{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.444 visninger | Oprettet:

Ikke klar til at være far!!!! {{forumTopicSubject}}

Min kæreste på 32 er på ingen måde klar til at være far. Han er så meget modstander at hvis jeg har kvalme og pruster bare en lille smule bliver han voldsomt irriteret på mig. Jeg må ikke være glad og jeg må ikke tale om det og jeg må helst ikke have billeder hængene af den lille fra nakkefoldscannig. I starten af graviditeten virkede det som om han var okay glad og at han glæde mig lidt, men det har vidst sig at være skuespil. Har for 2 måneder siden opdaget at han har et misbrug og det misbrug er blevet værre og værre for hver dag der er gået. Han siger han vil søge behandling men der sker ingenting. Vi var hos jordemoder idag og hun sagde at hun aldrig havde mødt en som havde det så dårligt med at sku være far som min kæreste og hun har været jordemoder i 25 år. Vi bor sammen i hans ejerlejlighed men han har sagt at han gerne vil leje den ud til mig da jeg ikke kan klare mere, men han flytter ikke og der sker ingenting. Han kommer hjem påvirket hver evig eneste dag og det er ved at æde mig op. Jeg mangler 5 måneder af min uddannelse men er bange for jeg er nødt til at sprænge fra og få en kontanthjælp for jeg er nødt til at komme væk og jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne klare alt dette på en su. Jeg har ingen familie og ingen venner rigtigt, da jeg flyttede fra Fyn til Sjælland for at være sammen med ham for 5 år siden. Undskylder den tunge besked men er bare så ked af det og føler mig alene og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.... Jeg havde bare brug for at få det ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke klar til at være far!!!!
  • #1   28. okt 2013 prøv at tage ned på kommunen og hør om de ikke kan hjælpe dig med en ny lejlighed. fordi tingene er som de er. ville jo være synd hvis du ikke bliver færdig med din uddannelse

• #2   28. okt 2013 Ja for jeg vil rigtig gerne nå at blive færdig, men ved ikke om de vil give en form for revalidering, men jeg plejer bare aldrig at være så heldig så svaret er nok nej, men det er et forsøg værd!

• #4   28. okt 2013 Har du mulighed for at bo hos dine forældre, en veninde, familie og gøre din uddannelse færdig og spare op så du har til et indskud bagefter?
    Det tror jeg ville være min løsning..

• #6   28. okt 2013 Jeg har desværre ingen familie, så kan ikke være hos nogen og jeg har ikke mødt nogle der var værd at samle på efter jeg flyttede til Sjælland, så står meget alene. Til Maria, ja det er den samme fyr. Troede vi var nået vidre og han var blevet mere moden for han havde givet udtryk for at han gerne snart ville have børn og så blev jeg gravid..... Og så ændrede han så mening igen. Så ja han er bare en kæmpe idiot!!!!!!!!!

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #7   28. okt 2013 En tur på kommunen og forklar dem din situation. De kan helt sikkert hjælpe, om det så er det ene eller andet.. Har selv prøvet noget lignende.

Om ikke andet, så skal du nok klare den smiley

• #10   28. okt 2013 Havde du gået på skole på Falster, havde jeg med det samme tilbudt dig et sted at være ... jeg står også lidt i en skidt situation omkring barnet.

• #11   28. okt 2013 Sikke en kæmpe idiot.. Se da af at komme væk fra ham. Han lyder ikke til at være værd at samle på.

• #14   28. okt 2013 Jeg siger også drop kæresten og ikke uddannelsen smiley

• #16   28. okt 2013 Hold da op det må godt nok være svært! Han er da også en klaphat uden når han er sådan over for dig! Har du prøvet at tage en rigtig seriøs snak med ham om misbrug osv? Har du forklaret ham hvordan landet ligger i dit hoved?
    Hvor er du forresten fra?

