{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

Ida B
Ida B
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 22

ex med til fødsel? {{forumTopicSubject}}

Min ex-kæreste har virkelig været led overfor mig igennem min graviditet se evt. mine tidligere indlæg. Nu vil han med til fødslen, men det har jeg det overhovedet ikke godt med. Man er så blottet og sårbar under en fødsel, så har man kun brug for mennesker der holder af en føler jeg. Er det ondt af mig, hvis jeg beder ham om at blive udenfor fødestuen? Og har jeg ret til at bestemme, at han ikke må se sin datters fødsel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ex med til fødsel?
  • #1   23. apr 2013 Du skal gøre det du har det bedst med smiley og hvis det bedste for dig, er at han skal vente udenfor så er det sådan det er smiley

• #2   23. apr 2013 Jeg synes godt du kan sige han ikke skal med. Men synes han skal have lov til at komme ind med det samme efterfølgende:)

• #3   23. apr 2013 Det er DIN fødsel.

Du kan sige til ham at du vil fortælle ham hvornår du går i fødsel, og give ham besked når det er tæt på. Så kan han få lov at vente udenfor, og komme ind når jeres barn er født.

Min eks skulle have været med til fødslen, men som tiden nærmede sig fortrød jegm ere og mere. Han havde lidt nogle underlige ideer, og bestemte f.eks at han ville tage imod vores søn, hvilket jeg ikke havde det godt med.
    Jeg blev enig med en veninde om at han kom med, men at hun skulle agere bussemand og smide ham ud, hvis jeg fortrød undervejs.

Det endte dog med at gå for stærkt, så han var først fremme et par minutter efter vores søn blev født.
    Han var der mens jeg blev syet, og så alt, hvilket i situationen slet ikke berørte mig.

• #6   23. apr 2013 Tjaa, den er lidt svær, og DOG .. Det er lige så meget hans barn som det er dit, og har han et ønske om at ville være med til sit barns fødsel så kan jeg sgu godt forstå ham ..

• #7   23. apr 2013 Synes også han skal med, han har også ret til st se jeres barn komme til verden. du kan jo altid spørge om han vil gå ud,hvis det bliver for meget at have ham der. Og du kan jo tage en anden med så det ikke kun er ham der er der.

Med hensyn til at være blottet, så har jeg hørt fra alle jeg kender det har født, (inklusiv mig selv) at de er SÅ pisse ligeglade med hvor mange og hvem der står og glor, fordi smerterne og fødsel er det man fokusere på. Det er heller ikke sikkert han har lyst til at kigge der ned.

• #8   23. apr 2013 Jeg synes selv du skal bestemme om han skal være med. Jeg ville sku ikke have min x med til fødslen. Ganske enkelt fordi man deler kun sådan en ting med folk man holder af og som gerne vil tage smerterne istedet for en selv!

Jeg synes IKKE du skal tage ham med, når du ikke har det godt med det smiley han kan komme så snart bebs er ude. ( evt vente udenfor)

• #9   23. apr 2013 Maria: bebs kan jo alligevel først knytte bånd til sin far når den er kommet ud. Så det er noget sludder med at han SKAL være der.

• #10   23. apr 2013 Indtil barnet er født, er det 100% sin mor. Er hun utilpas og stresset er barnet utilpas og stresset.

Og jo, det er altså hendes fødsel. Uanset hvordan man vender og drejer den er hun den eneste som kan og midtpunktet indtil barnet kommer til verden.

For 20 år siden var fædrene aldrig med til fødslen, så jeg er ganske sikker på at denne far nok skal overleve det. Han får jo stadig lov at være med til resten og til at se barnet umiddelbart efter.

• #11   23. apr 2013 Linea,
    Selvfølgelig ville jeg respektere det hvis min eks ikke ønskede at jeg tog del i så intim en stund.. respekterer du ikke andre menneskers behov da?

Maria,
    Øh, og hvad mener du så faderen bidrager med at dække af barnets behov mens han står i hjørnet og kigger på at barnet befinder sig i skeden på sin mor?

