måske gravid? argh hjælp! {{forumTopicSubject}}
hej.
jeg starter med at sige at jeg er 15, og slet ikke burde have disse tanker endnu!
men altså, jeg har i en uges tid bøvlet med tanker om jeg er gravid, da jeg har symptomerne på det.
jeg ved at det eneste der kan give et ordentligt svar på det er en graviditetstest, men spørger altså alligevel.
jeg har kvalme, godt nok ikke om morgenen, men den kommer hen ad dagen.
jeg bliver svimmel (ved ikke om det er et symptom?)
jeg har taget 4 kg på, på en måned.
jeg skal hele tiden på toilettet, om jeg drikker eller ej.
min bryster er ikke ømme, men utrolig følsomme.
har været oppustet, en del, på det sidste.
og har været træt, selvom jeg kun misser 15-30 min søvn.
jeg har udover det taget mine p-piller som jeg skulle, glemte dog lørdag men tog den søndag.
og i dag havde jeg brunt udflåd? :s
jeg har fået mutti til at tage en test med hjem i morgen, men hvad ville I umiddelbart sige?
Og bare for at få det på plads: NEJ jeg ønsker IKKE at blive gravid! Så NEJ det er IKKE ønsketækning.
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Alle er forskellige, så de kan også opleve forskellige symptomer.
jun 2010
feb 2011
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 204
feb 2011
jeg er i mod abort, så jeg tager barnet. jeg er i stand til at passe det, og det hele. siger mange i hvert fald. jeg passer små spædbørn, og jeg har passet min bror da jeg var 7 år (lang historie) jeg ved at der forskel på at have et barn 24 timer i døgnet, og at passe dem, men det må jo være en grund til at moren spørger mig hver gang?..
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 60 Svar: 282
så hvorfor denne tråd hvis du alligevel vil vælge at få et barn kun 15år gammel, går i skole og slet ikke er moden nok til at tage sig af sådan en lille skabning...
jun 2010
Hmm..
jun 2010
jun 2010
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 415
- håber ikke du er gravid, 15 år, man har intet at tilbyde et barn i den alder, man er jo selv stadig et barn..
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 143
feb 2011
jeg håber skam også selv at den er negativ, for ja, jeg er 15, og nej jeg skal ikke have børn endnu. jeg går kun i 10. og har slet slet ikke tid til et barn. men er der et så er der et, og så tager min mor, jeg og barnets far, den derfra.
Camilla jeg tænker mig om! Læs HELE mit svar! Jeg skrev at jeg godt VED at der er stor forskel på at der at passe børn og have et 24/7!!
feb 2011
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
man kan godt havde lignende symptomer, uden at det behøver betyde noget. Ligesom man kan være gravid uden at mærke noget til de gener.
maj 2011
I din/jeres alder er der 90% chance for at han heller ikke er moden nok og i vil gå fra hinanden (hvis i altså er sammen)
Det ville være meget forkert af dig at tage barnet fordi du er imod abort.. du er 15år som sagt, det bedste både for dig og måske kommende barn vil være at den slet ikke bliver født... og hvis du kun lige er gået over tid så dræber du ikke noget, det er bare en lille klat der ingenting kan og er mindre end noget du kan se nærmest...
feb 2011
Jeg stoppede med p-pillerne (7 dages pause) sidste tirsdag, fik mit lort fredag (hvor det plejer at komme torsdag) og startede på p-piller igen onsdag i sidste uge.
Jeg har haft sex i fredags, 2 uger inden det, og for en måned siden.
nej jeg er ikke sammen med ham, jeg evt. skulle være gravid med. vi er eks kærester.
Amanda - tak for svar.
feb 2011
jun 2010
feb 2011
Tak for svar alle sammen. jeg tager svar til overvejelse. tråden vil blive afsluttet nu.
feb 2011
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Men jeg tror ikke du 100% er imod abort ?
hvis du feks. blev voldtaget mm vold og hele pivtøjet. Så havde du jo nok ikke valgt at beholde det (: ? (nu ved jeg godt det ikke er i sammenhæng med noget her ! Det bare for at understrege du HAR et valg ?
Der er også Adoption (åben/lukket) Der er absolut ingen der siger du SKAL eller IKKE SKAL beholde det her barn !
