{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.749 visninger | Oprettet:

Andre der har arbejdet i svinestald under graviditet ? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Ja, jeg arbejder i en svinestald til dagligt, som leder.
Vi løfter rigtig meget i løbet af dagen og har tit travlt, til tider er der også døde grise/ søer i stalden som vi skal have slæbt ud.

Jeg er kun 8 uger henne. Men i går og i dag har jeg bar haft sådan rigtig stikken/niven i underlivet, rigtig ubehagligt.
Men jeg ved ikke om det er gode eller dårlige smerter, har dog for sikkerheds skyld sygemeldt mig i dag :¨( Dette faldt dog ikke i god jord, da vi ikke er så mange ansatte derude..

Hvordan har i andre der har et meget fysisk krævende job fået det til at fungere ? Har i bøvlet meget fra starten, eller er det bar mig der er for pivet ?
Ud over smerterne så er jeg selvfølgelig mega træt, men det kan jeg nu godt arbejde med :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre der har arbejdet i svinestald under graviditet ?
  • #2   28. nov 2012 Jeg er gravid og i praktik i en svinestald.
    Jeg må indrømme, at jeg synes det er rigtig hårdt. Det er svært at sige om dine smerter er gode eller dårlige, men jeg ville slet ikke udfordre skæbnen. Jeg løfter ikke rigtig og hjælper kun med at rykke svin, altså de levende og så ofre jeg mig ikke helt - forstået sådan at jeg er ikke så voldsom som de andre.
    Jeg er faktisk bare en hjælper.




  • #5   28. nov 2012 Jeg arbejder som fodermester, og står for farestald, drægtighedsstald, løbe afdeling og fravænnings grise de første 2-3 månder efter fravænning.. Jeg har kun en elev (ung pige) Hun har svært ved at styre søerne under flytning, så det gør jeg selv, eller hvis en so springer over inventar osv så er det mig der går ind.
    Søndag havde vi en højdrægtig so der var død, og vi har ingen ligvogn, men en meget lille vogn som vi manuelt skal få den op på, og så var hoved og røv ud over kanterne så vi skulle løfte i begge ender mens vi fik den skubbet op til hvor de kan trække den ud af stalden. dagen efter havde vi en død so igen, dog ikke så stor, men den skulle også ud. og det er mig og min chef der gør det.. og vi er til hverdag kun mig og min elev, så jeg kan heller ikke give hende alt arbejdet, plus hun er første års elev, så hun kan jo heller ikke det hele selv.. smiley
    Skal til læge her i eftermiddag, og frygter hun sygmelder mig smiley På den ene side vil jeg ikke risikere at miste vores bebs, og på den anden side vil jeg ikke svigte mit arbejde, plus at man kan vel altid godt bruge pengene. Føler bar ligemeget hvad jeg gør, så svigter jeg nogen. :´(


  • #7   28. nov 2012 Nej, jeg prøver også at sige til mig selv at jeg ikke skal være sart. Og at det er der mange andre der også har kunne det her. Men men men, man skal jo også lytte til sin krop smiley
    Jeg prøver at arbejde som jeg plejer, det er dog super svært at sige fra når det gør lidt ondt, pga vi ikke er mere end mig og eleven i stalden :o)
    Men jeg har lige været til lægen, og hun sagde jeg stadig har blæebetændelse og så er det mine ledbånd i siderne der gør ondt, hun sagde det var normalt, og så at jeg skulle stoppe med de tunge løft, så det må jeg prøve smiley
    Ja, jeg tænker også at der nok ikke er så mange der har arbejdet i svinestald helt frem til barsel, men tror også det er nemmere på større steder, da de så er flere folk til at kunne aflaste hinanden, vi er har jo ikke rigtig nogen i stalden der kan aflaste mig..
    Jeg regner lidt med at jeg vil kunne arbejde til jeg er 6 månder henne, alt efter hvor meget maven vokser..


