{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Celleskrab når man er gravid ? {{forumTopicSubject}}

Må man gerne det. ?
Min læge siger at han ikke ville gøre det, men sekretæren på sygehuset siger at man godt må ?

Jeg er blevet lidt skræmt af en der fortalt at hun fik foretaget i uge 21, og var ved at miste, og det påvirker mig naturligvis rigtig meget.

Jeg er blevet indkaldt til den 30 oktober, og der er jeg 24+.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjerne 2 paller med tegl 1.000 kr.
  • Lampe blinker og kan ikke slukke 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Celleskrab når man er gravid ?
  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #1   19. sep 2013 Jeg skulle bare vente til jeg havde født, måtte ikke menes jeg var gravid.

• #3   19. sep 2013 Jeg har fået det modsatte af vide på sygehuset af den sekretær jeg snakket med smiley Jeg er temmelig forvirret smiley Min læge vil ikke gøre det, men sygehuset vil gerne ? smiley

• #4   19. sep 2013 Jeg havde valgt at vente hvis jeg var dig smiley

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #5   19. sep 2013 Jeg ventede til efter jeg havde født, og fik det lavet ved 8 ugers undersøgelse.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #9   19. sep 2013 Min læge ville hellere ikke, og bad mig vente til graviditeten var overstået. Fik derefter konstateret svære celleforandringer og fik derefter kegleoperation.

• #10   19. sep 2013 Altså sekretæren sagde at ham der skulle lave det,. vil uanset om man er gravid eller ej. Og hun ville skrive at jeg er gravid. Jeg har fået afvide af en veninde at hun fik det lavet, og en kegleoperation selvom hun var gravid, og der skete ikke noget. Men er nervøs og overvejer at ringe derop igen, og snak med ham der skal udfører celleskrabet på mig.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #11   19. sep 2013 Du er i din gode ret til at udsætte celleskrabet, hvis du er utryg. Bed din læge om at tjekke det når du skal til 8 ugers undersøgelsen efter fødslen.

• #12   19. sep 2013 Jeg vil vente, og det har jeg altid kun hørt at man skal, da der er en stor risiko forbundet med det!

• #13   19. sep 2013 ja man kan miste , er det ikke risikoen ved det ? Eller er der andre ting som også spiller ind ?

• #14   19. sep 2013 Jo du kan abortere, men det er jo også en meget stor risiko at løbe, vil jeg da mene..

• #15   19. sep 2013 Min læge sagde til mig at jeg lulle vente, fordi at de ikk kunne måle det korrekt når man var gravid pga alle de "stoffer" der køre rundt i kroppen.. Nogle havde nemli vist tegn på celleforandring, men det var så bare pga graviditeten istedet havde det vist sig..

• #16   19. sep 2013 Der er også nogen som siger at hvis de finder Celle forandring, som de jo så ikke må behandle/undersøge nærmere imens du er gravid, så kan det måske påvirke dig psykisk, fordi du ikke aner om det er alvorligt eller ej og derfor ikk godt for dig og barnet med øget stress faktore..

Men det er bare noget jeg har hørt, men ret logisk egentlig..

• #17   19. sep 2013 Vil altså lige sige at det er ikke umiddelbart fordi lægerne ikke MÅ lave dem når man er gravid. Det der ligger i det, er at når man er gravid kan man af den grund godt have celleforandringer, som intet betyder andet end at du er gravid og går væk igen når du ikke er gravid mere. Derfor kan man hurtigt få et forkert svar ved at foretage celleskrab når man er gravid.

• #18   19. sep 2013
    Undskyld mig hvis jeg er en sur ko, men syens du ikke at en abort er slem nok ? Eller hvordan skal det forståes ? Kan slet ikke forstå du stadig overvejer at få det foretaget :s
    Har også selv fået indkaldelse, men jeg kan sagtens usætte det.

• #20   20. sep 2013 Jeg fik også indkaldelse men fik også afvide at jeg skulle vente til 8 ugers undersøgelsen efter min fødsel!;) så vent

• #21   20. sep 2013 Hmm at spørger mig ad om e abort ikke er slemt nok i sig selv er nok en smule hårdt kv at slynge i hovede på en der er total uviden. Synes jeg ikke du kan tillade dig. Spørger hvad der kan ske fordi jeg ikke ved en pind om det og hvad der kan ske ved det fordi jeg ikke har fået det afvide før nu. Og fordi min læge sagde at det kun kunne give falske resultat. Han nævnt ikke de risiko faktor som bliver nævnt her i tråden.

Jeg er selv utryg ved det celleskrab når jeg er gravid, men på den anden side så har jeg ikke lyst til at udsætte det. fordi jeg er så bange for kræften, og mine børn skal ikke stå uden deres mor, Men kan godt se efter at når der er så stor risiko ved at miste, at det nok ikke er så smart alligevel.

• #27   20. sep 2013 Vals: jeps og der står netop at det skal udsættes til 8 ugers undersøgelsen, så det skal TS i hvert fald få gjort.

• #29   20. sep 2013 Tak for jeres råd. Jeg var inde og blive tjekket i august 2012 og de fandt ingenting. Og jeg undre mig over og være blevet indkalde. Igen når de siger 3år. Man kan ikke videalt Dina smiley men ringer og aflyser var bare lidt forvildet af en læges ord og så sygehuset.

• #30   20. sep 2013 Dina, det er ski da ikke en særlig smart eller venlig måde at skrive på, ingen kan vide alt, og er det første gang man er gravid, kan det vel godt være ny viden. Dette skulle ligesom gerne være et forum hvor man kan få svar på spørgsmål, og ikke et sted man får at vide at man ved for lidt.

• #31   20. sep 2013 Jeg vidste første der var noget der hed Celleskrab efter jeg havde født vores dreng i 2011. Men havde ikke undersøgt om man måtte hvis man var/er gravid. Derfor spurgt jeg herinde. jeg havde faktisk researche på Google og Midtjyllands sygehus men der stod intet med graviditet og celleskrab. Så jeg HAVDE altså googlet det INDEN jeg skrev herinde. Og som jeg skriver min læge havde KUN sagt at det kunne give falsk resultat. INTET om at jeg kunne miste ved det. Men jeg er da blevet klogere. smiley Ha' en gode weekend de damer smiley

• #32   25. sep 2013 Jeg fik vide du ikke må gøre det nå man er gravid. Så jeg fik lavet samtid med 8 uger undersøge efter jeg have født

• #33   25. sep 2013 Jeg har fået lavet det om. men lægerne på sygehuset vil gerne selvom man er gravid, så det var altså ikke tomme ord fra sekretæren.

Kommentér på:
Celleskrab når man er gravid ?

Annonce