Jeg synes også abort er forkert langt hen a vejen, MEN der er tilfælder hvor det er den eneste og den rigtige valg at træffe ! om det for dit og barnets eller bare barnet er så hvad det er !
Men du er 15, og uanset hvor mange små børn du har passet kan det ALDRIG sammenlignes (ved godt du ved det) men jeg snakker a erfaring, jeg har været aupair for småbørn og da jeg stod med min datter var det noget HELT andet (:
Så jeg håber du kan sætte barnets behov før dit eget (hvis du er gravid)
Når det så er sagt ??? Så tror jeg ikke du er det (:
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 140
Ikke at jeg mener at en 15 årig skal have et barn
mar 2010
Det jo forskelligt hvordan man ser det ?
Jeg synes man skal kunne klare sig selv, psykisk, fysisk og Økonomisk ?
Der ud over er der stabilitet, kærlighed, TID ? Og en hel masse mere (:
mar 2010
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
apr 2010
Jeg kan følge med i at man skal være klar til "opgaven", moden og ansvarlig, men resten kan jeg ikke bruge til noget.
jeg mener hellere ikke at hun skal få et barn så hendes mor kan passe ham/hende og jeg syntes også at hun er for ung, men igen er det ikke op til mig at vurderer om hun er det, for jeg kender hende ikke
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 43 Svar: 209
apr 2010
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
mar 2010
Det med mord, ikke hvis du spørg de kloge mennesker da det ikke er leve dytigt ? Men når det så er sagt, synes jeg det en grov udtalelse ?
Jeg ser hellere folk begår ''mord'' end at sætte et barn til verden som er Bevidst om dens omgivelser, og dens tilstand? Når man IKKE kan passe og tage vare på et barn (:
Ang. det andet !
Du må kunne give dine børn en hvis grad stabilitet, ellers burde det kunne mærkes på børn ? jeg kan mærke på Nena når hun tages ud a hendes hverdag
Det med hjem.. der er forskel på at være voksen og uden hjem pga. a konkurs (andet) og være barn, og bo hos sin mor ? Det kan bare ikke samlignes !
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Læger har da reddet børn født så tidligt...
Men jeg er enig i at abort ikke er mord
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Ts - jeg tror IKKE at du er gravid, det ville være enormt hurtigt at få symptomer, og p-piller kan sagtens give de symptomer.
Udover det ville du ikke tage 4 kg på i starten af en graviditet
apr 2010
Camilla: Jeg vil nu også kalde et hjem hos sine forældre et hjem, måske ikke ligesom flertallet lever, men det er da stadig et hjem. Det har samme fasiliteter som, hvis man havde sit eget
Min datter kommer op hver dag, men kommer ikke altid afsted i hendes dagpleje, hvis en eller begge af os har fri, hvilket vi har temmelig tit eller fordi vi arbejder på andre tider af døgnet - jo hun bliver hentet hver gang hun er afsted :-))))
Hun kommer i seng når hun er træt og vi spiser når vi er sulten så faste tider der vil jeg ikke kalde det. Så vi lever ikke ligesom andre, men det har vi det godt med.
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 215
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
mar 2008
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 239
Først tænkte jeg du nok havde oprettet profilen for at spørge om hjælp, men profilen er jo oprettet for længe siden..
Jeg frygter lidt at du måske ønsker denne graviditet??
Jeg bruger ordet frygter, da jeg syntes det er ALT for tidligt at få barn som 15 årig og jeg har desværre bare set en kedelig tendens til at alt for unge piger ikke tænker over at det at blive mor er det største ansvar man skal tage her i livet..
Men for at svarer på din tråd så ja, dine symptomer kan pege i retningen af graviditet men det eneste sikre er en test.
JEg firstår godt du har det svært med tanken om en abort, det er det rigtig mange kvinder der har.
Jeg håber vitterligt for din egen skyld at du ikke er gravid og hvis du ikke er så syntes jeg du skal overveje en anden præventionsform som p-stav eller måske alliere dig med din mor så du husker den p-pille.
Hvis du er er gravid og beholder barnet, så håber jeg bare du har et godt bagland og at din mor vil hjælpe og støtte dig igennem det.
maj 2011
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 430
- Hvis man skal have råd til at få et barn, så forstår jeg ikke at der er så mange der lever på en KH med flere unger og som aldrig får sig en uddannelse osv....
mar 2010
Jeg ville heller ikke ønske det for nena xD ?
