{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Det med at mærke liv {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogen der kan beskrive hvordan man mærker liv.
Jeg er nemlig i tvivl, de sidste par dage har jeg haft en fornemmelse af nogle kæmpe luftbobler som springer op ad indervæggen på maven. men kan ikke finde ud af om det er den lille som sparker eller bare min mave der hopper lidt på grund af luft ? Men kan mærke det udenpå også. Er i uge 15

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det med at mærke liv
  • #1   17. dec 2008

Jeg mærkede liv i fredags or første gang...

Jeg mærkede det som når man er sulten, små bobler ...
    Og kan mærke når den giver et spark så det gør en lille smule ondt synes jeg som om en hamre inde fra og vil ud a din mave.

min kæreste kan hører på min mave når den bevæger sig ... som små bobler...

er i uge 18 nu.

• #2   17. dec 2008 uge 15 der kan man sagtens mærke liv og det føles som bobler er selv i uge 15

• #3   17. dec 2008 jeg har også været i tvivl i starten, men sidne d. 5. december har jeg været fuldstændig sikker på det var baby (d. 6. kunne jeg endda se det XD)

Det føltes som om nogen prikker en i siden (blødt ikke hårdt)

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #4   17. dec 2008 jeg mærkede liv i uge 15 da jeg var gravid. det var som du beskriver med en masse bobler der egentlig føles som luft i maven. Og jeg var førstegangs gravid.

• #5   17. dec 2008 jeg har været omkring uge 17 da jeg var sikker, men har siden uge 13 følt noget mange gange, men været i tvivl om det var baby eller tarme

• #6   17. dec 2008 IIhh så må det jo være den lille. Mærker nemlig ikke de der små bobler mere der er som om de er blevet ganget med fire istedet :o)
    Troede bare ikke jeg kunne mærke noget før om en måneds tid da det også er min første.

Synes det bliver mere og mere spændene.

kan i huske hvordan i havde det i uge 15. ? Jeg har nelig intet mærket til min graviditet de sidste par uger, ikke andet end mine bryster er ømme og har desværre allerede fået vand i mine ben.
    Havde i ondt eller kvalme på det tidspunk ?

• #7   17. dec 2008

Jeg havde heller ingen symp. i uge 15 ud over brysterne var ømme ...

men her i uge 18 er min tissetrang kommet igen smiley
    og min ryg har det ikke godt efterhånden.

• #8   17. dec 2008 Okay, for synes det var underlig alt bare er forsvundet. Har nelig haft mange smerter i underlivet når det hele har strakt sig.

Har desværre også allerde av i ryggen men det hjælper nok heller ikke noget jeg har været på arbejde i 52 timer på 6 dage. Står i forretning, så det tager på kroppen her i julen.

• #9   17. dec 2008 det er svært at sige, jeg tror man kan mærke noget ret tidligt, men man lægger nok bare ikke mærke til det, selv begyndte jeg først at lægge mærke til små bump i uge 16, men så gik det også stærkt, i uge 19 kunne jeg mærke ham hver eneste dag, mange gange dagligt, og nu kan det tider være så meget at jeg ikke kan sove for det..

men hvordan føles det.... i starten synes jeg mest det føles som hvis der er en der prikker i maven, bare lige så let, synes næsten det er en slags kilden, og ja det føles som bobler, i starten tænkte jeg meget at det mærkes som om jeg virkeligt skulle slå en ordentlig sk... sådan hvor jeg rigtigt følte at luften pressede sig på i maven, men på et splitsekund kunne denne følelse være væk igen uden "udluftning" men på dette tidspunkt kunne jeg godt være i tvivl. men nu er 21+5 og mærker ham meget hver dag, det mærkes som om der er en der spiller fodbold med min blære, og da min moderkage ligger nedenunder/ ved livmoderhalsen så kan jeg mærke ham meget både mod ryggen, i siderne og ud i maven, han sparker gerne gentagne gange det samme sted, og nu føles det næsten som om der bliver smidt en bold mod huden, hvis du forestiller dig at man smider en bold ned på en trampolin, vil den komme op igen fordi trampolinen giver efter, men det giver alligevel et godt ryk i trampolinen, så måske det er det der sker, jeg har en lille dreng der bare er vild med trampoliner hmmm... men skulle jeg tælle alle de spark jeg får på en dag, så kan jeg nærmest ikke lave andet end at tælle, han er virkeligt aktiv...

• #10   17. dec 2008 Det der med trampolinen er faktisk en god måde at beskrive det på,. Når der har været de der bump er det som om det giver efter igen bagefter. Har mærket det er par gange før inde for den sidste uge, men det er som om i dag var det blvet mere tydeligt,
    Man kan bare ikke lade være med at smile :o)
    Nu det jo skønt at være gravid.

• #11   17. dec 2008 Tuppi B - jeg var plaget af slem kvalme indtil omkring uge 16, så kom der et par uger med træthed, og nu er jeg så "bare" forkølet, men ellers er min energi tilbage smiley

Og så kan jeg mærke når baby leger med blæren, så skal jeg nemlgi rende og tisse hele tidne *g*

Kommentér på:
Det med at mærke liv

Annonce