{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

kræve kejsersnit? {{forumTopicSubject}}

Hmm, mit store spørgsmål er om man kan kræve at få et? jeg har sagt til mig selv hvis jeg får svangerskabs forgiftning igen vil jeg ikke igennem sådan en fødsel!! :S

er ved at være træt af at være gravid, får det dårligere og dårligere, min blodprocent bliver på 5.0, lægerne ved ikke hva de skal, går nu til tjek på sygehuset. bliver svimmel, orker næsten ikke engang gå ud af sengen mere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kræve kejsersnit?
  • #1   30. dec 2008 du skal fortælle din jordmoder som det er! de kan og må ikk tvinge dig til andet end det du vil.. jeg har osse krævet ks denne gang..

• #2   30. dec 2008 Det ville jeg tro man godt kan, og specielt når du har en god grund. Er jo heller ikke holdbart at du skal gå rundt og være nervøs for at føde pga tidligere fødsel.

• #3   30. dec 2008 Fortalte hende sidst hvordan jeg havde det, at jeg ikke havde lyst til at skulle igennem sådan en fødsel igen, så sagde hun bare at jeg ikke kunne kræve at få det og jeg sku se lyst på det for min fødsel gik jo nemt sidst ( fra veer til han kom tog kun 1 time og 50 min, men gik næsten i chok og kan ik huske så meget)

• #4   30. dec 2008 Hej søs

Selfølgelig kan du få et planlagt kejsersnit men det kommer den lille prinsesse jo ikke hurtigere af.....Hvis du vil have et planlagt kejsersnit så forløser de hende først 14 dage inden termin, og der er jo en masse komplikationer ved et kejsersnit (Grimt ar, du må ikke så meget bagefter du må ikke løfte samt en del smerte..) Vil du virkelig igennem det?

Så ville jeg personligt hellere være sengeliggende...Og der er jo heller ingen der siger det bliver lige så slemt som med Marcus...

• #5   30. dec 2008 Jeg er ked af at sige det, men der er lavet sindsygt strenge regler om kejsersnit..
    Jeg var i fuld fødsel i rigtig mange timer, og efter 10½ time tiggede og bad jeg for at få kejsersnit.. men næææ nej, det måtte jeg ikke, trods jeg ikk var mere åben end 2-3cm (jeg var vel og mærke i fuld fødsel)
    først efter lidt over 17 timer fik jeg så endeligt kejsersnit..

man skal have en SINDSYG god grund da mange vælger kejsersnit af meget forkerte grunde...

• #6   30. dec 2008 jeg har da hørt man selv kan bestemme om man vil have det ene eller det andet nu

• #7   30. dec 2008 Jah ved godt et kejsersnit indebære meget, med ar osv osv .. men orker ikke skal igennem sådan en fødsel igen!!
    Sonne - mener os svangerskabsforgiftning er grund nok da kroppen kan gå i chok :).

• #8   30. dec 2008 jeg fik det også først efter 27 timer. og jeg har sat alle stolen for døren, selv jm ved samtale efter aks, at hvis jeg ikke kan få et planlagt kejsersnit, skal jeg ikke have flere børn..

• #9   30. dec 2008 Tony - svare li for Rikke ( da det min søster hihi ) nej hun har ikke fået men har en veninde som har et der ikke er så pænt.. smiley

Mor til magnus - Må lige prøve at rykke fat i hende igen her d. 7 jan!! for det sku ikke sjovt.. øv bøv.. smil

• #10   30. dec 2008 Min søster måtte ikke få kejsersnit, da hun fødte.. hendes vand gik natten mellem torsdag og fredag og hun fødte først søndag aften... og hun skreg efter et kejsersnit fordi hun havde så mange smerter, meen det ville lægen ikke, så hun måtte sq bare bide aller smerterne i sig indtil bettemanden ville ud... det var i april 08, hun er gravid igen nu, og har sagt at hun vil have kejsersnit, meen det må hun ikke for lægerne.... så tror desværre ikke man selv kan bestemme...

• #11   30. dec 2008 Ved ik om det noget andet hvis der er svangerskab inde i billedet.. vil kun have et hvis jeg får det!! da jeg næsten gik i chok sidst da jeg fødte, netop fordi jeg havde svangerskabsforgiftning .. :S ved sku ikke det svært.