• #12   23. apr 2013 Hvis det var mig ville jeg sige ja til det. Men så bede ham om at være i baggrunden. Os hvis du skal have taget billeder i mens ville det være sund for barnet at far ikke var med på. Og prøv at tænk hvor god du er i forhold til ham hvis han har været så dum. Håber det bedste for dig

• #13   23. apr 2013 Faderen ER en vigtig rolle, men lige under selve fødslen er moderens velbefindende altså det vigtigste smiley

• #14   23. apr 2013 Acs: os fint du har det sådan. Men jeg personlig ville bide tænderne sammen og så bede han være bag ved og så havde de trykke mennesker omkring

• #15   23. apr 2013 Frejas,
    Nu er der tale om et forældrepar som ikke trives sammen og har konflikter allerede.
    Mon det vil blive bedre under en fødsel?

Faderen spiller jo ingen rolle mens fødslen står på. Jeg forstår hans ønske om at deltage og at han bliver skuffet ved et nej, men mange timer med svære smerter og en person man bestemt ikke ønsker at se? Det tror jeg ikke et gavnligt for nogen - bestemt ikke barnet.

• #16   23. apr 2013 Det er jo så din mening acs. De skal jo alligevel samarbejde om den lille.

• #17   23. apr 2013 Er helt med på hvad Acs mener her. Barnet har da overhovedet ingen nytte af at faderen er der under selve fødslen, det er ene og alene moderen der handler om der.
    Han kan jo som nævnt stå lige udenfor, og komme ind så snart baby er ude.

• #18   23. apr 2013 Altså på den ene side kan jeg godt forstå dig, hvis han ikke har været god ved dig?
    Men på den anden side kan jeg også godt se det fra hans side?

Nu deler jeg ikke samme opfattelse som dig, jeg tror jeg kunne have 40 fremmede med uden problemer, er ellers meget blufærdig normalt! Men synes ligesom det så naturlig en ting og sådan jo ^^ Vi har endda joket med jeg skulle have første gangsfødende med næste gang som var 'bange' for fødslen haha xD

Nå men jeg synes i skal snakke om det som voksne mennesker, og så finde ud a det sammen ! For hvis i allerede nu ikke kan arbejde sammen ? ja så ved jeg sgu ikke.. Desuden så viser han trods alt interesse for jeres barn, det synes jeg er et kæmpe plus fra hans side.. og det at han selv har spurgt! Jeg havde nok ikke sagt Nej (:

• #19   23. apr 2013 Lineas mor..

jeg er for en gang skyld enig med dig, dog ville jeg nok formulere det pænere haha smiley

• #20   23. apr 2013 Men her er ikke tale om en fremmede men om en person som tsb ikke ønsker at se

Min søns far og jeg har et rigtig godt samarbejde og det har vi hele tiden haft - også selvom jeg ikke ønskede at have ham med til fødslen.
    Han irriterede mig på det tidspunkt.

• #21   23. apr 2013 Kunne ikke være mere enig i det ACS skriver.

Det er da helt alene hendes beslutning, eftersom det er hende der skal igennem en fødsel.
    Og så er det vist begrænset hvor mange af barnets behov faren kan dække under en fødsel. smiley

Og ja, det er da ærgerligt for ham. Men så kunne han da have behandlet hende bedre under graviditeten. Der er jo en grund til at hun ikke ønsker at han er med under fødslen.

Jeg forstår dig godt ts. Og det er fuldstændig op til dig. Det er dig og din krop der skal igennem noget så voldsomt som en fødsel, og du er i din fulde ret til at bestemme hvem der skal med, eller ikke skal. smiley

• #22   23. apr 2013 Linea,
    Jeg tror det var et langt større øjeblik for ham at holde hans søn, end det havde været at se ham komme ud gennem mit skræv smiley

Og hans første smil til ham var større. Første gang han så ham gå eller første gang han kravlede..

Der er så mange vigtige og vigtigere ting end lige det. Tonsvis af fædre så ikke deres børn komme til verden og de har nøjagtig samme bånd til deres børn som andre fædre smiley

Jeg holder på at moderens velbefindende er det vigtigste.

