{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Hvad er der galt? -min søster {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om nogen kan svare mig på det, men både min søster og jeg ved ikke om der kan være noget galt.
Jeg vil jo heller ikke skræmme hende, så vil måske bare høre her først om I tror der er noget eller ej.

Sagen er den, at min søster er 20 år og har fast arbejde og kæreste + bil og ønsker sig brændende et barn. Hun har altid vidst at hun gerne ville tidligt. Jeg synes bestemt også hun er moden til opgaven.

Og nu er hun så stoppet på p-piller for 3 mdr siden og har ikke fået sin menstruation endnu.
Dengang hun startede på p-piller som 16-årig var fordi hun endnu ikke rigtig havde fået menstruation. Kun et par gange vist, og det var vist kun lidt pletblødning og så ville lægen skubbe det i gang med p-piller og satte hende på dem i 4 år hvor hun også fik sin menstruation.

Men hun har aldrig prøvet sådan rigtig at have menstruation naturligt. Kun når p-pillerne har tvunget en kunstig blødning frem. For nu hvor hun stoppede med p-piller stoppede menstruationen også.

Hvad kan der være galt? eller er der i det hele taget noget galt?
hun fik jo også først svage tegn på menstruation i en "sen" alder (16 år)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der galt? -min søster
  • #2   18. nov 2011 jeg var 18 inden jeg fik mens.. SÅ det kan altså forekomme..
    Jeg tog p-piller til jeg blev 22, og fik min mens fast imens, men stoppede så fordi jeg hellere ville bruge en anden præventionsform..
    Fra jeg stoppede og til jeg blev gravid, havde jeg kun mens 2-3 gange.. Jeg fik konstateret PCO, men det er jo ikke sikkert din søster har det..

• #3   18. nov 2011 Jeg har nemlig også tænkt på om det kan være PCO men kender ikke så meget til det at jeg ville begynde at snakke for meget om det.

hun var også ved lægen i dag men de skulle tage blodprøve på hende og hun kan alt andet end blodprøver.. så hun skal nok lgie sunde sig og tage sig sammen før hun tør tage derop og få den taget. Piercinger har hun intet problem med, men hun er rædselsslagen for blodprøver.

Tænkte også at kroppen måske skulle vænne sig af med hormonerne men synes altid man har fået blødning inden 3 mdr.. men at det så ofte bare er rodet og uregelmæssigt.

Blev bare lidt nervøs da hun er 20½ og aldrig har haft naturlig menstruation før.

ville I tro at det var meget sandsynligt at hun måske havde PCO? hvordankonstaterer de det og hvad er "symptomerne" og kan man gøre noget?

L J:
    hvor lang tid gik der fra du stoppede til du blev gravid?

• #4   18. nov 2011 Jeg havde ikke mens i 2 år da jeg stoppede med mine piller.. Men blev alligevel gravid med Nicklas og da jeg stoppede med at amme kom min mens endeligt og så kom den regelmæssigt. Syntes da hun skal snakke med en læge om det.

• #6   18. nov 2011 har hun smerter? altså mens smerter men ingen mens? måske løber den forkert?!

jeg fik heller ikke min første mens naturligt, da min løb ind i livmoderen:s ret klamt, men er åbenbart bygget forkert så den løb altså derind og blev først opdaget lang tid efter. jeg blev scannet og de kunne se det lå derinde og derfor gjorde det ikke ondt, kun alm mens smerter, men de har set før hvor det løber forkert dog fik jeg at vide jeg var heldig det løb derind for der er jo plads og derved gør det ikke ondt. men jeg blev altså tømt for næsten 2 liter blod! men vidste jo ikke det var mens idet jeg jo troede jeg ikke havde fået den (var 15) havde kun alm ondt i maven.

derefter blev det sat igang med p piller men jeg har også pco, men har fået 3 børn uden hjælp, så det kan sagtens lade sig gøre smiley men selvfølgelig problematisk hvis hun ikke får den jo smiley

min pco blev konstateret ved blodprøver og scanninger smiley

• #7   18. nov 2011 Carina nu mor til 3 guldklumper:

Ej hvor "sjovt", jeg har aldrig nogensinde mødt andre der havde det samme som jeg selv havde. Jeg har oplevet præcis det samme selv.Det skete så sjældent at de ikke opdagede det først og troede jeg havde en cyste på den ene æggestok da de scannede mig. Det var en overlæge fra et andet sygehus der reddede mig fra at blive skåret op.. Jeg blev tømt for 1½ liter blod da jeg var 13. De sagde at jeg havde haft menstruation fra jeg var 11, men jeg vidste det ikke. Jeg fik bare så ondt i lænden af og til.. Og jeg begyndte at se gravid ud og fik problemer med at tisse. Kunne sidde i 3 kvarter før det kom sivende kan jeg huske. vagtlægen prøvede at tvinge mig til at sige hvornår jeg var blevet gravid og sagde at jeg ikke skulle være flov selvom min mor var der -selvom jeg for 5 gang havde sagt at jeg var jomfru.