• #12   30. dec 2008 Tja, hvis der ikke er en medicinsk grund til at få et kejsersnit så kan jeg virkelig ikke se hvorfor skatteyderne skal betale for det. Og desuden er der mange andre komplikationer ved sådan et indgreb end bare et ar.

Hvis man er bange for at føde, så lad vær med at blive gravid.

• #13   30. dec 2008 Mia T. Hvor langt er du henne?

• #14   30. dec 2008 Jane P - Har intet med jeg er bange for at føde at gøre, for jeg føder gerne igen, jeg vil bare ikke risicere at gå i chok under fødslen som jeg gjorde første gang, det altså ikke særlig behageligt at ligge i en seng og ligge og ryste og egentlig ikke være tilstede under en fødsel.

Missy jeg er 30+1 smiley

• #15   30. dec 2008 jeg var i fødsel i 72 timer,og mange kompi,selvom fik jeg ikke ks
    har fået lov denne gang,også kun fordi jeg var så ødelagt forneden,oliver vejede 4500, og han havde mange kompi bagefter,fordi jeg har fået en blodprop i denne gravidtet
    så det er ikke så nemt og få det

• #16   30. dec 2008 Mia - ja, det skule man mene var grund nok.. men de er evet meget stramme angående det..

chritina - man kan netop ikke vælge selv mere da der er alt alt for mange der har valgt defordi de var bange for smerten ved veerne.. og da et kejsersnit kan give komplikationer vælger de helst ikke at gøre det mere end nødvendig.

Mette - jeg ska eller ikk ha flere hvis ikke jeg kan få pks, da jeg var i fuld fødsel i 17 timer, mine veer kom uden nogen som helst optakt med 3-5mins mellemrum, og varede mellem 1 og 2 min af gangen, og det vil jeg ikke gennem en gang mere da jeg simpelthen ikke kan åbne mig..
    trods jeg arbejdede som sindsyg ed veerne skete der bare ingen ting...

• #17   31. dec 2008 Jeg har så lige fået af vide jeg skal have pks om 10 dage fordi hun vender forkert og det er jeg pisse bange for så forstår slet ikke nogen vælger det for nemheds skyld....

Men Mia forstår dig fuldt ud hvis du skal stå i samme situation igen men nej har også hørt at det ikke er nemt at få ks uden medicinsk grund og hvis din jm ikke mener der er det så er det jo sådan smiley

• #18   31. dec 2008 Mia T, du kan jo ikke vide om det vil ske igen, så efter hvad jeg kan læse ud fra det du har skrevet så vil du have kejsersnit fordi du er bange. Hvis du var så meget i chok at du ikke var mentalt til stede under fødslen hvordan kan så huske det?

• #19   1. jan 2009 Jane P - Nej jeg vil bare vide om jeg kan kræve det hvis det skulle ske, jeg vil hellere end gerne føde normalt uden noget, men jeg vil stadigvæk ha en løsning i baghånden der siger får jeg svangerskabsforgiftning så kan jeg få kejsersnit, ikke fordi jeg er bange men fordi jeg tænker på både mit helbred og min kommende datter.

• #20   1. jan 2009 jeg tillader mig at sætte lidt ind om svangerskabsforgiftning - og hvor man også kan se at det oftets opstår i 1. graviditet.
    jeg ville da helt sikkert vente med at tage stilling til evt. KS til at se om tilstanden overhovedet kommer til at optræde hos dig i denne graviditet.
    jeg havde selv svangerskabsforgiftning med mit 1. barn og har haft symptomer i alle 4. graviditeter blandt andet med medicinering til følge - men jeg har ingen komplikatiner haft ved fødslerne.

mit indtryk er at når man har haft svangerskabsforgiftning før så følges man tættere , især når blodtrykket stiger til mere end 140/90 som er beg. signal om at der kan være noget under optræk, dog skal man huske at svangerskabsforgiftning ikke kun er højt tryk men også skal følges af flere andre ting f.eks protein i urinen, vand i kroppen, pludselig vægtøgning ( op til flere kg om dagen) hovedpine , m.m.m

sakset fra nettet:

Svangerskabsforgiftning, også kaldet præeklampsi, er en sygdom under graviditeten, hvis egentlige årsag er ukendt. Der er mange teorier - man kalder derfor svangerskabsforgiftning for de tusind teoriers sygdom.
    Svangerskabsforgiftning er karakteriseret ved:

Forhøjet blodtryk.
    Æggehvidestof i urinen.
    Er ofte ledsaget af væskeansamlinger i kroppen.
    Hyppighed
    Svangerskabsforgiftning forekommer hos 5% af de gravide kvinder. Det svarer til, at der er mellem 3.000 og 4.000 tilfælde per år i Danmark - langt de fleste er lette tilfælde, og relativt sjældent udvikler situationen sig således, at sygdommen kan blive livstruende for såvel mor som det ventede barn.
    Sygdommen forekommer mest hos:

Førstegangs-fødende.
    Risikoen stiger, hvis kvinden i forvejen har forhøjet blodtryk eller er overvægtig.
    Ses hyppigst hos kvinder, hvis mor eller søster har haft svangerskabsforgiftning.
    Har man én gang haft svangerskabsforgiftning, er der en øget risiko for at få det igen i næste graviditet.
    Har man ikke tidligere haft svangerskabsforgiftning, falder risikoen for at udvikle sygdommen i de næste graviditeter.

helt principielt syntes jeg at et KS skal laves på lægelig indikation og ikke fordi "man kræver det" - et KS er et operativt indgreb og ikke en vare man tager ned at hylden fordi man lige syntes det er det man vil.

• #21   1. jan 2009 Nu er jeg mias søster og havde selv svagerskabsforgiftning i min graviditet dog kun den sidste uge smiley

Jeg "led" kun under følgende

Højt blodtryk 176/101 (vel og mærke i hvilende tilstand)
    Let svimmelhed og lidt flimrende for øjnene.

Det var alt ellers var jeg i fuldt vigør..

• #22   1. jan 2009 Bonnie - har skam undersøgt det hele, nej bliver ikke fulgt mere fordi jeg har haft det en gang, har været til et lægetjek, et jordmor besøg, og 2 scanninger. det er det og jeg er 30 uger henne.

risicoen er mindre hvis jeg var gravid med samme mand som til min søn, men i det jeg ikke er det, er den større..

går konstant til tjek med min blodprocent, men ikke blodtryk!!

• #23   1. jan 2009 det er mærkeligt de ikke følger dig lidt tættere - jeg blev fulgt meget tæt med både blodtryksmålinger og ekstra scanninger på grund af symptomerne - jeg var jo også indlagt 14 dage da jeg ventede min datter som så også er født knap 4 uger før termin på grund af svangerskabsforgiftelsen. Med de andre har jeg undgået det - dejligt !

jeg ved ikke om det kan have at gøre med at det først var under fødslen dit blodtryk steg og at det ligger forholdsvist pænt p.t - måske ????

jeg ville da spørge ind til hvorfor de ikke følger dig mere end de gør - det kan jo være det kan give lidt ro i sindet at vide hvorfor - er det fordi de ikke mener at det er nødvendigt eller har de "glemt" det....

• #24   1. jan 2009 Mit blodtryk steg inden jeg fødte blev indlagt om mandagen og allerede fra torsdag morgen kunne de ikke styre mit blodtryk mere, var oppe på 3x så meget blodtrygsmedicin end normalt. jeg sov ikke natten mellem torsdag og fredag, fordi det sku tjekkes hvert kvarter, måtte ikke rejse mig ud af min seng eller noget..

• #25   1. jan 2009 jeg ville da lige høre om de helt har glemt at tage det i betragtning i.f.t din nuv. kontrol

• #26   1. jan 2009 De har ikke pligt til at give kejsersnit for man beder om det.

Idag skal der være med. belæg eller anden form for fare for barn og mor.

Jeg kan godt forstå du bange, men du er nødt til at tage en snak med JM og bede hende kontakte fødselslægen på sygehuset, da det er ham i sidste ende der skal tage stilling. Din JM har intet at skulle have sagt mht. kejsersnit, hun kan selvfølgelig indstille dig til hver en tid, men hun kan ikke bevillige.

Igen ring til JM sig du vil snakke med en fødselslæge da du er bange for at en evt. svangerskabs forgiftning vil eskalere.

Madamen

Kommentér på:
kræve kejsersnit?

Annonce