15. apr 2010 Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 128 Svar: 597
Slemme smerter / veer. {{forumTopicSubject}}
Godaften i skønne kvinder
Jeg er ked af det, men nu går mine frustrationer udover jer, for manden min kan snart ikke klare det mere.
Sagen er den at for det første har jeg haft en ret hård graviditet.
Så for 3 uger siden fik jeg slem mens murren i underlivet. Jm mente det var fordi fødslen nærmede sig. Fint nok.
Så i søndags begyndte jeg at få begyndende veer, 10 min mellemrum og 2-3 min varrighed. Jeg kom på fg og fik kørt ctg og blev undersøgt. 1,5 cm livmoderhals tilbage.
Veerne forsatte, men ville ikke tage til eller blive ordentligt regelmæssige. Onsdag var jeg ved min egen jm, og havde stadig de skide veer. Hun undersøgte mig også. 0,5 cm livmoderhals og 0,5 åbent. Vi snakker frem og tilbage og jeg siger jo at jeg ikke får sovet osv, men er generelt dårlig til at beklage mig. Vi aftaler at jeg skal prøve med varme bade og varmepude. Og det hjælper da også til tider, bare ikke i særlig lang tid.
Fredag eftermiddag går veerne i stå, og jeg tænker bare yes! Endeligt får jeg sovet. Snupper 3,5 time om eftermiddagen. Første gang siden søndag jeg får så lang tid uden at vågne.
Da jeg vågner op er det med kraftige mens smerter som trækker om i lænden, ned i balder og lår, og de er der altså bare hele tiden. Uanset om jeg tager varme bade osv. Det er næsten værre end de veer.
Og sådan har det været siden!! Jeg kan virkelig snart ikke mere, jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg får ikke sovet eller noget. Det gør så pisse ondt! Nogle gange føles det som om jeg bliver stukket med en kniv og nogle gange er det slemme sidestik i lysken + de mens smerter oveni.
Jeg er så frusreret og ked af det, og har virkelig store smerter. Det mærkelige er at det næsten er værst når jeg slapper af, så det hjælper ikke. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
Jeg ville så gerne nyde de sidste 2 uger, men kan slet slet ikke se hvordan jeg skal kunne gennemføre de sidste 2 uger. Jeg er 38+0 imorgen.
Åh piger, jeg hader at ha det sådan her
Undskyld det blev meget langt.
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Ved ikke hvad jeg skal råde dig til, ud over at kontakte fg, når du har så ondt som du skriver, og så lang tid.
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 128 Svar: 597
Det er virkelig frustrerende at ha så ondt. Specielt fordi det er hele tiden. Det er ikke 'så slemt' når jeg holder mig igang. Det gør stadig meget ondt, men det er bare værst når jeg slapper af.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
og JM og læge vil INTET gøre for at hjælpe da både bebs og jeg jo har det fint.. det er SÅ frustrerende..
Igår endte det med Dan simpelthen gik sin vej fordi han ikke kunne klare mine beklagelser mere, men efter at have haft veer on and off i op til 72 timer af gangen med 5 min imellem og 3 min varrighed, så er jeg også bare færdig som gårdsanger..
Så du kan bare beklage dig til mig, så klager jeg til dig, også hjælper vi hinanden igennem det her
mar 2008
Så må de der mænd bare spænde ballerne sammen. Det er jer der har ondt, og så har i også lov til at beklage jer. Ved godt det heller ikke er sjovt for dem, de kan jo på ingen måde hjælpe jer. Men come one, lidt empati ville da være godt.
maj 2010
Men ja, frustrerende er det, men skal til kordemoder på torsdag, så håber jeg inderligt at vi kan få bare lidt afklaring
mar 2008
MEN hvis man ikke må brokke sig når man har veer eller så store smerter, hvornår må man så...
Han har jo trods alt en lille aktie i hvorfor du har ondt... hehe.
Håber JM på torsdag kan give dig de vise ord...
apr 2010
Men puha, det må heller ikke være sjovt for dig! Og specielt ikke når du "kun" er i uge 35
Jeg prøver rigtig meget at tænke positivt, men gud hvor er det svært når man ikke ved hvor lang tid der går
Og det er sku synd for de kære mænd. Danny bliver rigtig frustreret og ked af det når jeg bare ligger og græder om aftenen (der er det værst), og han vil jo så gerne gøre noget for at hjælpe mig, men der er altså bare ikke noget at gøre
maj 2010
Hos mig hjælper varmepuder lidt, hvis jeg så sætter mig på knæ og læner mig op ad sofa-ryggen også en varmepude på ryggen/lænden og en under maven, den kan sættes fast i trussekanten, så letter det lidt..
og ellers hjælper det hvis jeg ligger mig strakt og Dan kører en lidt fast hånd i cirkelbevægelser med uret på maven, det løsner lidt for veen synes jeg..
Måske det også kan hjælpe dig?
Det er også værst for mig om aftenen, også tror jeg bebs står lidt skævt på skambenet så det ligesom "skure" når veen er der fordi han bliver trykket, og irriteret også møver han rundt for at få mere plads.. Det gør SÅ ondt.. ligesom når man falder ned på stangen på en cykel...
apr 2010
Årh, det lyder fandme også smertefuldt! Heldigvis står hun helt fast her, så den følelse har jeg heldigvis ikke. Det lyder bestemt ikke rart.
Kan godt forstå du gerne vil ha de sætter dig igang før! Man kan jo ikke gå så længe med så stærke smerter, det er jo ikke menneskeligt! De fleste derinde ved da hvordan det er, så man skulle mene de har bare lidt forståelse.
Slemme smerter / veer.