Ikke klar til børnehave {{forumTopicSubject}}
Vil lige starte med at skrive at det her bliver lidt langt for at det giver mening
Magnus er lige fyldt 3 år, han startede i børnehave for lige knap en måned siden. Vi troede egentligt det gik ret godt. men i torsdags fik vi så udmeldingen fra børnehaven. det går ikke ret godt, Magnus kæmper, og efter deres vurdering burde han ikke have startet før minimum 3,5 år.
Puh den var hård at sluge, vi har simpelthen kæmpet,
Han er født 9 uger for tidligt, og har været ret sensitiv, Han har gået i Minidagpleje til han var 2 år, her blev hans Dagpleje sygemeldt, Magnus røg i en midlertidig DP i en måned, og så videre til en anden.
Her havde han det super godt,
Hun blev tilbudt job som Gæstepleje i Miniplejen, en ting de klart havde manglet, efter Magnus førhen var smidt fra gæstepleje til gæstpleje, uden nogen synlig struktur.
Derfor er Magnus alene i dagplejen fra juli til midt oktober, hvor han starter tidligt i børnehave, efter dagplejen desværre må tage pasningsorlov for at passe meget syg slægtning.
Nu sidder jeg her, med en dreng der allerede ER i børnehave, og slet ikke magter det, Oveni har deres overordnede, der skulle have søgt støttepædagog til han, ikke gjort det.
Føler mig simpelthen så fanget i et ikke så fungerende system.
Er der nogen der har erfaring med at få barn TILBAGE i dagpleje.
I følge børnehaven, er det bedste der kan gøres at sende ham i en DP med flere 2 årige, for han for muligheden for at udvikle de sociale spilleregler der er manglende, og kan lære at aflæse de andre børn
På alle andre punkter er han enten som en 3 årig eller langt foran, men det nytter jo ikke hvis han ikke kan aflæse de andre børn
Ved godt det er langt, men håber der er nogen med lidt erfaring
jan 2010
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
sep 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 55
Han er som regelt ikke så sjov aflevere, men når han bliver hentet er de ikke så mange, så der har ham det godt.
Han har altid haft svært ved støj, derudover er det fordi de siger han ikke kan læse situationen de er i, hvis de fx skal sidde stille snakker han stadig (det synes jeg nu er okay han ikke har lært på en måned) Derudover kan han ikke læse de jævnaldrendes hentensioner, så han bliver utryg når de kommer hen (han er ret lille af sin alder), de store kan han fint med, netop fordi de er så tydelige,
Ved heller ikke om det er hysteri, men jeg bliver dybt berørt når der kommer så meget om ens engel på en gang.
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
Jeg vil sige en måned er slet ikke nok, de tager længere tid om at lære reglerne og har bare generelt behov for roen til det.
Vi har valgt en lille børnehave netop pga uro, og Hjalte er først de sidste 3 uger begyndt at sidde stille og lytte når der bliver snakket.
Jeg er med næsten hele tiden da han er særlig sensitiv og har en del andre ting med sig fra den tidlige start. Vi har ikke fået støtte på ham endnu, men de er i gang med at søge det så det skulle gerne komme inden alt for længe.
Når du skriver at han ikke kan læse de andre børn, hvordan reagere han så ??
Og havde i snakket med børnehaven inden han startede om at han er født for tidlig osv ??
Det er rigtig svært med de FTF, og tror heller ikke at den børnehave vi har valgt var helt 100 % inde i hvad det vil sige at de får et barn med ekstra behov ind. Men ville bestemt ikke tage ham tilbage i Dp tror det ville være et kæmpe nederlag for ham som han ikke har brug for.
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Hos os kommer de i børnehave, når de er 2 år og 9 mdr, så vi var rigtig glad for han kunne blive.
Han faldt til med det samme, så ved ikke lige, hvordan men mon ikke han bare skal have lidt mere tid
Ikke klar til børnehave