{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.235 visninger | Oprettet:

kejsersnit ar og plukkeveer... {{forumTopicSubject}}

endnu et lille spørgsmål om plukkeveer...

jeg mærkede ikke mine plukkeveer med amalie, men det skal jeg da lige love for jeg gør med lillebror (jordmor fortalte at det er helt normalt at de bliver meget tydeligere når man er gravid anden gang)

men er lidt bekymret da jeg er begyndt at få stikken og smerter i mit gamle kejsersnit ar når jeg har plukkeveer... er det noget jeg skal være bekymret over eller er det helt normalt? skal til lægen den 27 dec. så vil selvfølgelig lige høre hende der...

jeg er i dag 23 uger henne...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kejsersnit ar og plukkeveer...
  • #1   14. dec 2011 DEt har jeg også.. Det kan være du har noget arvæv i klemme.. Jeg ahr haft store meget STORE smerter i mit sår. Dem på sygehuset sagde at man kan risikerer at det springer og tak det gjorde det så i fredsags AAAAAAAVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV hvor fik jeg tåre i øjnene.. Det er ligesom nogen slap 5spændte elastikker inden i maven. MEn nu er det væk..

Smiler.. så du kan være heldig at det går over.. Men det kan også bliver værre.. Tak til kejsersnittet..

• #3   14. dec 2011 Johanne - Af hvad for noget springer?? Skal de ikke ind og operere om hvis det springer?

• #6   14. dec 2011 mange tak tøser, så vil jeg lige holde øje med smerterne og bliver de være kontakter jeg lægen, skal scannes den 21 og snakke med en fødselslæge bagefter så måske det var noget jeg skulle snakke med dem om det...

• #7   14. dec 2011 Mille - Undskyld mit off topic, men ville bare høre om du har været ude for at de ikke har kunne scanne ordentligt pga. dit ar? Jeg oplevede nemlig at hende jm sagde hun ikke kunne se det ordentligt fordi mit ar skjulte det.

• #8   14. dec 2011 ja var 10 uger henne før de kunne se at der var "liv" i bebs... de var i tvivl inde om de så hjerteflimmer og det var også selvom de scannede nede fra...

• #9   14. dec 2011 Ja læste det godt et andet sted herinde at din start med beds(lillebror, ikk?) ikke havde været så fantastisk god. Syntes bare det er underligt at et ar kan gøre det svært at scanne.

• #10   14. dec 2011 Tror Johanne M Mener at det er arvævet der springer og ikk aret

• #11   14. dec 2011 Christina - Må det godt det?

• #12   14. dec 2011 Mia F
    Det kan jeg desværre ikk svare dig på... Men det er sådan jeg forstår Johanne M´s indlæg.
    Siden hun skriver at smrterne er væk efter det gav det der smel i aret

• #13   14. dec 2011 Christina - Okay, ja jeg forstod det også som om at det var arvævet, men blev alligevel lidt i tvivl om hvad hun mente. smiley

• #16   14. dec 2011 De siger altså kun et år

• #17   14. dec 2011 der er også gået over 2 år efter første graviditet amalie er 2 år og 7 mdr smiley og hun bliver 3 til maj hvor lillebror kommer i april...

men kom til at tænke på, hvis mit ar allerede gør ondt nu hvor det "Kun" er plukkeveer hvad sker der så ikke under de "rigtige" veer :S er sku lidt nervøs for dem. men må snakke med fødselslægen på onsdag hvor vi skal snakke valg af fødsels måde (kejsersnit eller vaginal fødsel)

• #20   14. dec 2011 Jeg fik og vide minimum 1 år, men tror ikk der er ret mange der bliver gravide inden for det første år. de ser måske helst der går 2 år!

• #21   14. dec 2011 Dina: ja har også fået afvide at jeg selv må vælge... men har så også fået afvide at jeg IKKE må bære på amalie (min store tøs på 2½ og kun 11 kg.) i 2 mdr. og derfor overvejer jeg at føde "normalt" men hælder mest til PKS.