• #17   28. okt 2013 hvis du ikke har noget netværk og er med barn så hjælper kommunen dig. jeg har været hele møllen igennem og kender flere og mener at det er fra du er 6 mrd henne at du får mere i su når du er alene, ellers har jeg også hørt tilfælde hvor folk har fået kontanthjælp selvom de var berettiget til kontanthjælp.. men man bliver overrasket over hvor stærk man egentlig er når det er nødvendigt .. hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive

• #18   28. okt 2013 Det er godt nok bare en Hg, men skal læse videre til grafisk designer efter barslen og den åndssvage Hg åbner døren til den anden uddannelse. Jeg har det også rigtig stramt med at sku droppe ud hvis det er det jeg vælger, men ved bare ikke hvordan jeg skal kunne klare at flytte og få styr på alle babytingene. Man får jo først mer i su 3 måneder inden fødslen og jeg er kun i uge 14+1. Der er bare længe til jeg får mere udbetalt og kan ikke klare at være sammen med min kæreste mere. Synes bare det er en svær beslutning. Jeg kan inten færdig gøre udd men er nødt til at blive ved idioten da jeg ikke har råd til at bo selv på en su eller droppe ud, få kontanthjælp og få styr på tingene...., men ja så kan jeg først færdiggøre Hg,en efter barslen smiley

• #19   28. okt 2013 Jeg er fra Helsingør, men overvejer meget kraftigt at flytte tilbage til Fyn, så jeg kan komme laaaaangt væk fra ham. Jeg har fortalt ham flere gange hvordan jeg har det og at jeg ikke kan klare mere og at jeg er ked af det og bange og at jeg føler mig fuldstændig alene. Han blir ved med at finde på ting og siger han vil stoppe og gå i behandling og så vil han flytte og leje lejligheden ud til mig så jeg kan få ro. Hvis han flyttede og lejede lejligheden ud til mig ville jeg kunne færdiggøre min udd fordi huslejen er så billig og den er stor nok til den lille kan få sit eget værelse....... Men han gør ingenting. Han lader nærmest bare som ingenting som om han håber på jeg bare glemmer alt om hvad vi har snakket om. Han kommer hjem påvirker hver dag og selv om jeg beder ham om at blive væk og sove hos en kammerat og siger jeg ikke kan klare det, kommer han hjem alligevel MEGA påvirket.... Så jeg må finde på noget, for han er åbenbart ligeglad med hvor meget det påvirker mig.

• #21   29. okt 2013 tror jeg ville bide i det sure æble og blive hos ham i hvert fald til du har taget den hg.
    og kommunen hjælper altså ikke bare. ikke hvis man har et sted at bo og det har du. og hvis de vil hjælpe kan der gå laaaang tid før du også får noget at bo i. men hvis det var mig så ville jeg tage min hg færdig og bag efter fise hjem til fyn

• #22   29. okt 2013 man kan godt leve for su med et barn det har jeg gjort længe, så enig med de andre ud med kæresten og ind med uddannelsen

• #23   29. okt 2013 det er heller ikke efter barnet kommer der er problemet... det er inden barnet kommer, da hun først får som forsørger 3 mrd inden

• #24   29. okt 2013 Har du overvejet at finde en der lejer en lejlighed. værelser eller noget ud?
    Hvor mange penge har du om måneden? Den lille har jo egentlig ikke brug for eget værelse så tidligt, så det er jo ikke så vigtigt.. Du skal jo ikke blive hos din kæreste, når ikke du kan holde ham ud og han er sådan en idiot!

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 39
    #25   24. jan 2014 Altså først og fremmest, så er kontanthjælpen vel netop sat ned, fordi folk ikke skal vælge den frem for uddannelse.....

Her kommer mine råd til dig:
    Jeg synes absolut ikke, du skal blive hos din kæreste. Det lyder da helt forfærdeligt, og uanset hvad, tror jeg du får det bedre selv.
    Babyen behøver da ikke sit eget værelse, så jeg ville skynde mig at finde en lille etværelses studiebolig eller lignende; gå på kommunen og spørg om de kan hjælpe dig, og snak med studievejlederen på din skole.
    Man kan godt leve af en su og man kan også godt forsørge et barn. Udstyr osv kan du finde brugt til næsten ingen penge, så selvom det hele ser sort ud lige nu, så skynd dig at komme væk. Det skal nok gå smiley

Kommentér på:
Ikke klar til at være far!!!!

Annonce