{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.896 visninger | Oprettet:

gravid og nedsunket livmoder. {{forumTopicSubject}}

Ja, min livmoder hænger rigtig lavt - dvs at jeg kan mærke livmoderhalsen stikke 2 mm ud af skeden når jeg sidder ned.. Jeg er gravid i uge 10+ og er helt vildt nervøs for at der kan ske den lille noget når det er som det er.. Søger derfor nogen der har prøvet det samme, som vil dele deres erfaringer..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gravid og nedsunket livmoder.
  • #2   16. jul 2012 Jeg ved det ikke, der er self knibeøvelserne, men det tager jo mange mdr før man kan se en virkning og synes sku jeg kniber hele tiden.... Jeg var ved min læge en mdr inden jeg blev gravid da jeg var bange pga det, men hun mente ikke at den er nedsunket, bare sidder lidt lavere end andres, men efter jeg er blevet gravid er det helt slemt og jeg er vildt bange for at den lille kan tage skade på den ene eller anden måde.. VIl kontakte en anden læge imorgen for at få svar, men i mellem tiden tænkte jeg at der måske var andre i samme situation..

• #4   16. jul 2012 Kan du evt ikk blive henvist til en gynækolog eller noget hvor de har lidt mere forstand på dette ?

• #5   16. jul 2012 Ved man normalt opererer for det.. Skyldes sikkert en skade fra sidste graviditet?
    Tror det er en super ide at kontakte lægen i morgen. Held og lykke med det smiley

• #6   16. jul 2012 Jeg synes helt klart også du skal kontakte lægen igen, som så forhåbentligt vil sende dig videre til emre fyldestgørende undersøgelser.

jeg har desværre ikke nogen viden om det, men håber at du kan gennemføre din graviditet uden problemer smiley

• #7   16. jul 2012 Nu skal du høre..
    Min er også sunket ned, dog først efter jeg fødte..
    Nogle kvinder har en bindevævssygdom der gør at ledbåndene i bl.a livmoderen bliver skrøbelige..
    Min sank ned så den hang 5 cm uden for, jeg blev henvist til gyn på Randers sygehus som sendte mig til genoptræning hos fys.. Der fik jeg nogle øvelser som hjalp mig meget..
    Jeg spurgte til graviditet, og overlægen i Randers sagde det INTET betød, jo større baby bliver jo mere vil livmoderen bevæge sig op.
    Min er så, desværre, faldet ned igen og kan ikke trænes på plads, jeg er derfor sendt til Randers igen.
    Jeg har svært ved at tisse og tømme mig helt fordi livmoderen presser på blæren, derfor skal jeg opereres, jeg har bedt om at få sat en elastik på som trækker livmoderhalsen op på plads, men den virker desværre sjældent på ungen kvinder.
    Gør den ikke det, så skal jeg få et barn mere hurtigst muligt, og når det er 'ovre' fjerner man underligt pga gener og smerte

• #9   16. jul 2012 Min mor, har det samme.. Og da hun for 5 år siden skulle have min lillebror, endte det i akut kejsersnit fordi hendes jm ikke havde fulgt ordenligt op på det..

Kvinder med nedsunket livmoder må ikke under nogen omstændigheder føde selv..
    (det var ordret hvad fødselslægen sagde til hende) ..

• #10   16. jul 2012 Ej okay , det ser lidt voldsomt ud som det står skrevet , min mor havde en nem graviditet, og han er sund og rask både da han blev født og nu.. Så jeg tror ikke det har nogen betydning for barnet smiley .. Det havde det i hvertfald ikke for min mor .. smiley

• #12   17. jul 2012 Hun er efterfølgende blevet opereret for det, da hun havde store gener i forbindelse med toiletbesøg osv.. Og den dag idag er der ikke noget at mærke smiley ..

Kommentér på:
gravid og nedsunket livmoder.

Annonce