• #23   15. dec 2011 Dina: ja men problemet er jo at hun stadig bruger ble (hun går dog mere og mere på potten, samt hun sover stadig i tremmeseng og barnevogn :S så der bliver jo en del løft, i den daglige bevægelse, plus hun ikke kan kravle ud og ind af bilen selv smiley hmmm så det skal overvejes nøje... men ja ellers klare man nok også det... hun er næsten 3 når lillebror kommer så håber hun smider bleen der...

• #25   15. dec 2011 ja, hun prøver også men hendes problem er at hun er en lille lort på kun 83 cm. så derfor har hun svært ved at komme op og ned...

ja der er en far men han tager hjemme fra kl. 7:00 om morgen og er hjemme igen 18:30... så det begrænset hvor meget hjælp der er i ham smiley men må se hvad lægen siger til at det allerede gør nas i aret...

• #27   15. dec 2011 jeg synes kun det gav ekstra smerte ved ligamentsmerterne hvis du forstår, altså når det hele skal vokse igen :s av :s men med nr 2 blev jeg også gravid efter 6 mdr, men mit sprang ikke, uhh var så bange for det ville springe smiley men gjorde det heldigvis ikke. men jeg ville nok kontakte læge eller jm bare lige for at tjekke alt er som det skal være, for tror heller ikke det er særlig rart hvis noget springer derinde :s

• #28   15. dec 2011 Jeg tror det er ganske normalt at du kan mærke smerterne tydeligere i arret, det kan jeg i hvert fald..

Nu er mit så også meget nyt, og endda alt for nyt i forhold til hvad der anbefales.. Så lægerne er meget obs på mig..
    Men det jeg har fået af vide er, at så længe smerterne ikke er uholdbare, og de kun er der så længe selve plukveerne er igang, så skal jeg tage det roligt smiley

Og lille OT.. Synes det lyder utroligt hvis nogen sygehuse siger kun 1år mht. ny graviditet, for man er MEGET bekymret for mit ar...
    Jeg fødte ved AKS i Sep. sidste år, og skal have PKS i Januar..

• #30   15. dec 2011 Det burte jo sådan set være ens på alle sygehuse!
    Men jeg har ikk lige i planerne at skal være gravid før om et par år så det går sku nok!
    Aret kan springe selvom der er gået 10 år, det kommer an på hvordan man gror sammen, hurtig eller langsom

• #31   15. dec 2011 Tania..
    Vildt!

Christina..
    Det er helt korrekt, men problemet som jeg har forstået det, er at i løbet af et år er det langt fra sikkert at året ikke springer op igen, fordi arret er så nyt, og huden stadig meget "tynd" omkring det smiley

Nu er mit ar noget mere kompliceret end de flestes, men hvis det er den her slags smerter og ømhed man kan forvente efter kun et år, så vil jeg bestemt ikke anbefale det til nogen..
    For det gør NAS!

• #32   15. dec 2011 Det er jo også forskellig fra person til person. men tror da egentlig bare vi skal holde os til det vi hvert især har fået og vide! Nogle mærker også til deres ar i hver dagen (ikke gravide) og andre gør ikk. Min mors ar klør af h til hvor jeg aldrig mærker til min, men mindre jeg lige har haft et par trusser på med en lidt for skarp kant, så de har skarvet ind i aret hvis jeg sider ned!

• #33   15. dec 2011 Nu er jeg ikke ekspert på KS-ar, men mit eget ar ligner - dog er det ikke fra KS, så derfor er der ikke skåret i livmoderen, men kun i bughulen.

Mit ar gjorde ondt i perioder op til 7 år efter min operation. Ifølge lægerne var det i forbindelse med den endelige heling, og fordi de forskellige tråde i forskellige lag, opløstes i forskellige tempo.

Med det i baghovedet, tror jeg bestemt at et KS-ar er ømt de første par år. Det tager kroppen rigtig længe at hele helt op.

Kommentér på:
kejsersnit ar og plukkeveer...

Annonce