{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amme sit 3. barn.
  • #1   3. okt 2012 uden at vide det så tror jeg ikke du skal regne med du bare ikke kan, min veninde kunne ikke amme nr 1 men da hun fik nr 2 fik hun afvide at det måtte hun jo prøve sig frem igen, det kunne hun så ikke, men hun har osse fået en brystreducerende operation for flere år siden og det er sikkert derfor...

• #3   3. okt 2012 med den første ammede jeg kun 2 mdr og nr 2 6 mdr og nr 3 10mdr smiley

• #12   4. okt 2012 Tania selvom et barn har fået sonde, kan man sagtens amme hvis man selv kæmper for det, og barnet vil det.

• #14   4. okt 2012 Jeg skriver at man selv skal kæmpe for det og barnet skal kunne det eller have lyst til det. Det er en fælles kamp mellem mor og barn. Har ikke skrevet nogen steder at du ikke har kæmpet, dine børn ville jo bare ikke.

• #16   4. okt 2012 Ja det har jeg læst før. Og selvom barnet har fået sonde i lang tid kan det stadig godt lykkes at amme, men stadig kun hvis barnet vil. Så tag det nu roligt, og læs lige hvad jeg har skrevet inden du flipper ud.

• #17   4. okt 2012 Man ved IKKE, hvad det vil sige ikke at kunne amme, før man selv har prøvet det!! Ja, jeg havde mælk nok og ja Leander var dygtig til at sutte. Men når moderen (læs: hende der skal lægge yver, krop og psyke til) ikke bryder sig om at amme -hverken fysisk eller psykisk - så er det sgu bedre at stoppe! Jeg brød mig ikke om det, men jeg ville gerne få det til at fungere for min søns (og min egen samvittigheds) skyld, men når jeg alligevel sad og tudede imens, så var det på tide at stoppe. Vi har nu fået en glad søn og en glad mor.

Så måske man burde lade være med at dømme andre førend man selv har oplevet noget lignende - eller i det mindste overveje sine ord grundigt, især i en debat som denne. Amning er et ømt punkt for mange mødre.

• #21   4. okt 2012 Camilla : lige præcist! Jeg syntes heller ik det var hyggeligt på nogen måde. Jeg ammede kun i en uge, men jeg vil altid se tilbage på den første uge af Leanders liv og huske smerten. Ik kun den fysiske smerte, men også den psykiske, fordi jeg hele tiden frygtede, at han ville vågne. Tænkte hele tiden "åh nej, ik igen. Sov nu bare videre!" - og så fik jeg jo vildt dårlig samvittighed over det. Jeg nyder at gi ham en flaske nu. Det synes jeg er hyggeligt! Det andet var ren tortur, både for mig og min kæreste. Og det ku Leander tydeligt mærke.

Jeg har heldigvis også kun mødt støtte mht. min beslutning. Både fra familie, sundhedsplejerske og.jordemødrene på patienthotellet (jeg stoppede først, da jeg kom hjem, men de sagde flere gange, at de ville støtte mig uanset hvad, for de ku godt se jeg kæmpede) .

• #22   4. okt 2012 De gjorde heldigvis meget ud af at fortælle, at de ik ville presse mig til noget. Det kom faktisk bag på mig, hvor forstående alle var smiley Måske fordi jeg fra start gjorde det klart, at jeg havde været meget i tvivl, men at jeg virkelig ønskede at gi det en chance.

Det er faktisk rart at høre, at man ik er ene om at ha de tanker og følelser omkring amning! Synes altid man hører, at folk siger at det er ih så skønt og hyggeligt og at man vil.komme til at elske det (netop derfor gav jeg det en chance). Ingen snakker højt om, at det er ok, at man 'ikke har lyst' eller 'ikke bryder sig om det'.

• #23   4. okt 2012 Sådan har jeg det også. Jeg kan ik forestille mig at gi det et forsøg næste gang, for puha smiley men man kan selvfølgelig aldrig sige aldrig.
    Desuden synes jeg også det er vildt skønt, at min kæreste og andre kan ta del i affodringen. Det giver mig lidt mere frirum og overskud, synes jeg smiley

• #24   4. okt 2012 NEJ alle kan ikke amme !
    Der er mange faktorer som kan spille ind, trods det at ønsket om at amme er stort....