Men i sidste ende tror jeg ikke vi kan gøre skide meget for at forhindre det da det som camilla siger, er ret så normalt i dagens danmark.
maj 2010
jun 2010
Hvis man er blevet gravid fordi man er for doven til at bruge prævention, så er man for dum.
Men hvis man tværtimod er blevet gravid på p-piller eller lignende og bliver gravid, men virkelig IKKE ønsker et barn, så mener i, der er imod abort at man skal tvinges til at få et barn? Det hænger jo ikke sammen??
mar 2010
Men man skal også kunne værne om det barn? Man skal ikke beholde barnet under ALLE omstændigheder, er man så meget imod abort, og man ikke kan tage vare på et barn må man så ikke hellere bortadoptere ? jeg synes det synd børn skal leve med forældre ikke kan passe på (:
jeg kan ikke svare på dit spørgsmål som sådan, KH er en god ligenu og her løsning, jeg var på det da jeg var gravid og gennem min barsel med Nena, da jeg flyttede fra Nena's far og ikke havde mulighed for job som gravid (: Nu jeg igang med uddannelse (HG) fordi jeg synes det vigtigt man som forældre har råd til at kunne give barnet/børnene hvad de har brug for, og der er en uddannelse en kæmpe hjælp til et ordentlig arbejde (:
mar 2008
maj 2010
Pernille - mor til den dejligste dreng< 3 - Fordi man har den holdning til abort, behøver man ikke og have en holdning til hvad andre gør....
Jeg er lige glad med om andre får en abort, det må være deres valg - men jeg ville aldrig gå ind for at få en selv, det er jeg selv i mod... Hvis du forstår...
Så det du skriver er noget være vås....
(så mener i, der er imod abort at man skal tvinges til at få et barn? Det hænger jo ikke sammen?? )
maj 2010
Nadiaa. Mor til 1 smuk tøs & lillesøster i maven<3 .- Ja der er mange ting som skal til når man får barn... - Men der er da ingen i dette forum der ved om pigen (TS) kan tage sig af sit eget barn hvis hun fik et.... Så lad hendes mor tag den med hende og hun må jo vide det når hun skriver at hun ville tag en test med hjem...
mar 2010
Jeg ville heller aldrig selv få en abort, hvis jeg følte jeg havde alt det jeg skulle bruge til at give alle mine børn et godt liv (: Derfor har jeg jo også valgt at beholde nummer to selvom faren ikke er inde over osv.
Men at sige abort er mord, og det er ih og uh så forkert! Det jo et eller andet sted meget dårligt a folk? Da det kommer an på hver enkle situation (: Jeg synes der skal være noget mere styr på det hele inden en feks, 15 årig får et barn? hun er jo mere eller mindre lige blevet teenager (: så det kan jeg ikke se ville være ansvarlig for barnet heller (: Men det jo bare min mening (:
Pernille..
Jeg er bestemt ikke dum, jeg er faktisk meget sød
1 gang stolede jeg bare lidt for meget på lægen ! & her anden gang.. ja der var jeg måske lidt dum, men min hjerne har tendens til at koble a når han er i nærheden -.-' hehe
mar 2010
Nej det kan godt være hun kan tage vare på et barn, men det der til og ikke længere for langt de fleste ! Som 15 årig er man altså for det meste ikke i et stadie hvor man kan modnes med opgaven på samme måde, som hvis man er lige det ældre og har rendt hornene a hvis du forstår ?
Altså hvor går grænsen så? Så det også okay en på 11-12år beholder (fordi moren lover at være der for hende, og synes det okay?)
mar 2010
På ingen måde (: Det så langt fra rigtigt..
Selv var jeg 16 og faktisk den ældste i min omgangs kreds (:
Om end ikke hele min skole årgang ? s:
Jeg tror alle forældre vil gøre hvad de kan for at holde ens børn fra den salgs ting (: men man kan kun påvirke dem dertil og ikke længere ? Så med mindre du har tænkt dig at forbyde dem en omgangskreds, et socialt bånd til samfundet, musikvideo'er, film osv. så tror jeg du får rigtig svært ved at bestemme hvornår de skal miste deres uskyld (:
jeg ser i hvertfald hellere min datter mister den som 15-16 årig end hun gør det som 11 årig (som jeg havde en veninde der gjorde)
jun 2010
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
maj 2010
Tania mor til dejlige Nynne&Tilde
mar 2010
Mor til tuks.