  • #8   28. nov 2012 Frk. Grøn - det havde jeg ikke tænkt på, nu er jeg mest kun med at rykke de lidt mindre svin. Jeg er færdig der på fredag. Nu er jeg så langt henne, at der skal en del til at abortere.

  • #10   28. nov 2012 Ja, det er også okay. smiley Jeg er mere bange for at blive bidt. Hehe..


  • #11   28. nov 2012 Ja, jeg vil lige til nk scanning og være sikkert på alt er okay. Men han siger selv jeg íkke kan arbejde tiden ud, så han er godt klar over jeg går af før tid smiley
    Jamen det er en gård med 300 søer og 4 gårde med sl svin. Jeg passer søerne hjemme på gården med min elev, og driftlederen er inde og passe sl svin ved os, og tjekker alt er okay osv. og så passer han sl svin med sin far og alt det andet der nu hører til hans job bag efter.
    Så han er ikke så meget inde ved os smiley Men vi snakker godt nok sammen, og har aftalt at få nogle datoer på barsel osv inden jul engang.

    Men når vi ikke er flere, så er det jo træls for ham hvis/når jeg har en sygedag. Skal lige siges at det ikke er fordi jeg er syg hver anden dag overhovedet ! før jeg blev gravid, der tror jeg at jeg har haft 2 sygedage på et år, så det er nu ikke fordi jeg er typen der bar ligger mig hen.

    MEN det er min første graviditet, kender ikke hvordan smerterne må føles, og er nervøs da jeg stadig håndtere oxytoxin og andet medicin, har rigtig meget løft, og så flytter jeg meget med søer, og søerne irritere mig ikke endnu, men har sagt at jeg ikke vil så meget med de løse søer når jeg får mave på, da jeg er bange for de hopper ind i mig når jeg vaccinere i drægtighedsstalden.
    Egentligt mest fordi jeg hele tiden tænker," ups det her burde jeg ikke gøre, det her er ikke for smart af mig," osv derud af. Så ville egentlig bar hører hvordan andre i svinestalde har klaret sig.


  • #12   28. nov 2012 Tja, jeg synes nu vi har nok at se til smiley

  • #13   29. nov 2012 Jeg kører som autoredder til dagligt og har kørt lige til det sidste, vi kan gå af 4 uger før termin.

    Fik i den første graviditet lavet en arbejdsplads risiko vudering, og ham lægen mente helt klart jeg skulle omplaceres til tlf/kontor.

    Men fortsatte med at køre. Vi har alle de ting en gravid ikke må lave/have og dertil skiftende abejdstider - nattevagter - udkald mm.

    Her da jeg vented nr 2 var jeg ikke afsted og arbejd også til 4 uger før termin. Fik af vide af min special jm og af overlæge at det intet gjorde mht mit arbejde, da min krop er vant til det arbejde. Har kørt i 6 år.

    Men fik til sidst skideballe over at jeg stadig rendte/skubbed biler igang. Så selv om de sorterede i de opgaver jeg fik de sidste mdr, ja så er de jo ikke altid ligetil. En alm bugsering på papir, kunne jo godt være en hård opgave når den holdte bøvlet og måttes skubbes ud fra p-plads eller lign.


  • #14   29. nov 2012 Lægen sagde også til mig at min krop er vant til det, så det var ok. Tror bar jeg er ret nervøs da det er første gang smiley

  • #15   30. nov 2012 Jeg tror vi er 3 mand til 1500 søer. smiley

  • #16   30. nov 2012 Vi har valgt at have elev, for at hjælpe med at uddanne folk til landbrug smiley

  • #17   30. nov 2012 hehe, ja så er det dejligt at vi kun har 300 søer, så har vi den tid til vores elever som de fortjener, og synes det er nogle dygtige elever vi siger farvel til efter et år :o) Men ja, det er ikke altid en fordel at komme ud på en stor ejendom, så er det tit en hele dag med kasterationer eller vask :o)

Kommentér på:
Andre der har arbejdet i svinestald under graviditet ?

Annonce