Taler af erfaring! Jeg elskede det men jeg fik aldrig mælk nok til mine....

• #25   4. okt 2012 TS: tror bare du skal give det et forsøg - tror ikke der er noget som taler imod, fordi det ikke lykkedes med din datter.....

Vidste slet ikke at du ventede dig igen - dejligt!
    Havde fået fornemmelsen af du var single - aner ikke hvorfor smiley

• #26   4. okt 2012 Mor til skønne tvillinger - Jamen det var sleet ikke planlagt, er blevet gravid på p piller, og vores forhold er ikke super, men vi vil heller ikke igennem en abort.

• #27   4. okt 2012 Ok - tak for svar...

Håber det hele falder på plads for jer alle 5... smiley

• #28   4. okt 2012 Tak;-)

• #29   4. okt 2012 Ja og tillykke til TS, sgu da!! Det fik jeg slet ik skrevet, fordi jeg fik travlt med at forsvare flaskebørns-mødre smiley

Held og lykke med det hele! smiley

• #30   5. okt 2012 Tak Charlotte:-).. Det hele er lidt svært for mig enndu, mest af alt fordi jeg har sååå dårlig samvittighed over for mine to børn.

• #31   5. okt 2012 Dårlig samvittighed? Hvorfor dog, søde? Fordi du mener der går noget Fra dem ved at der kommer en mere?
    Tænk hellere på, at de vil elske at få en lillebror eller -søster! Det skal nok gå, det er jeg sikker på smiley

• #32   6. okt 2012 Jamen det er sikkert helt fjollet som jeg tænker, men vores ældste søn elsker sin lillesøster, og de har hinandnen. Der er 26 måneder imellem dem. Når bror/søster kommer er der 16-17 måneder imellem vores datter og kommende bror/søster. Hva' så hvis vores søn pludselig bliver glemt, fordi de to mindste leger bedre sammen? Ihh..

• #33   9. okt 2012 Tillykke med graviditete og held og lykke med at amme.. Svært at sige hvordan det køre denne gang, men prøv og stop med god samvittighed hvis det ikke køre .. Har selv tænk mig at prøve med nr 2 (som gerne skulle komme om 34 ugers tid smiley ) men denne gang vil jeg stoppe tidligere hvis det ikke fungere og gøre det med god samvittighed..

Bliver så gal når folk skriver at alle kan amme hvis de vil, det gør så ondt på dem der gerne vil, men bare ikke kan få det til at fungere.. Har hørt om børn der har været døden når af sult fordi der blev insisteret på at man skulle amme.. En i min mødregruppe sad og "maddede" sit barn med nærmest rent blod..
    Jeg selv havde en mærkelig amning, for umiddelbart var der masser af mælk (hun kunne amme over 1 time og der kunne stadig pumpes ud) jeg fik ikke sår og fik at vide at hun suttede perfekt.. Men men for det første gjorde det meget ondt, så ondt jeg havde lyst til at smide hende fra mig (nok pga nerve sygdom), hun suttede og suttede men virkede ikke til at blive mæt, hun spiste 45-90 min pr måltid og virkede stadig ikke mæt (sandsynligvis producerede jeg for meget mælk så hun ikke kom til den tykke nærende mælk) hun begyndte at græde når hun skulle spise, tog fat, sugede lidt, tants/slap bryst og skreg hjerteskærende.. Til sidste skreg hun bare jeg lagde hende til og hun sov nærmest ikke var sulten hele tiden.. Og som flere nævner, ja så kunne jeg ikke lide det, føltes simpelthen forkert for mig, hvilket gjorde mig meget ked af det især i starten..
    Jeg ammede fuldt ud i 2 uger, så begyndte jeg at supplere mere og mere op (ammede først, bagefter flaske når hun ikke ville mere) stoppede helt med at amme da hun var 4 måneder og startede med vælling..
    Syntes heller ikke jeg havde god kontakt til hende, har meget store bryster og hun lå nærmest under brystet, af sammenbrud kunne jeg heller ikke amme sovende om natten.. Havde meget mere kontakt når jeg gav flaske hvor jeg kunne holde øjenkontakt

Kommentér på:
Amme sit 3. barn.

Annonce