{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

hva fader må..... {{forumTopicSubject}}

min kæreste og jeg sad og fik en god snak over maden idag... jeg vil egentlig bare høre jeres mening og hvordan i fordeler tingene hjemme hos jer..
kommer her... : som gravid er der jo tusind ting man ikke må indtage eller bruge såsom parfume cremer mm. vi skal nærmest tænker over alt vi kommer i nærheden af, for det ikke skader vores børn.
der er jo mange ting jeg har måtte lave om efter jeg er blevet gravid, virkelig meget selvfølgelig uden at være total hyserisk.
vi har bare mange selvskaber/fester i disse mrd. og jeg har og kommer ikke til at deltage i lang de fleste fordi jeg ikke kan overskue hvor festlige de bliver efter et par timer... og måske lidt misundelse ; )
så er der alle de ting der sker med vores kroppe strækmærker , overvægt, brysterne bliver måske lidt trætte og alle de andre ting vi udsætter vores kroppe for...
er det så fair at kæresten/manden kan lave alle de ting som vi normalt gør, eller tager jeres mænd hensyn af en eller anden grad....
håber nogle forstår hvad jeg mener... ha ha : )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva fader må.....
  • #1   27. nov 2008 jeps har det på samme måde og det er nu 2 gang hehhe men så ikk flere børn til mig... smiley

• #2   27. nov 2008 Jeg syntes at min kærete er meget forstående hvis jeg ikke magter at tage med hen til venner eller noget andet.. Men nu har jeg det godt så laver stadigvæk en del bare med måde.. Menn nogen gange kan han da godt blive lidt træt af at jeg er så træt til aften så man ikke lige kan nå og hygge mm:)

• #3   27. nov 2008 min mand tager meget hensyn... ingen fester uden mig.. og vil jeg ikke med fordi det nok bliver meeget "festlige" så bliveer han os hjemme... han drikker en øl i ny og næ.. men det er jeg os ligeglad med for drikker ikk øl alligevel.. smiley og han siger hele tideen at jeg er hammer smuk nu hvor maven er begyndt at titte.. så han støtter fuldt ud.. smiley

• #4   27. nov 2008 nu har mig og kæresten altid kunne feste uden hinanden, så det gør han da også stadig, men vi fester kun hvis der er anledning da vi i forvejen har en datter, nu skal han til julefrokost kun for herrer, jamen der er jeg bare hjemme med min datter .. det gør mig nu ikke så meget han tager afsted.

• #5   27. nov 2008 vi, kæresten o jeg har aldrig rigtig været andet end hyggefrandser der sikker hjemme og får lidt indenbors.
    kæresten har virkelig været prinsen på hesten, båret mig på et sølvfad. Han var/er jo pavestolt far smiley
    men jeg sys ikke det er i orden at far lader mor blive hjemme og kede sig mens han tager ud og hygger sig.. han burde være hjemme og hygge med mor og forkæle hendes hårdtpumpede hormonkrop som han jo iøvrigt selv har været med til at skabe. smiley

• #6   27. nov 2008 Min kæreste tager også utroligt meget hensyn.. =) Nogle gange spørger jeg endda ham, om han ikke har lyst til at besøge nogle venner, for han kan altså også være for meget hjemme!! =) Men han tager ikk rigtig til fester, for han drikker ikk mere, han har haft begyndende mavesår så han kan slet ikk lide alkohol mere.. Men som regel så spørger han om det er i orden at han kører op og besøger vennerne, jeg kan ikk holde til det mere lige nu, men derfor skal han jo ikke snydes.. =)

• #7   27. nov 2008 Jeg synes da ikke ens kæreste behøves at sidde hjemme og glo fordi hans gravide kæreste ikker orker/har lyst til, at tage med til fest. Man skal også passe på, man ikke kvæler sin kæreste.Jeg tror de har brug for at blive luftet lidt med vennerne smiley Som oftest interesserer de sig ikke på samme måde, for graviditeten som kvinder.Men det kommer nok også an på hvordan ens forhold var før graviditeten. Her blev der ikke ændret noget.. Jeg kan heller ikkke forstå at du skriver, at der virkelig er mange ting du ikke må når du er gravid? Jeg levdede da helt normalt. Drak og røg selvfølgelig ikke, men ellers førte jeg mig da en normal hverdag og deltog også i festelige arrangementer...