Men mit samlede sig også i livmoderen fordi jeg var født uden et naturligt hul i jomfruhinden åbent bart til menstruationsblodet kunne komme ud igennem..

men min søster er blevet tjekket for det, og hun har det ikke. Hun har så også blødt..

men hun har heller ikke menstruationssmerter

• #8   18. nov 2011 Jamen vi prøvede ikke rigtig, begge gange har været 'smuttere', første gang med spiral som endte i MA og denne gang med p-ring... Så det kan jeg desværre ikke sige noget om.. Men det første hun skal gøre er at finde ud af om hun har ægløsning

• #9   18. nov 2011 Jeg har pga overvægt heller ikke rigtig haft mens... der kunne gå 4 mdr imellem, og nogengange kom det kun om formiddagen i 2 dage, så kunne der gå en uge og så kunne jeg styrtbløde hele dagen og så kunne der gå et halvt år hvor jeg så også kun blødte meget lidt om formiddagen et par dage osv... nogengange gik der 1 uge og andre gange et halvt år... derfor startede jeg med p-piller som jeg bare skulle begynde at tage sagde lægen selv om jeg ik havde mens. Så tog jeg dem og da blisterpakken var tom gik der 2 dage og så fik jeg mit mens som jeg skulle og siden har der været en pæn ballance...
    Jeg ved ik hvor jeg vil hen andet end at jeg ved at hvis hun er meget overvægtig eller undervægtig, kan dette være grunden, det kan også være at hun har jernmangel eller andet (:

• #10   18. nov 2011 ok vildt haha havde også min mor med til lægen og de troede også jeg var gravid og jeg var også jomfru på det tidspunkt. men lægen var sikker på jeg var gravid og det var så til den scanning de kunne se der ikke var baby men blod :s havde nemlig også de der smerter bare ingen mens og også oppustet mave. hvor vildt det er det samme altså smiley

• #11   19. nov 2011 Tenna N:

nej hun har æbleform trods hun kun har et BMI 20,5 så hun er almindelig af bygning. Men hvis hun havde været tynd og mager så var mistanken også gået på den lave/høje vægt tror jeg smiley

• #12   19. nov 2011 Carina nu mor til 3:

ja dte er ret vildt. Jeg troede jeg var ret ene om det, for de sagde at det var ekstremt sjældent. De læger der undersøgte mig havde ikke oplevet det før. Det var kun ham overlægen der kom forbi fra et sygehus i København (ikke pga mig hehe) som lige havde oplevet sådan et tilfælde derovre så det var ham der fandt ud af det selvom jeg var blevet scannet. De sagde bare at dte lignede en meget meget stor cyste og at de ville fjerne min ene æggestok. puha.. godt de ikke fik det gjort.

Ja min mave blev også ret stor til sidst. Også derfor han var overbevist om at jeg var gravid og var et sted mellem 6-7 mdr henne. Når jeg tænker tilbage synes jeg dog ikke at den var SÅ stor. Men jeg var helt udspilet forneden sagde han. Så min søster blev også tjekket for det i tilfælde af at det kunne være noget hun også havde arvet. Selvom ingen i familien havde oplevet det før, men jeg var så bare et enkeltstående tilfælde..

men jeg troede faktisk at alt det gamle blod oppe i mig havde ødelagt noget.. hvis det hele havde været fyldt op at det måske også var gået op i æggelederne og havde gjort så jeg ikke kunne få børn. Eller hvis der ikke var den gennemgang, så det hele måske var blevet kvalt deroppe fordi der ikke kom nok ilt eller noget..

• #13   20. nov 2011 min første mens efter fødsel løb os den forkerte vej men fik dog meget ondt og fik underlivs betændelse af det

• Vivi N
    Vivi N Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #14   20. feb 2015 Min datter på 17 blev indlagt igår med meget høj feber, kvalme, svimmel og mange smerter i højre side, så man troede det var blindtarmsbetændelse, men det viste sig at være menses som var løbet forkert. Lægen sagde også det var sjældent det skete.

Kommentér på:
Hvad er der galt? -min søster

Annonce