Ja (: men derfor kan man stadig godt lufte sin mening i håb om at hun om ikke andet tænker sig om en ekstra gang ? det trods alt barnet der risikere at lide under det (:
maj 2010
mar 2008
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Til TS - Jo der er jo altid en chance for at blive gravid så godt din mor køber en test, hvis du er gravid ønsker jeg dig held og lykke og tager hatten af for at du sammen med din mor vil tage ansvar for det lille væsen du har været med til at skabe....
Og jo det er da en helt normal alder at have sex i???
maj 2010
Camille, Mor til smukke Lui ! -Enig!
nov 2008
nov 2008
nov 2008
mar 2010
Nu det jo sådan set ikke op til fyren (:
Altså det måske lidt egoistisk sagt.. men jeg har da ikke fortrudt jeg har valgt at beholde 2. gang selvom faren var imod det.
nov 2008
Jeg er så meget mod abort - hos mig sel vel og mærke men hvad andre gør er helt op til dem og det er jo kun godt du er glad for din beslutning men hvis du havde valgt at få barnet dengang var du nu nok også lige lykkelig idag med to børn...
Jeg siger også bare det er grimt at dømme folk når man ikke kender dem udelukkende fordi de er 15... Hun kan da være ligeså møden som en på 25??? Vi kender hende jo ikke....
nov 2008
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
mar 2010
Jeg er enig med dig ret langt hen a vejen, jeg synes det ville være synd !
men jeg kan også kun tage udgangs punkt i de 15årige jeg kender og har kendt gennem livet. så det jo nok at generalisere lidt.. jeg tænker bare.. hun er jo for syv sejl stadig et barn s; Men ja det hende og hendes mor der skal tage den beslutning, og jeg håber da bare de tænker sig ret godt om ?
og at hvis hun er det, og beholder hun så har en knaldhamrende god og loyal mor ! For min mor sagde også hun ville være der for mig, og det har hun sku ikke været, men heldigvis har jeg heller ikke haft et mega behov for det (:
mar 2010
Med nena havde lægen sagt jeg var beskyttet 3 måneder frem så han ville ikke give mig ppiller før marts ? Så det stolede vi jo på (: så blev jeg gravid og vi valgte at beholde men jeg smuttede for han er på ingen måde i stand til at være en god far (:
Anden gang havde jeg sagt INGEN sex (skulle til lægen onsdag) for prævention så han vidste jeg ikke var på noget, at jeg er imod abort og jeg ikke synes vi skulle tage chancen? Men han ved også hvilke knapper han skal trykke på for at jeg gerne vil? Og det benyttede han sig a? Så synes sku selv han er uden om det når han VIDSTE hvordan situationen så ud vi havde sku snakket om det samme aften (:
feb 2011
Min mor, har altid sagt at hun ville støtte mig igennem graviditet - ung som ældre, og vi har snakket om det igen igen, og hun er stadig af samme mening!
HVIS testen er positiv, og min eks ikke vil have barnet, jamen så vil han ikke have barnet, men jeg tager IKKE en abort. jeg er meget i mod abort, så det kan let ikke komme på tale herhjemme.
Jeg vil IKKE hive penge ud af min eks, min mor og jeg skal nok klare den.
NEJ det er ikke sådan min mor kommer til at passe barnet - er jeg gravid, så stopper jeg skolen omgående, og finder et job, indtil inden jeg skal føde, så jeg har lidt økonomisk, så vi klare den!
<b>Sofie *</b> - jo det ville hun gerne, hun ville bare se tiden an! og vi HAR været af sted.
Håber I fik svar på alt I nu har skrevet. Testen bliver taget i morgen tidlig.
feb 2011
JEG har prævention, det ville du vide hvis du læste længere oppe. jeg er på p-piller.
Ja I skal nok få en update.
mar 2010
jamen så krydser jeg for dig (:
feb 2011
mar 2010
Det altid noget den var negativ (;
jun 2010
måske gravid? argh hjælp!