{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

Ligger i uk {{forumTopicSubject}}

Godaften piger smiley

Var ved jm i onsdags og lillesøster ligger som jeg selv regnede med i uk.

Jeg skal til scanning på tirsdag og har det ikke ændret sig kan jeg jo så vælge en af følgende muligheder

-føde i sædefødsel (no go da hun allerede var omkring 2700 g)
- planlagt kejsersnit
- vendingsforsøg

Da min kærestes morbrors kone for 3 år siden fik foretaget et vendingsforsøg rev moderkagen sig løs og hun styrtblødte. Hun fødte derfor ved akut kejsersnit med det samme og barnet havde det ikke alt for godt de første dage efter.
Desuden lykkedes vendingsforsøg kun for ca 50% og nogle gange vender de sig retur igen smiley

Derfor er jeg lidt nervøs for vendingsforsøg og overvejer kraftigt at takke ja til pks istedet.

Jeg er dog heller ikke meget for pks da jeg hader knive og nåle smiley

Men er der nogle der ved hvornår man skal regne med at et pks blir lavet altså hvilken uge? Jeg skal hvis jeg vælger det have det i Herning hvis det har betydning. Hvad sker der hvis jeg pludselig har veer inden datoen? Vi har ca. 3 Kvarters kørsel til fg smiley

Hvad ville i vælge hvis det var jer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ligger i uk
  • #2   28. sep 2013 Tak for svar smiley

Mit dilemma er også lidt det med at man intet må løfte efter et ks og med en søn på 2 hjemme er det også svært smiley

• #3   28. sep 2013 Jeg ville klart vælge pks. Jeg fik aks med min søn i Herning og selvom det hele var kaos pga. Den alt for tidlige fødsel så havde jeg virkelig en god oplevelse og de er så søde i Herning. Vi lå der i knap 2 måneder og har kun positiv med der fra smiley jeg synes efterhånden jeg har hørt så meget skidt om vendingsforsøg at jeg aldrig vil turde det.

• #4   28. sep 2013 De laver det 8 til 10 dage før termin. Alle mine er gået igang før pks og så blir det bare et aks istedet smiley jeg har nået at være i aktiv fødsel alle 3 gange da jeg nåede på sygehuset og det foregik stille og roligt alligevel:)

• #6   28. sep 2013 Har forsøgt at få hende til at vende ved det med numsen op. Har forsøgt de sidste 14 dage og der sker ikke en dyt smiley
    Carina hvad foregår anderledes ved aks end ved pks? Hvis du da ved det. Og skal man komme med det samme man er i fødsel eller hvordan. Jeg har aldrig prøvet at gå igang selv da jeg ik over tid og blev sat igang med sønnen så er bange for ikke at vide jeg er i begyndende fødsel smiley

• #7   28. sep 2013 Lækkert med så mange brugbare svar smiley

• #8   28. sep 2013 Ved ik hva forskellen er da jegiik fik nogen af mine pks smiley men tænker forskellen ik er så stor da proceduren jo er den samme. Man er nok bare mere rolig ved pks. Man panikker lidt når det sker før. Mine ku slet ik komme ud " den rigtige vej" så var vildt bange for hvor langt de ville kunne nå ned og om de så ville blive kvalt eller hvad:( første gang gik mit vand og jeg ringede og vi kørte derind med der samme. Anden gang fik jeg veer og vi ringede og kørte derind med det samme. 3 gang fik jeg veer og ringede derind og de havde vildt travlt. Så hun mente ik jeg havde veer og at jeg i princippet var førstegangs fødende når de andre også var ks smiley så jeg fik besked på at tage 2 panodil og lægge mig på sofaen smiley kørte så derind 1 1/2 time efter da jeg ik kunne holde smerterne ud mere. Fik at vide jeg sku have været inde med det samme jeg havde ringet. Netop fordi hun ik ville ku komme rigtigt ud. Men jeg ku ik blive kørt ned med det samme men fik noget til at stoppe veerne. De er alle 3 nattebørn så der var ik så meget trafik på vej derind smiley

• #11   29. sep 2013 Jeg ville prøve at føde i UK medmindre Lægen direkte mente der var umuligt. 2700 er da ikke voldsomt stort?

