{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Til jer der var overvægtige og gravide {{forumTopicSubject}}

Oplevede I også at læger/jordmødre osv konstant sku minde jer om jeres vægt?

Jeg VED GODT jeg er overvægtig og kender udemærket de risici der kan være ved det, men behøver de skære det ud i pap hver gang jeg er til en undersøgelse?
Er netop flyttet og har derfor skiftet læge. Jeg var så oppe ved hende idag og hun blev ved med at skulle komme ind på det :/.. Synes der må være en grænse. Mit blodtryk er fint, blodsukker fint, vægten stiger stødt og roligt. HVORFOR SKAL JEG SÅ HELE TIDEN MINDES OM DET, ARRRGH smiley

Bare et lille udbrud, Håber andre vil dele deres erfaringer, sidder her med min gulerod og føler mig tyk og ensom smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer der var overvægtige og gravide
  • #2   6. jun 2012 Nej vel? Føler lidt de ser skævt til mig selvom jeg hverken ryger eller noget andet. Men føler de tror jeg lever af pizza, hvilket ikke er tilfældet overhoved smiley

• #4   6. jun 2012 Blev også ved med at sige: ja jeg ved det godt!! Men synes ligesom ikke rigtig hun lyttede. Var endda så strid at sige: når du ikke er gravid skal du komme op, så vi ka snakke livsstils ændring!
    Øh NÅ? Undskyld mig, men hvis jeg har lyst at være fed er det vel ik hendes problem??

• #5   6. jun 2012 jeg kan så godt følge dig hader at folk skal blive ved at køre i det. nu er jeg ikke gravid men vil gerne være det, det bliver også helt tiden sagt til mig og de kigger på mig som om jeg overspiser lige som dem på tv. Da jeg var indlagt nov.10 med en lille blodprop i hjernen begyndte vildt fremmede mennekser og sige til mig at jeg nok også skulle tabe mig hvad bilder folk sig ind. lad os være i fred det bliver ikke bedre af de køre på os!!!!!

• #6   6. jun 2012 Sku vi så også sige sådan hver gang vi så en ryger eller en alkoholiker?
    Er lykkelig over jeg ikk ryger også, så ville de sq nok aflive mig smiley

• #8   6. jun 2012 Ved bare ikke om det er "anderledes" at være overvægtig?
    Usundt ja, anderledes.... naaah smiley

• #9   6. jun 2012 har det på samme måde.... og i sidste graviditet var de os efter mig TRODS FOR jeg tabte mig under graviditeten

• #11   6. jun 2012 Jeg hørte ingenting for det andet end at de ville have mig til glycosebelastning..

• #12   6. jun 2012 ork ja, hver gang jeg kom til kontrol, så kom den...Men så mindede jeg også lige min jordmoder om at jeg altså var stoppet med at ryge, som jeg blev gravid og så fik jeg ros i stedet for...hun sagde det jo var en del af deres job at minde om det og at man kunne "glemme" at rose for de gode ting, som at stoppe med at ryge osv...

men det er mega træls... man ved det jo godt..

Og jeg synes ikke jeg spiste mere end normalt,men kiloene røg bare på... TRÆLS!

• #14   6. jun 2012 Er faktisk også overvægtig men det har jeg slet slet ikke hørt for denne gang. Faktisk heller ikke sidst

• #15   6. jun 2012 jeg høre heller ikke noget om det der bliver selvfølgelig lige snakket bmi og sukker test til første læge undersøgelse ellers ingen ballade der skønt

• #16   6. jun 2012 Jeg var ikke overvægtig... Er 1,70 og vejede 71,5 da jeg blev gravid men tog 26 kg på under graviditeten trods jeg spise sund og det var en lille baby der kom ud... Kim etaten " er du sikker på der ikke er mere end en" bliver også træls at høre på ì længden så kan godt forestille hvordan det er smiley

• #17   6. jun 2012 * kommentaren

• #18   6. jun 2012 jeg har heller ikk hørt or det , bortset fra ekstra glykosebelastningstest, de gad knap veje mig til tjekkene...... jeg fik dog ros for ikke at tage særlig meget på

• #19   6. jun 2012 Kender det godt. Men min Jdm er nu sød nok. Men jeg havde for meget A vitamin i mit blod og det var ikke så godt og hun sagde at det var næsten bedre at jeg spiste chokolade end gulerødder-og så lige til de kvikke... A vitamin i mit blod skyldes ikke mit forbrug af gulerødder da den vitamin er vandopløslig og udskildes med urinen ;0)

men sjov måde chokoladen kontra gulerødder

• #20   6. jun 2012 har i alle været til glycosebelastning??

• #21   6. jun 2012 Ja.. det første jeg sagde til min læge og jordmoder var at jeg sempelhen ikke gad høre på jeg var overvægtig.. for så kunne jeg ikke bruge hende til en skid..

har heller ikke hørt fra det siden.. det er sempel så latterligt de skal gå så meget op i det.. man kan sku godt være TYK! og havde en perfekt graviditet..

• #22   6. jun 2012 Jeg synes det fint de en enkelt gang informere om ricikoen, men at de skal nævne det 2-3 gange ved hver konsultation synes jeg svare til at stave det for mig smiley
    Respekt for at du kunne sige sige fra 16+3 k smiley

• Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #23   7. jun 2012 Jeg har et BMI på 29 - det synes lægen er skrækkeligt smiley

Jeg synes egentlig hendes "skræk" er lidt sjov - da jeg vejede 6 kg mindre end nu fik jeg målt min fedtprocent - der var inden for normalområdet..

Jeg er ret solidt bygget i knoglerne - og har rimeligt mange muskler (mildt sagt som min bror der træner bodybuilding plejer at sige).

Da jeg var til JM første gang kunne jeg ikke lade være med at drille lidt.. Hun skulle selvfølgelig informere mig om alle risici osv. og anbefale sund kost og motion.
    Hun spørger så;
    Motionerer du 30 min. om dagen?

Jeg må her ligger hovedet lidt på skrå og ret sikkert svarer:
    Nej.......... Jeg motionere nok nærmere 2 timer...

Nu blev det så tydeligt at læse i hendes ansigt at det gør hun ikke selv smiley Lidt komisk smiley

Selvfølgelig er jeg klar over jeg vejer for meget - og prøver da også ihærdigt at styre min vægt (har taget 2-2½ kg på siden jeg blev gravid)- det synes jeg er ok, eftersom min bryster er gået 1½ skål op og min mave ligner en i 6 måned smiley

Kommentér på:
Til jer der var overvægtige og gravide

Annonce