hvis mor eller søster har haft svangerskabsforgiftning.
Har man én gang haft svangerskabsforgiftning, er der en øget risiko for at få det igen i næste graviditet.
Har man ikke tidligere haft svangerskabsforgiftning, falder risikoen for at udvikle sygdommen i de næste graviditeter.
helt principielt syntes jeg at et KS skal laves på lægelig indikation og ikke fordi "man kræver det" - et KS er et operativt indgreb og ikke en vare man tager ned at hylden fordi man lige syntes det er det man vil.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
Jeg "led" kun under følgende
Højt blodtryk 176/101 (vel og mærke i hvilende tilstand)
Let svimmelhed og lidt flimrende for øjnene.
Det var alt ellers var jeg i fuldt vigør..
jun 2008
risicoen er mindre hvis jeg var gravid med samme mand som til min søn, men i det jeg ikke er det, er den større..
går konstant til tjek med min blodprocent, men ikke blodtryk!!
mar 2008
jeg ved ikke om det kan have at gøre med at det først var under fødslen dit blodtryk steg og at det ligger forholdsvist pænt p.t - måske ????
jeg ville da spørge ind til hvorfor de ikke følger dig mere end de gør - det kan jo være det kan give lidt ro i sindet at vide hvorfor - er det fordi de ikke mener at det er nødvendigt eller har de "glemt" det....
jun 2008
mar 2008
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 94
Idag skal der være med. belæg eller anden form for fare for barn og mor.
Jeg kan godt forstå du bange, men du er nødt til at tage en snak med JM og bede hende kontakte fødselslægen på sygehuset, da det er ham i sidste ende der skal tage stilling. Din JM har intet at skulle have sagt mht. kejsersnit, hun kan selvfølgelig indstille dig til hver en tid, men hun kan ikke bevillige.
Igen ring til JM sig du vil snakke med en fødselslæge da du er bange for at en evt. svangerskabs forgiftning vil eskalere.
Madamen
kræve kejsersnit?