{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.742 visninger | Oprettet:

I øst og vest {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for at komme ud med lidt frustrationer, og det bliver altså lige jer der får turen smiley

Da jeg fødte axl sprang de ledbånd der holder livmoderen 'oprejst', dvs jeg har det man kalder en nedsunket livmoder. Selvom det ikke burde kunne lade sig gøre, blev jeg gravid, og efter mange overvejelser og resonanser, blev vi enige om at forsøge at gennemføre graviditeten.
Det gik godt i starten, men fra ca uge 14, opstod der en masse problemer, men abort var på dette tidspunkt for sent.
Jeg har været fulgt tæt af læger, jordmødre o.a., men min tilstand er så sjælden at man ikke har kunnet gøre andet end at gætte og håbe.
I uge 29 gik jeg i fødsel, man fik det stoppet, men desværre kollapsede den øverste del af livmoderen, og har ødelagt en del af moderkagen, det betyder lillebror nu hvor jeg er 35 uger henne,ikke vokser helt som han skal.
I uge 32 og 33 går jeg igang igen, begge gange stopper man fødslen, og det aftales at man vil sætte mig igang i uge 34-35, dette vælger jeg dog selv at takke nej til, da det som udgangspunkt, på dette tidspunkt, 'kun' er mig der fejler noget og lillebror har det godt.
Og nu kommer min frustration så, siden vi sagde nej til igangsættelse er der flydt meget vand i bækken
- mit blodtryk er for højt
- mine levertal er for høje
- tallene for ssf er let forhøjede
- lillebror tager ikke på som han skal, og ligger pt 17% under vægtnormalen
- han er meget lidt aktiv, nogle dage mærker jeg ham slet ikke, og mærker jeg ham er det kun 1-3 gange om dagen - denne tendens ses også når der køres ctg og der scannes, fin hjerteaktion, men ingen bevægelse

I onsdags bad vi derfor snakke med overlægen og bad om at blive sat igang da vi var meget udtrykke ved at fortsætte graviditeten, da det nu tydede på at lillebror var påvirket af de ting der ligesom var stødt til. Hun var dog ikke enig, men udtrykte forståelse for vores bekymring, og tilbød en række ekstra skanninger for at sikre at lillebror voksede og trivedes.
1. Scanning er tirsdag hvor man tjekker flowet i navlesnoren ( som pt er upåvirket og fint, og ikke giver nogen umiddelbar forklaring på at lillebror pludselig er stoppet med at vokse) og derefter skal der køres ctg
Men jeg kan mærke jeg er SÅ utryg, og jeg ved faktisk ikke mine levende råd. Jeg ved jeg selv rakkede nej til igangsættelsen da jeg havde muligheden, men betyder det så at jeg nu skal gå til uge 40, eller det selv går igang, og være usikker?
På tirsdag vil jeg igen bede om at få vendt situationen, og håber på at blive klogere, men lige nu er jeg godt nok frustreret, men mest af alt, nok bange for at det pludselig tager en alvorlig drejning og ender galt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I øst og vest
  • #4   3. nov 2013 Sådan er deres procedure jo, frem til 34+ stoppes fødslen hvis den kan.. Medmindre noget selvfølgelig taler for ikke at stoppe den..
    Planen hed 35, men blev til 34 pga ssf opstart, men da det ikke udviklede sig yderligere ville man trække den lidt og se hvor det endte..
    2300 er 17% under uanset om det lyder af lidt eller meget smiley
    Vil du se en kopi af min journal? Du lyder ikke helt til at tro på det jeg skriver...

• #6   3. nov 2013 Så længe baby har det godt, ikke er i livsfare og mor det samme, så sætter man ikke noget igang..
    Det tror jeg flere herinde ved og har prøvet på egen krop smiley
    Om du tror mig er ganske rigtigt uden betydning, men ønsker absolut ikke at stille min oprigtighed og ærlighed til nogen form for tvivl, og den eneste måde jeg kan bevise på jeg taler sandt, er da igennem min journal.

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70
    #7   3. nov 2013 Jeg ville finde tryghed i scanninger du er blevet tilbudt - der bliver holdt øje med din dreng smiley

Hvis det var mig som gik i fødsel tæt på uge 34 - så var jeg blevet hjemme til det simpelthen var umuligt at stoppen den. Hvis jeg altså var i din situation, for det giver da ingen mening at stoppen fødslen for igen at sætte den i gang en uge efter.

Og husk at scanninger ikke er 100 % nøjagtige, jeg taler af erfaring ) Hvis din søn gentagende gange er blevet målt til at veje det samme, eller tage sparsomt på, så er det jo nok sandt.

Men som jeg startede med at skrive, så bliver der holdt godt øje med ham, hvilket du skal sætte pris på. Hvis jeg havde fået samme tilbud havde igangsættelsen af min søns fødsel være unødvendig og jeg var måske sluppet for et uheldig fødselsforløb smiley

Lykke til og sikke en forløb du har haft, det lyder ikke sjovt.

• #9   3. nov 2013 Jeg var indlagt da fødslen gik igang, så havde ikke rigtig noget valg, fik et sovesæt med adalat og da jeg vågnede var det gået i sig selv igen smiley
    Jeg er taknemmelig for at de holder øje, men er bekymret for udfaldet, en uge er trods alt lang tid smiley
    Men som I siger, lægerne er fagfolk, og ved hvad de taler om, så mon ikke det nok skal gå..
    Er trods alt i uge 36+ nu! så mon ikke det hele nok skal gå

• #11   3. nov 2013 Mortil; problemet er at lillebror har vokset helt fint, moderkagen til trods, frem til uge 35, derfor er man varsom med at give den skylden for væksten, axl var jo også lille, så måske får vi bare små børn lyder svaret,.
    Ang. Ssf er tallet stabilt og så lavt at det ikke har nogen betydning, endnu, man holder øje, og ser hvad der sker
    Altså er der ikke noget der direkte taler for at sætte igang, medmindre skanningen på tirsdag viser noget andet..

• #14   3. nov 2013 Jeg er 36+ smiley

Toppen af min livmoder er sunket sammen omkring moderkagen den den ikke får blodtilførsel nok og derfor ikke rigtig producere fostervand og næring.. Men det har, indtil nu, ikke haft nogen betydning

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

#16   3. nov 2013 Mortil - Det var nu også sat på spidsen smiley

Men fjollet er det nu engang, den med igangsættelse 1 uge efter fødslen stoppes. Måske der skulle individuelle vurderinger til i stedet for at følge proceduren.

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

#19   3. nov 2013 Mortil - Super, jeg har ikke selv erfaring smiley

• #20   3. nov 2013 Kan godt forstå i er bekymret, jeg ville nok høre om det var helt umuligt at blive sat i gang nu her, ved godt du takkede nej tidligere men synes da din stituation er blevet værre siden så jeg ville høre om de ikke er enige i jeres bekrymringer. Når det er sagt så kan de sagtens måle forkert. Jeg blev scannet 2 gange den dag jeg kom ind med ssf. Første gang mente en sygeplejerske at han vejede ca 900 g og anden gang kom der er en overlæge ind, som mente at han vejede 925 g og to timer efter kom han til verden med en vægt på 1125 så de kan " heldigvis " sagtens tage fejl.

Og nogle børn er jo bare mindre end andre, i min familie har vi næsten alle Sammen født små børn, jeg vejede kun 2300 selvom jeg blev født i uge 41. Så nogle får jo bare små børn smiley

Kommentér på:
I øst og vest

Annonce