• #23   23. apr 2013 Og uanset hvor meget man gerne vil "bide tænderne sammen" så ændrer det ikke å at ens krop ville afsløre en hvis ikke man havde det rart med hans tilstedeværelse.

Og Linea,
    For Vitos far var det det største at se og holde ham. Han føler ikke at han fik glip af noget og han bebrejder mig ikke for noget. Det vigtigste er jo barnet og lykken er at se og holde den lille ny. Også selvom man ikke ser barnet komme ud men først ser det fem minutter senere.

• #25   23. apr 2013 Linea,
    Er det Virkelig nødvendigt at være spydig?

Og er hans oplevelse af det hele, som far, nu ligegyldig fordi det ikke understøtter din overbevisning?

• #26   23. apr 2013 Tania,
    Ingen af vores fædre var med til fødslen. Og i mange lande er mænd stadig ikke med. Tror du virkelig det spiller en rolle for børnene?

Jeg er da bedøvende ligeglad med hvem der var med, da min mor fødte.

• #29   23. apr 2013 Der er ingen tvivl om at det er en stor og bevægende ting at se sit barn blive født. Og kan man blive enige om det, er det jo fantastisk for alle parter.

Men kan man ikke komme med som far, er det altså ikke jordens undergang. Oplevelsen af at blive forældre er jo stadig mirakuløs og vidunderlig og barnet vil stadig være det smukkeste barn i verden.

Oplevelsen får jo ikke mindre værdi.

• #30   23. apr 2013 Tania,
    Er din bror meget oprevet og påvirket af at din far ikke var med?
    Hvilken rolle spiller det for hans hverdag?

• #32   23. apr 2013 Linea,
    Så er det jo ret heldigt at din mening i forhold til min søn og hans far er ligegyldig smiley

• #34   23. apr 2013 Tania,
    Jeg tænker at mænd ikke er SÅ skrøbelige når alt kommer til alt.

Hvis nu kvinden føder hurtigt (som var årsagen til at min Søns far ikke var med) tror jeg næppe de går og tuder iv årevis og bebrejder moderen. Eller hvis de ikke kan komme fra arbejdet eller tusindvis af andre årsager.
    Nogle mænd har jo bare heller ikke lyst og 5% fortryder at have deltaget.

• #36   23. apr 2013 Tania,
    Så kan man jo lade være med at sige det på en måde hvorved ansvaret lægges over på moderen. Man kan blot sige "det passede ikke for os at far var med til fødslen"

Første regel ved en delt familie er at ansvaret for konflikter ikke lægges over på barnet og at barnet holdes ude af den slags.

Jeg tror på ingen måde det vil påvirke Vito (eller ts's barn) at blive født uden sin fars tilstedeværelse.

• #37   23. apr 2013 Tania.
    Så kan man jo lade være med at forbyde ting? Men sige som det er "jeg ville ikke være tryg ved at du er med, og jeg tror ikke jeg kan slappe af og koncentrere mig når du er der. Du er velkommen til at være på hospitalet imens og vil selvfølgelig være den første som kommer ind og ser og holder vores barn. Men fødslen vil jeg gerne have selv"

• #39   23. apr 2013 Linea,
    Du er så spydig at det undrer mig du ikke selv vil indse det. Og desudenter du også relativt dårlig til at læse smiley

• #40   23. apr 2013 Tjah linea, selvom det står sort på hvidt aner du jo tydeligvis ikke hvorfor min eks ikke var med til fødslen, men du har i stedet valgt at hæfte dig ved det som du mener var årsagen smiley

• #42   23. apr 2013 Men linea, tag nu og accepter at det findes mange måder at være en familie på og at din ikke er den eneste rigtige og at din overbevisning ikke er den eneste måde Gert i livet.

Ligeledes findes der også mange typer fødsler og måder at gøre tingene på.

Det ville klæde dig at give plads til andre overbevisninger end din egen.