• #8   27. nov 2008 min kæreste tog meget hensyn til mig. han spurgte mig altid om det var i orden at han tog til nogen forskellige ting.. kom så an på hvordan jeghavde det.. han var meget sød selvom jeg lignede en flodhest hehe
    han fik lov til at komme til jule frokoster osv. men da fødslen nærmede sig ville han ikke tage nogen steder uden jeg var med...

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #9   27. nov 2008 jeg vil give louise s ret. Manden tog da selvfølgelig hensyn til at der var ting jeg ikke kunne klare osv. Men vi lavede den aftale at han kunne rende hornene af sig under graviditeten, for jeg vil hellere have ham hjemme da bette pigen kom til verden. Jeg kunne ikke se nogen grund til at han skulle sidde hjemme, bare fordi jeg gjorde..

• #10   27. nov 2008 hi hi dejligt at se forskellige svar... jeg må hellere slå fast at min kæreste altså også er guld værd... vi kom bare til at snakke om "fordelling" imellem mand og kvinde under graviditet .. hvis man skal gå helt efter reglerne med mad, parfume,cremer, vaskemiddel, alkohol smøger osv, så er der jo vildt mange ting man ikke må ... og så tænker jeg også på alle de ting der kan ske af mindre heldige ting med vores kroppe under og efter fødsel...
    ego mit spørgsmål var bare om jeres mænd er 100% som får eller om der bliver taget hensyn på den ene eller anden måde....
    eks min kæreste skal jo ikke stoppe med at bruge parfume fordi jeg ikke gør, men så har han hjulpet mig under mine kvalme uger og gør da dagligt min dag nemmere og kommer da til at hjælpe endnu mere.... og det er så bare måden vi fordeler tingene på herhjemme...
    men ja hvem kunne ikke drikke en kold øl i ny og næ... ha ha haha

• #11   27. nov 2008 Hejsa!

Jeg forstår 100% godt hvad du mener... inden jeg blev gravid gik vi i byen sammen næsten hver weekend og hyggede os rigtig meget med det, da jeg så blev gravid stoppede det jo ligesom, for jeg kunne jo ikke drikke, og det at være ædru og til fest med fulde mennesker er jo overhoved ikke det fedeste!!

min kæreste ville jo selvfølgelig gerne stadig i byen, og jeg må indrømme at jeg blev rigtig godt og grundig pige sur over at han ikke bare ville sidde hjemme sammen med mig!!! jeg var også meget misundelig over han bare kunne tage afsted når jeg ikke kunne - jeg følte lidt at når jeg ikke kan - så skal han heller ikke....

hvad gjorde vi?? Vi snakkede meget om det, og blev mere eller mindre enige om at han skulle skære meget ned på byturerne, da man jo er to til at lave et barn - der ud over skulle han ikke have tømmermænd næste dag..... for både at undvære ham om aftnen og natten fordi han var i byen og så hele dagen næste dag pga. tømmermænd, det magtede jeg næsten ikke....

han var nok "kun" i byen hver 3. weekend... man skal ikke fratage dem deres byture.... det får man ikke noget godt ud af - tror jeg:-)

• #12   28. nov 2008 Jeg synes det er rimeligt at mændene skal ændre lidt på deres liv men nu har jeg også en kæreste som faktisk kun har villet til noget 3-4 gange det sidste år så det gør ikke den store forskel om jeg er gravid eller ej... smiley

Men han var ikke ryger så der var ikke noget med han fortsatte med at ryge da jeg skulle stoppe...

Tror generelt jeg er meget heldig med ham jeg har for han er meget hjemme hygge menneske smiley

• #13   28. nov 2008 Jaaae Jooee min kæreste tog kattebakken det var det smiley Resten var vi fælles om smiley

Slattenpatterne - Jamen som min kære kæreste siger jamen så elsker han mig som jeg er smiley Men vil jeg have kunstige patter jamen så må jeg jo få det, han støtter mig uanset hvad.

og i det hele taget er han uundværlig, tager bettemanden når jeg er ved mine heste smiley

Så min mand er alt hvad jeg ønsker mig smiley

• #14   28. nov 2008 karina j : jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg følger alle regler og forskrifter under min graviditet.... ???? men der er jo selvfølgelig en grund til de har fundet ud af at de forskellige ting kan være skadelige for dit barn....
    ego : jeg personligt har skåret ned på div ting men ja mit liv ville være et rent helvede hvis jeg skulle følge alt til punkt og prikke....

