{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.445 visninger | Oprettet:

Listeria {{forumTopicSubject}}

Ihh, jeg synes det er en stor bekymring at være gravid!

Jeg må ærligt indrømme at jeg hele graviditeten igennem har været hamrende nervøs for en million ting, og især hvad angår madvarer.. Er udemærket godt klar over jeg går ind under betegnelsen "hysterisk, førstegangs-gravid" Jeg har hele vejen igennem være utrolig opmærksom på ting man f.eks skal undgå for at forhindre Listeria og toxoplasmose..

Har så her til aften spist rester fra juleanden, fra i går - kold. - Hvilket jeg nu panikker lidt over! Den var lunken efter at have stået på bordet mens vi spiste, hvorefter den så endte i køleskabet.. Efter at have spist kom jeg pludselig i tanke om at man fraråder gravide at spise rester uden at opvarme dem godt og grundigt inden.. Øv, tænk at jeg kunne være så dum! :(( Efter at have googlet lidt, står der flere steder på nettet at man skal passe ekstra godt på kold kylling og andet fjerkræ, og at man er ekstra udsat i 3 trimester.. smiley

Er der nogen som kan berolige mig,eller har jeg grund til at frygte listeria? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Listeria
  • #1   25. dec 2012 Ville du pylre over det hvis du ikke var gravid???

• #3   25. dec 2012 Dina-- Heller ikke mig. smiley

• #4   25. dec 2012 Nej, det ville jeg ikke! Har egentlig aldrig pylret over sådan nogle ting før..

Rester må man også gerne spise, de skal bare være opvarmede ordentligt,( min. 65 grader) men da Listeria kan formere sig imellem 1 grad og 45 grader, kan den derfor formere sig i køleskabet, og åbenbart skulle den være mere hyppig i fjerkræ end i mange andre madvare.. :s

• #5   25. dec 2012 Slap af og nyd julen istedet. smiley

• #7   25. dec 2012 Pernille, Jeg prøver smiley

Er bare pt. mere eller mindre sengeliggende pga for kort livmoderhals, så har alverdens tid til at bekymre mig i synes jeg! ;/

• #9   25. dec 2012 Jeg er nok også bare overdrevet bange for alt muligt!! x) Pyh, det har været nogle lange måneder indtil videre, og gad vide om jeg kan lade være at være hønemor, når så først han kommer! ;D Er bange for bekymringerne aldrig stopper, men håber da at jeg i det mindste bliver lidt bedre til at tackle dem, for ellers kan man sikkert ikke lave andet end at bekymre sig.. Det kender i vel begge til? smiley

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #10   25. dec 2012 Er ligeså langt henne som dig og har også spist kold and i dag. Og kysset katten. Rolig nu smiley bekymringer gavner dig ikke smiley

• #11   25. dec 2012 Tænk, er faktisk endnu mere rolig nu! smiley

• #12   25. dec 2012 ville du så heller ikke købe en lun leverpostej? den må stå ude i butikken i tre timer smiley tror ikke man skal være så pylret.

• #13   25. dec 2012 Sabrina, nej, det tror jeg ikke jeg ville smiley Jeg ved godt at det nok er pylret, men ved bare at hvis jeg købte den og spiste af den, ville jeg tænke mega meget over det bagefter.. :o) og nej, det tror jeg heller ikke, jeg er bare forfærdelig bange (nogle ville nok kalde det sygeligt bange) for at miste mit lille mirakel smiley - Det gælder selvfølgelig også om at risikovurdere, og chancen for at blive syg af det er jo nok også meget, meget lille.. Men lever bare meget efter det ordsprog som hedder " at alt ikke altid sker for naboen" smiley

• #14   25. dec 2012 Har du snakket med din JM om det?

• #15   25. dec 2012 Ja, det gjorde jeg faktisk allerede i starten til første jm-samtale, fordi jeg jo nok godt selv ved at den er lidt gal, og at jeg skal slappe lidt af med nogle ting..

Hun sagde bare at det var naturligt nok at have det sådan, og at det jo er yderst sjældent at man som gravid får toxoplasmose, og listeria, men at man selvfølgelig skulle tage sine forholdsregler.. :o)

• #16   25. dec 2012 Men lige i starten var det altså også så slemt at jeg ikke engang turde spise salat på pizza og generelt bare salat udefra, fordi jeg var bange for det ikke var skyllet grundigt nok! .. Det var da jeg pludselig fandt ud af at toxoplasmose faktisk typisk ikke kommer fra katte, men fra frugt og grønt som er skyllet med forurenet vand i udlandet! :s Det er jeg dog kommet mig over, men har virkelig, virkelig været bange for alverdens ting som kunne gøre mig syg, og dermed skade baby! ..

• #17   25. dec 2012 Jeg tror måske jeg ville tage det op igen næste gang så, jeg tænker mest på når baby kommer. At du ikke går og bekymrer dig konstant og bliver en MEGA hønemor. smiley Både for din og dit barns skyld.

(Jeg er selv meget anti-pyller, så det er jeg jo nok lidt farvet af....) smiley

• #18   25. dec 2012 Pernille, jeg tror bestemt du har ret!! smiley

Det er lidt ironisk, for min egen mor var temmelig pylret dengang jeg var lille, hvilket nok også ligger til grunde for at jeg er blevet det. - Men havde altid sagt til mig selv at sådan ville jeg ikke selv blive, og vil bestemt arbejde på at tage tingene lidt mere med ro! (: Men det er nok noget af det der kommer til at blive aller sværest for mig, netop fordi det ligger så dybt i en! smiley

• #19   26. dec 2012 Kan godt følge dig. Jeg tænker om en psykolog måske kan give nogle værktøjer?

• #20   26. dec 2012 Har overvejet muligheden, og faktisk snakket med en tidligere i forbindelse med det, men det blev til 1 samtale. Mere blev det ikke til, da hun mente at det er svært når jeg selv er så bevidst om problemet ! (: Tror lidt at det er en form for ocd! ;-O .. Desuden vil jeg så også lige forsvare mig selv, og sige at normalt er jeg ikke 1/10 del så pylret, som nu når jeg er gravid, og at alle mennesker lider af en eller anden form for psykisk lidelse hvis man leder efter det! smiley

Har bare fra dag 1 af, haft så svært ved at fatte at mit største ønske er ved at blive opfyldt, og den her graviditet har bestemt ikke været nem, så det taget i betragtning, så ville jeg føle det var ligesom næsten at stå med millionen i hånden, og så gamble! smiley - Det er sådan min hjerne siger, selvom min fornuft beder mig slappe af! smiley

• #21   26. dec 2012 Okay, ja så er det jo afprøvet. Selv er jeg meget lidt pylret nemlig, så har svært ved at sætte mig ing i alle de bekymringer.

Men lyt til din fornuft, det lyder som om den ikke er helt dum. smiley

• #22   26. dec 2012 smiley

Kommentér på:
Listeria

Annonce