• #43   23. apr 2013 Tania,
    Det er jo bestemt ikke det hun giver udtryk for smiley

• #44   23. apr 2013 Og nej Tania, det har bestemt ikke påvirket hans far. Efter havs reaktion på at have set Vito og jeg lige efter fødslen tror jeg faktisk han var lettet over at "slippe" for selve fødslen.
    Det var en ret voldsom og chokerende oplevelse for ham. Desværre.

• #46   23. apr 2013 Tania,
    Tjah, jeg bliver i det mindste ikke spydig og ubehagelig når jeg ikke får min vilje.

Linea,
    Ingen taler om ret til barnet - hvor får du det fra? Vi taler om en behagelig og god fødsel, og det er svært at tvinge sin krop til at slappe af, hvis manter ked af dem man er i rum med. Så modarbejder kroppen simpelthen en, da man naturligt vil ble ubehag og stresse unødigt.

• #48   24. apr 2013 ej okay slap lige a ! Der er ingen grund til at køre Hetz på ACS ! Ö

Valget ligger jo hos hver enkelte a os ikke, sådan er det bare !

• #49   24. apr 2013 Ha ha jeg ved ikke engang om min far var med til min fødsel, jeg elsker min far, men helt ærlig det betyder intet for mig :-). Hvis det skulle betyde noget for nogen som helst er det dem ;-).

• #52   24. apr 2013 min far var ikke med til min fødsel fordi min mor og ham ikke var kærester. han opførte sig ikke særligt modent under graviditeten.
    de var begge 20 år da jeg blev født, og min mor valgte at han ikke skulle med. Det har jeg det altså helt fint med, jeg kan fuldt ud forstå hun ikke ville have ham med.
    at de så blev kærester bagefter og har været gift i 21 år nu er en anden sag.
    han var med til mine søskendes fødsel, og jeg har overhovedet ikke et andet forhold til min far end de har.
    han er heller ikke ked af han ikke var med, for som han selv siger nu, ville han ikke kunne have støttet min mor.

man skal gøre det man som kvinde føler sig tryk ved. og selvfølgelig har faren ret til at se sit barn, men hverken de eller barnet tager skade af at de ikke er med til fødslen.

• #53   24. apr 2013 Kunne være fedt hvis TS snart kom på banen !

• #54   24. apr 2013 Nu har jeg ikk læst alle svarene, men selvfølgelig kan du sige han skal vente udenfor!
    Det var for kig ualmindelig grænseoverskridende og ligge der og føde, og havde kun brug for nogle jeg stolede på.. Skulle have haft en veninde med, men hun kunne ikk, s tog min mor og søster med (plus min kæreste) og kan mærke det var godt veninden ikk kom med..

Man er rigtig sårbar, nøgen både fysisk og psykisk når man ligger der.. Og har din eks i forvejen været grum, så har man ikk lyst til at dele den del af sig selv med ham!!! Det vigtigt du får et godt forløb og er tryk, det kan jo ende galt hvis ikk du er "til stede" - fødselsdep, fødslen går i stå, osv.. Så ud med ham.. Jg ville ikke engang have han kom ind før end jeg havde mine bukser på igen hvis jeg stod i dit sted!!!

Og barnet mærker sku da ikk om far er der!! Baby skal alligevel ligge ved dig et pr timer inden farmand får baby i armene, så han har tid nok til at komme smiley

• #56   24. apr 2013 Tania: nu det jo ikk alle der fx (siger ikke det er tilfældet i denne sag) har det skide godt med sin krop, og den har man da slet ikk lyst til at blotte sig over for en kæreste.. Og nok slet ikk en kæreste der faktisk selv har valgt (ud fra opførelsen) at blive sparket ud hjemmefra!! Jeg ville have det så skidt med at ligge - også med et tæppe over mig, t skulle være ligeglad med om jeg sked under det hele, skreg osv som kan forekomme under en fødsel,, ville føle mig "blottet og voldtaget" psykisk pg fysisk! Og i denne situation synes jeg det er helt ok mor tænker på sig selv frem for på faderen!! His man ikk kan slappe af under en fødsel kan der jo få konsekvenser! Og jeg ville ikk kunne slappe af med en eks i rummet!