jeg kan ikke se der kan være noget galt i at man ikke lige så godt kan prøve at gøre sit bedste for sit ufødte barn...
    jeg har prøvet at købe cremer og make-up uden parabener og bruger neutral bobysæbe
    såvel som neutral deo. (man behøver jo ikke stinke fordi man ikke har duft på?)
    jeg har skåret meget ned på min hårfarvning
    jeg prøver at spise sundt
    jeg dyrker motion
    stoppet med rygning (undgår steder hvor folk damper)
    der er sikkert lidt mere men mit liv er ikke et helvede... : )

men jeg ville jo faktisk bare høre hvorn i gjorde i jeres familier ...
    tak for alle de gode tilbage meldlinger... god dag.. ; )

• #15   28. nov 2008 sexymama . ha ha ; )

• #16   28. nov 2008 Jakob A : tak... fordi allergi er jo meget typisk arveligt så hvorfor forsøge at give det videre... : )

• Julie K
    Julie K Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 44
    #17   28. nov 2008 Jeg er vist en af dem med rimelig hensynsløse mænd .. Hvis jeg havde tal på hvor mange gange jeg sad herhjemme under min sidste graviditet sammen med min store knægt mens manden var ude at fulde sig... Så ville jeg nok blive en bitter kvinde smiley Han præsterede sågår at drikke sig fuld på min terminsdato ! !

Han ændrede sig først da hun var kommet til verden. Det var en laaaang graviditet.

• #18   28. nov 2008 nju har jeg ikke lige læst helt ned. men bare fordi jeg ikke kan skal min kæreste da ikke blive hjemme smiley han skal da bare ud og hygge sig. så regner jeg med at når den lille er færdig med at amme, så tager han slæbet og så er det min tur smiley
    ingen grund til vi begge skal sidde hjemme, bare fordi jeg er træt eller ikke oker at se på fulde mennesker smiley

• #19   28. nov 2008 Hvor er jeg dog glad for at min er så fornuftig og rolig som han er...

Har slet ikke de der gå-i-byen vaner som nogen af jer beskriver men gad nok heller ikke ham hvis han rendte i byen hele tiden... Tror jeg heller ikke han gad hvis det var mig for det gjorde jeg i starten og fik valget mellem ham og byen... smiley

Vi er bare pisse kedelige smiley

• #20   29. nov 2008 Nej, mit indlæg var ikke en hentydning til nogen smiley Jeg hører bare mange piger der forventer deres kærester ændrer sig når de bliver gravide eller får baby. Min kæreste er ude, at hygge med vennerne et par gange om ugen og det er han stadig efter vi har fået den lille. Jeg synes også det er dejligt med et par alene-aftener smiley Tit inviterer jeg min søster eller veninder over. Hvis vi skulle side og holde i hånd dag ud og dag ind, ville vi hurtigt blive skilt.. Hi hi. Hvis jeg gerne vil ud, passer min kæreste selvfølgelig bare vores søn. Under min graviditet tog han da også hensyn i den forstand, at han hjalp med husholdningen og med pasning af min hest, da jeg fik bækkenløsning og ikke kunne så meget selv. Men jeg tror ikke det er ret mange mænd der går ligeså højt op i fødsel, spændte bryster, blødning, babybræk osv osv som kvinden og det skal man nok også accepterer og bruge sine veninder til den snak i stedet for. Altså selvfølgelig vil/skal manden da også deltage, men han gider nok ikke høre om det konstant. Bare min mening smiley

• #21   2. dec 2008 Jeg er ung og min kæreste er ung ikke voldsomt men i forhold til gennemsnitsføde alderen og vi har ikke behov for at rende i byen hele tiden...

Synes ikke alder har en skid at gøre med om man render i byen eller ej...

Hvor kom det ind henne? smiley

• #22   3. dec 2008 jeg er også en der passer meget på når jeg er gravid / ammende
    altså ingen parabener, ingen alkohol osv.
    men for det første kan jeg sagtens være til fest og have det lige så sjovt uden at drikke, og gider jeg ikke afsted, ser jeg ingen grund til, at manden skulle blive hjemme, eller ikke mår drikke fordi jeg ikke kan osv. han er jo ikke gravid, så han skal da bare gøre som han plejer

Kommentér på:
hva fader må.....

Annonce