{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.725 visninger | Oprettet:

Rikke  N
Rikke N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Graviditet, evt. fødsel og bachelor {{forumTopicSubject}}

Godaften de damer!

Håber der sidder nogle herinde, som kan hjælpe mig med deres oplevelser og erfaringer med hensyn til graviditet/fødsel og bachelorprojekt smiley

Sagen er den at mig og min kæreste er helt enige om at vi snart skal igang med familieforøgelse. Vi er henholdsvis 24 og 25 år, og når derfor under alle omstændigheder at blive 25 og 26 år når baby kommer. Vi bor sammen, og har et rigtig godt og stabilt forhold uden nogle problemer, der skal løses inden det ville være forsvarligt at sætte et barn i verden.
Nu til selve problematikken:
Jeg er færdig som sygeplejerske i januar 2013. Først havde jeg tænkt, at det ville være en god ide at vente til jeg var 100 % sikker på at få min bachelor i hus, og så gå på dagpenge bagefter. Min kæreste synes derimod, at vi skal starte efter nytår for så kan jeg komme hurtigere ud på arbejdsmarkedet og tjene penge, så vi også hurtigere kan få en stabil økonomi..

Er der nogle her, som har erfaring med netop min problemstilling? Kan jeg fx. stadig skrive bachelor hvis jeg føder to mdr. før den skal afleveres? Kan jeg få min bachelor forlænget hvis jeg nu kan se at jeg har gabt over for meget? Jeg skal jo alligevel på barsel, så det er jo ikke fordi jeg står og skal ud på arbejdsmarkedet lige med det samme - måske er det endda en fordel hvis jeg forlænger mit bachelorprojekt for at min uddannelse derved bliver nyere når jeg skal engang skal til at søge arbejde?
Der er godt nok mange tanker der går igennem mit hoved lige nu, for vil gerne tænke fornuftigt men samtidig bliver vi heller ikke yngre, og der er jo ingen garantier for at vi er et par som hurtigt bliver gravide...
Kom med jeres erfaringer, tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Graviditet, evt. fødsel og bachelor
  • Rikke  N
    Rikke N Tilmeldt:
    dec 2011

#2   14. dec 2011 Tak for svar smiley
    Ved du hvordan det er med økonomi? Hvis jeg fx. føder november 2012 og først er færdig januar 2013, hvordan er SU'en? smiley

• #4   15. dec 2011 Vil sige at det er dumt. Sidder med BA nu - også som sygeplejerske.
    Du har IKKE tid til en baby mens du skriver BA, med mindre du vil aflevere noget knapt så godt, og så er jobmulighederne endnu mindre.
    Det er dumt at føde 2 mdr før aflevering. Jeg synes, du skal vente

• #5   15. dec 2011 Min søster skrev speciale på barsel, da hendes datter var 3 mdr.
    Hun havde en heldagseksamen da datteren var 14 dage, og arbejdede hårdt på at skrive efterfølgende.

Det passede med at hendes mand havde sommerferie, så han var på baby-tjans hver dag fra 8-17 hvor min søster forlod hjemmet, mens han tog sig af datteren. Hver tirsdag var der mødregruppe, så der holdt hun fri fra skrivningen.

Det var rigtig hårdt arbejde, og ikke nær så godt et produkt som hun ellers kunne have leveret.
    Men de kom igennem det, og hun bestod. Om hun ville gøre det igen? Det tror jeg ikke..

• #6   15. dec 2011 Min søster brugte en måned på sit speciale.

• Rikke  N
    Rikke N Tilmeldt:
    dec 2011

#7   15. dec 2011 Tak for svar allesammen smiley
    Jeg hælder nu også mest til at vente til fx. maj 2012 med at begynde at prøve.. Så er jeg nemlig sikker på at få min bachelor i hus smiley

• #8   15. dec 2011 Jeg ville vente.. Vi har sammen "problem" stilling jeg er færdig til juni men kan mærke at jeg magter ikke at skal være høj gravid mens jeg skal skrive, jeg er også færdig til juni 2012, der mange i min klasse som vil gøre det.. Min mand vil også gerne men tror der blir nok arbejde i opgave og familie som det er nu, kan godt se det smarte i at gå fra lige efter man er færdig..

• Rikke  N
    Rikke N Tilmeldt:
    dec 2011

#9   15. dec 2011 Nu er det selvfølgelig første gang vi skal have barn, og derfor aner jeg ikke hvor hårdt det bliver. Men er ikke naiv - selvfølgelig bliver det ikke en dans på roser at skrive bachelor som højgravid. MEN jeg kan tage det fuldstændig i mit eget tempo, opgaven skal deles ud, så meget af skriveriet foregår hjemme hos mig selv, hvor jeg er min egen chef.. Og så har jeg bare set folk gøre det så mange gange før, at jeg nok tænker: Hvis de kan, så kan jeg fandeme også! smiley

At jeg så skal på dagpenge, og ikke får fuld løn er det mindste af problemet.. Vi skal alligevel ikke ud og købe barnevogn til 10.000 osv. Men puha, når man først er skruk er det godt nok svært at tænke fornuftigt smiley

• #10   15. dec 2011 Altså jeg må på det kraftigste anbefale IKKE at gøre det
    Du tror ikke, at BA er særligt hårdt, men det er det!! Jeg har stort set ikke tid til andet

• Rikke  N
    Rikke N Tilmeldt:
    dec 2011

#11   15. dec 2011 Iliaca: Jeg snakker om at skrive bachelor mens jeg er gravid, ikke skrive bachelor med en nyfødt smiley Som sagt, så tror jeg ikke det bliver en dans på roser, men hvis man kan gå på arbejde hver dag i en syv-otte timer, så tror jeg også mange kan skrive en bachelor. Dette er overhovedet ikke nedladende ment, men nu er det jo ikke sådan at alle gravide bare sidder derhjemme og venter på baby skal komme smiley

Kommentér på:
Graviditet, evt. fødsel og bachelor

Annonce