• #59   24. apr 2013 Jeg ville føle det som et overgreb -følsomt måske men ja det er hvad jeg ville føle, hvis en jeg havde det svært med skulle stå og kigge på mig føde.. Jeg ville endten lade ham sidde i et hjørne med udsigt "oppe fra" altså hvor han ikke kunne kigge mig i skridtet, eller lade ham sidde lige udenfor døren og komme straks ind så snart baby var ude, men ALDRIG om jeg ville lade ham stå og kigge med mellem benene på mig. Vi er alle forskellige og nogle vil nok synes min holdning er helt tilgrin men det er nuengang sådan som jeg tænker om det, og jeg ville føle det som et overgreb.. Træf det valg som DU har det bedst med, det er ikke noget som nogen andre kan vælge for dig. Men synes ihvertfald han skal som minimun have lov at være lige uden for døren og komme ind SÅ SNART baby er ude og bliver lagt op / taget til måling. Tænk over hvordan du har det med det hele og vælg det du har det bedst med smiley

• #61   24. apr 2013 Tania,
    selvfølgelig kan man sige at far ikke må være der. I øvrigt er de fleste fødende kvinder jo nøgne - jeg ville selv have været ked af at skulle være påklædt, da jeg klart mener det forringer oplevelsen.

Og der kan jo være tusinde andre årsager til at man ikke ønsker sin ekskærestes tilstedeværelse til fødslen. uanset hvordan det vendes og drejes så ER det en intim oplevelse. Måske handler det ikke om blufærdighed, men om at man ikke ønsker at fremstå blottet og hjælpeløs, når ens ekskæreste er til stede?

Pointen er at under fødslen er moderens velbefindende meget vigtigt, og en optimal situaiton ville selvfølgelig være at begge forældre er med, hvis de ønsker at være det, men kan det ikke lade sig gøre grundet stemnignen imellem dem, må man tage hensynet til den person som skal føde et andet menneske, frem for hensyn til den person som absolut intet har at bidrage med.

• #62   24. apr 2013 Hej Ida,

Jeg synes det helt ok at sige til din ex at du ikke ønsker han er med inde. Jeg synes, at de personer der med derinde mens du presser skal være nogen du stoler på og som støtter dig fuldt ud. Jeg kunne feks godt finde på at vælge min mor fra, da jeg ved hun hurtigt går mig på nerverne hvis jeg er stresset/presset og jeg har ikke lyst til at råbe af hende/komme til at være ubehøvlet, både for min egen skyld men især også for hendes (Selvom jeg er sikker på hun har stor forståelse på det)

Det jeg vil frem til er at jeg synes faren har ret til at se barnet JA, men så længe du "arbejder" og er under pres, behøves han ikke at være der. Så kan han blive lukket ind, så snart barnet er ude.

Derudover så tænker jeg, er han blevet clean igen? Jeg kan se du har oprettet en tråd om han er kokain misbruger, og hvis han er påvirket ved jeg ikke om jeg overhovedet vil lukke ham ind..

• #64   24. apr 2013 Tania,
    jeg tror såmænd at alle har fuld forståelse for at han gerne vil med.. Men i den anden ende, sidder der en kvinde som ønsker at han ikke kommer med jo.

• Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #65   24. apr 2013 Tania - Folks situationer er forskellige, du kan da ikke mene at faren for enhver pris uanset hvad bare skal med.

Min eks fik ikke lov at komme med til fødslen. Jeg ringede til ham da jeg var ved at få presseveer og da han kom ind på fødegangen, kom han lige ind på stuen og hilste på, og blev derefter sendt ud. Han havde også været rigtig grov ved mig gennem graviditeten og jeg var slet ikke tryg ved at skulle have ham med til fødslen. Jeg var rigtig bange for at føde og specielt for det at skulle være helt blottet. Han havde været med til de fleste af scanningerne, hvor han efter en af dem sagde at "nu har jeg noget på dig, du har ikke barberet dig!" :-S Fandme nej om han så skulle med til fødslen, så han kunne fortælle alle sine venner om jeg havde barberet mig eller ej, om jeg så klam ud mens jeg fødte og jeg ved ikke hvad. Han havde bla også sagt at han "gav en fuck for hvordan jeg havde det under fødslen". Til en fødsel skal man ikke have andet end støttende personer omkring sig!