Du kan evt prøve alternative måder til vending. Zoneterapi, akupunktur, urtecigar (skal ikke ryges) og andre af den slags muligheder. Jeg ville gå ret langt for at undgå ks smiley

• #12   29. sep 2013 37+ på onsdag. Min jm mener hun nærmer sig de 4 kg inden fødsel hvis jeg går tiden ud og gik over tid med Elias så det ku jeg godt ved at gøre igen smiley uk fødsel er for mig ihvertfald udelukket smiley

Jeg håber hun har vendt sig på tirsdag men skal gerne være klar med min plan B hvis ikke:(

• #13   29. sep 2013 jeg har prøvet et vendings forsøg og aldrig om jeg skal prøve det igen, det er noget af det mest ubehagelige jeg har prøvet og det lykkedes aldrig og få hende vendt. Jeg fik tilbudt og føde UK men så skulle jeg flyttes til kolding sygehus fordi de har en neonatal afd og så ringede der nogle alarm klokker hos mig om at så var der en for stor risiko ved det når jeg ikke kunne føde i fredericia som jeg var tilknyttet og valgte og bide i det sure æble og få KS.

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #14   29. sep 2013 Jeg ville vælge pk.

Jeg har fået pk, og er virkelig bange for nåle. Jeg havde en rigtig god oplevelse. Lægen som stak var rigtig dygtig, han stak rigtig første gang, og jeg mærkede ingenting.
    Jeg fik det pk en uge før termin. Og havde fået af vide, hvis jeg fik veer inden skulle jeg ringe, så ville jeg få aks.

• #15   29. sep 2013 Jeg fik lavet et vendingsforsøg, som på ingen måder lykkedes... babyen lå fuldstændig fast, han havde allerede kilet numsen meget langt ned i bækken.... det var ubehageligt at få lavet vendingsforsøget og endte med at få planlagt tid til kejsersnit... endte så med at føde ved halv akut kejsersnit 10 dage før det planlagte da jeg fik akut svangerskabsforgiftning....

Sker det for mig næste gang tror jeg ærlig talt jeg vælger planlagt kejsersnit...

• #16   29. sep 2013 Det lyder til at det er lidt fifty fifty hvad folk ville gøre. Er virkelig glad for alle jeres svar.
    De gir stof til eftertanke og pt hælder jeg til pks.
    Jeg tror selv hun er kilet godt ned har ihvertfald en følelse af at hun står meget dybt og ulidelige smerter i bækkenet de sidste 14 dage. Har ellers ikke haft de store problemer med det før nu smiley

• #19   29. sep 2013 Tak for svar team hh

Det gir god mening for mig smiley

• #22   30. sep 2013 Tak håber hun har vendt sig men ellers er jeg afklaret med et pks efterhånden smiley mon jeg får en dato med i morgen hvis det ender med jeg skal ha det smiley

• #26   30. sep 2013 Hvis min bebs vender forkert, ville jeg vælge vendingsforsøg smiley Man kan jo altid afbryde og vælge pks i stedet.

• #28   30. sep 2013 Alle mine aks har været med rygmarvsbedøvelse. Tror det kommer helt an på situationen om detcer det ene eller det andet.

• #31   2. okt 2013 Vi snakkede om, at hvis baby vendte forkert, hvaså. Og jeg gjorde meget klart fra start at jeg ikke ville forsøge vendingsforsøg,
    Kender et par stykker der har prøvet det, og den ene mistede baby fordi moderkagen løsnede sig, som jo er en af risiciene...

Jeg meldte ret hurtigt ud, nåede vi dertil, blev det pks...:

• #32   2. okt 2013 Yay lillesøster vendte sig natten l igår og vi håber hun blir liggende. Hun er en basse på 3100 g så for min skyld må hun altså gerne komme til termin istedet for at gå over smiley

Dejligt ikke at skulle tage den svære beslutning smiley

• #35   9. okt 2013 Suk ha været til jm dag de mente begge 2 hun ha rumpen ned igen smiley

• #36   9. okt 2013 Øv altså smiley hvad skal der så ske?

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #37   9. okt 2013 Øv er du blevet scannet?
    Da jeg var gravid med den store, var jordmoren også sikker på han lå med numsen ned. Men scanningen viste at han lå rigtig.

• #39   9. okt 2013 Det skal jeg på fredag. Jeg havde det selv på fornemmelsen og har også haft fornemmelse af at hun ikke står fast og rumstere rundt derinde. Håber hun snart opfører sig eksemplarisk og ligger rigtig

Kommentér på:
Ligger i uk

Annonce