Jeg kan godt forstå hvis du ikke vil have ham med, og det er HELT iorden.

• Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #70   24. apr 2013 Tania - Heller ikke i mit tilfælde?
    Det er måske også svært at sætte sig ind i, hvis man selv bare har kernefamilien med mor, far og børn og aldrig er stødt ind i større problemer med børnenes far, men det er bare ikke alle der er så heldige smiley

Kan heller ikke følge den med at faren har "ret til" at være med. Man har ikke ret til at være med, man har ikke engang RET til at være far, eller mor for den sags skyld. Synes ikke det er en menneskeret at få børn/være forældre, det er noget man skal evne.

• #76   24. apr 2013 Tænk at man kan mene, at en fødende kvinde skal sætte sig selv til side i sådan en intim, sårbar og følsom situation, til fordel for en mand der har behandlet hende skidt under hele graviditeten.
    Det giver ingen mening i mit hoved.

Og slet ikke hvis det gik ud over hende (og dermed barnet), pga. unødig stress.

Og bare fordi man har lavet et barn med en, giver det jo ikke en indsigt i hvordan vedkommende opfører sig efterfølgende.

• #80   24. apr 2013 Ja men det er en kæmpe oplevelse, og rigtig ærgerligt for ham.

Det skulle han måske have tænkt på inden han behandlede dårligt. Hun er gået igennem en graviditet med deres fælles barn, mens han har taget hårde stoffer.

Hvis hun får det enormt dårligt, fysisk som psykisk af hans tilstedeværelse, og tanken om at han er i rummet, hvorfor skal hun så til side sætte sig selv? Det er HENDE der skal føde. Ikke ham.

Enig med Jette.

• #81   24. apr 2013 Min mand ville helst have været fri for at være med til fødslen, der er intet smukt ved at se en anden person lide.. så jeg forstår slet ikke hvordan faderen skal gå glip af noget, ved ikke at være med til fødslen?
    det er det mest sårbare tidspunkt i ens liv, der skal man have lov til selv at vælge hvilke personer man vil have skal være tilstede..

• #82   24. apr 2013
    Tania mor til dejlige Nynne&Tilde smiley

i dag kl. 09:35

ninna - synes jeg jo så er mærkeligt for man har jo været i seng med denne mand ...

og som sagt min svigerinde aftalte blot med ham at han blev i hoved delen

han så ikke hendes krop

- Når du skriver sådan, lyder det som om du tager det som en selvfølge at hun vil føde liggende i en seng? hvad hvis hun vil i badekar? så er det jo umuligt at han ikke kommer til at se det hele...

• #84   24. apr 2013
    Tania mor til dejlige Nynne&Tilde smiley - okay, hvis han er i et rum ved siden af, eller bag et klæde kan han jo lige så godt vente udenfor smiley

En fødsel kan være en rigtig grim oplevelse(her taler jeg af erfaring), og hvis man så samtidig ikke føler sig tilpas fordi at der er en person til stede, som man ikke føler sig fortrolig og tryg ved, så tror jeg det kan få bægeret til at flyde over...

• #86   24. apr 2013 "Det første skrig" - det kan han vel også sagtens nå? Vitos far var der skam til det første (og vigtige? ) skrig selvom han ikke var med til fødslen.

• #87   24. apr 2013 Jeg tror at jer som var sammen med jeres partnere glemmer at situationen kan være helt anderledes når man ikke er sammen.

Nogle snakker om at reducere manden til en klat sperm eller en sæddonor. Men hvad med os kvinder? Har I overvejet Hvordan det føles når mandens handlinger og ord reducerer en til en rugemaskine? Når manden er fuldstændig ligeglad gennem hele graviditeten, ikke vil høre om jm-besøg, om barnets størrels, vækst og trivsel. Ikke er den mindste smule interesseret i at høre Hvordan man har det. Ikke vil mærke barnet eller i mit tilfælde tage med til mit livs værste ekstra scanning eller på anden måde udgøre en støtte.

Og så mener manden at han har ret til at være med til fødslen? Ret til at tage imod mit barn, uden at spørge mig først. Ret til halvdelen af min barsel uden at vende den med mig først eller tænke over hvordan det skulle foregå i forhold til vores søn.

Ja, årsagen til at han pludselig besluttede at han ville tage imod vores søn var at han ville være den første til at holde ham - at han ville holde ham før mig.

Og jeg var SÅ ked af det over hans måde at se mig på. Han var så ligeglad med mig og mine følelser eller oplevelse af noget som helst, men mente alligevel at han nærmest havde ret til at være mere for vores søn end mig? Jeg skulle bare levere og han brugte endda udtrykket "at give ham en søn"..

Folk er velkommen til at mene at jeg er en egoistisk kælling, men prøv samtidig at overvej hvilke følelser man sidder med som kvinde, når man ikke har mere værdi end at agere en fødemaskine.

Og så vil jeg gerne pointere at Vito i dag har en rigtig god og ansvarlig far - men da jeg var gravid var han altså en umoden spade smiley

• #88   24. apr 2013 Flot skrevet. smiley helt enig med dig.

• #91   24. apr 2013 Tania,
    Prøv at læs Hvordan jeg følte som gravid.. synes du virkelig at man som kvinde ikke et mere værd, eller skal lade sig selv have mere værdi?

• #93   24. apr 2013 Lineas,
    kan du så ikke også se argumentet med at det vil påvirke moderen under fødslen, og stresse hende unødigt? Stress og ubehag kan jo stoppe veerne fuldstændig, og gøre en fødsel rigtig lang, svær og drøj at komme igennem, frem for den gode og dejlige oplevelse det bør være.

og Vitos far og jeg havde slet ikke så mange konflikter, som jeg rigtig ofte hører at ekskærester har under graviditeten.

• #95   24. apr 2013 Tania,
    jeg har også hele tiden sagt at jeg bestemt synes manden skal have lov at komme ind kort efter fødslen, og holde og se barnet.
    Jeg synes bare det er okay at fravælge ham under selve fødslen, og have lov at have sin krop i fred, og kun dele den med de folk man selv vælger..

• #97   24. apr 2013 Lineas,
    problemet er jo at faderen ikke "bare" er en tilfældig person, som personalet er. Han er en særlig person, og der er en forhistorie, som oftest er anledningen til at moderen ikke ønsker ham tilstede.

Der kan jo være alle mulige årsager. Måske har han forladt hende, og hun føler sig svigtet og knust? Så er det svært at have styr på sig selv, med hans tilstedeværelse, i så sårbar en situation..

• #98   24. apr 2013 Jeg synes ikke det er ledt, og der går vi jo så skævt af hinanden..

jeg synes at man i sidste ende skal tænke på sig selv og sit barn, og selvom jeg ofte synes at man skal gå rigtig langt, for at få et ordentligt samarbejde med sit barns anden forælder, så kan man altså ikke lyve for sin krop, når den skal præstere..

• #99   24. apr 2013 Men nok om det fra min side! Nu har vi to vist diskuteret det længe nok smiley

• #100   25. apr 2013 Lineas mor og Tanja: nu kan jeg se i begge har et KS (hvilke absolut ikk er negativt ment!!!!!) men hvor længe. Fødsel var i inden i røg i KS? Tænker bare om i nåede ar ligge med bar røv, benene spredt tl hver side, og hovedet er ved at sprænge pga det pressen der skal til osv hvad der ellers følger med.. For jeg havde de tre med jeg følte var aller tættest på mig, og jeg ingen Kvaler ville have foran ved at være mig selv.. Men det var ikk let pg smide alle hæmninger da man følte ens "numsehul" var ved at flække og man var total stoppet i hovedet ved at presse etc..

Det lidt det samme som at i næste gang i møder en eks trækker bukserne ned inde i giver ham hånden evt smiley det har man sku ikk lyst til .. Om man venter mandens barn eller ej..

Kommentér på:
ex med til fødsel?

Annonce