En lille præsentation af ny bruger herinde {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg vil bare lige sige hej, og præsentere mig selv.
Jeg hedder Gitte, og har før været flittig bruger af hundegalleri, men i forbindelse med bryllup, rykkede jeg videre til bryllupsklar, og derefter videre til babyklar.
Jeg er en af de uheldige, som ikke selv kan blive gravid. Derfor har vi valgt alt behandling fra, pga jeg ikke tåler hormoner. Så vi har valgt at gå adoptionsvejen, og er nu på venteliste til en lille Koreatrold, og har fået udmeldt en ventetid på barn i forslag på max 36 mdr.
Så jeg står nu som adminstrativ gravid, men min graviditet bliver jo nok lidt anderledes end normalt...
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
Spændende med adoption, krydser fingre for at der snart er en bebs på vej til jer
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
Krydser fingre for at vi snart ser en bebber mere her inde
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 28
Vi har den aftale, at vi har lavet en ventekalender, hvor vi hver gang det er den 2. i måneden, så må der købes en ting til trolden. Desværre har jeg ikke helt kunne holde aftalen, da jeg har købt en del mere allerede :D. Men fra 2. august, så hedder det kun 1 ting 1 gang om måneden
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 123 Svar: 832
Krydser finger for at I også snart kan kalde jer forældre =D
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Og held og lykke med adoptionen
Håber vi løbende blir opdateret hvordan det går for jer
jul 2011
Men økonomisk set, så er det jo heller ikke en billig ting at skulle adopter...
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 159 Svar: 680
smart måde at få købt tingene ind på.
er spændt på at høre mere og følge jer
jul 2011
S&Lærke: Når man bliver godkendt adoptant, så bliver man altid godkendt til en almen godkendelse, med mindre man søger om en udvidet godkendelse. Og der må kun være 40 år mellem adoptivforældre og adoptivbarn.
Det vil sige, er man godkendt med almen godkendelse og er under 40 år, så bliver man godkendt til et barn mellem 0-36 mdr. Som er sund og rask.
Er man over 40 år, så er barnet det stykke ældre.
Der kan søges om udvidet godkendelse til ældre børn, til søskende, og til special needs børn - som vil sige, at barnet enten har noget sygdom, kan være fysisk eller psykisk handicappet.
Vi står med en almen godkendelse til et barn mellem 0-36 mdr. Og de fleste børn fra Korea er omkring de 8 mdr, når de bliver bortadopteret til Danmark. Så vi køber ind til et barn, som er omkring 1 - 2 år. Hvilket vil sige, at nogle ting kan vi købe nu, og andre ting er vi nød til at vente med, til vi ved, hvad køn barnet er og den eksagte alder
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Dejligt at høre der findes en anden løsning for jer (:
Jeg har selv en moster der er adopteret fra Korea (dog som 4 årig) ..
Men det bliver da rigtig spændende for jer, håber alt går vel og at i ikke skal vente for længe (:
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 415
jul 2011
Det er meget forskelligt, hvor meget det koster, at adoptere, det afhænger lidt af, hvor man adoptere fra.
Vælger man at adopter fra den danske liste, så koster det kun, det som man har givet i forbindelse med godkendelsen.
Men når man vælger udenlandsk adoption, så koster det. Man betaler for adminstrationen, for barnets ophold på børnehjemmet/ i familieplejen, og man betaler til bedringer af børnehjemmet/ plejefamilierne.
Det ligger mellem 100000 og 160000 kr. at adoptere, og så skal man så betale for rejsen efter barnet oveni. Staten tilbagebetaler så 40000 kr, når man er tilbage i Danmark med barnet.
sep 2010
må jeg så spørge hvorfor i ikke vælger en dansker, når det jo er det i er, og når det er billigst?
maj 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Hyggeligt at du også er kommet herind.. havde jo mine glæder af dig på Bryllupsklar
Hvor spændende at i venter på en lille Koreatrold.. Håber det kommer til at gå hurtigt
Glæder mig til at følge dig..
jul 2011
Jo det er der mange forskellige grunde til.
Vi synes ikke Danmark er stor nok til adoption alene, vi vil hele tiden være nervøse for, at kunne møde den biologiske mor i gadebilledet, når vi er i Århus eller lignende storbyer.
Desuden har vi det også sådan, at vi tror det er nemmere for barnet, at acceptere at være adopteret, når det ser så markant anderledes ud end os, og derfor er det nemmere for både barnet og os at snakke naturligt om dette med adoption.
Samt at den danske liste er markant anderledes end de udenlandske lister. De går ikke kronologisk frem, men matcher ud fra, hvad de mener passer bedst sammen. Det vil sige, at nogle vil kunne komme på listen og blive matchet med det samme, mens andre venter alle de 5 år som godkendelsen vare uden et barn.
sep 2010
uhh men sådan en lille columbianer eller korea trold er nu os SUPER nuser.. men hold da op, det mange penge.. men ja helt sikkert pengene værd
jul 2011
Men hvad, nu er jeg jo også gravid, dog adminstrativ gravid
sep 2010
maj 2008
jul 2011
Jeg tror dog, at der vil komme en stigning, nu hvor der er blevet brugerbetaling på fertilitetsbehandlingen, da man så er nød til at vælge, for folk har ikke råd til begge dele.
Desuden stiger ventelisterne i på de udenlandske ventelister også, fordi vi ikke længere kun er os i norden, som adoptere, det gør andre lande også nu. Det var mest de nordiske lande, som adopterede for en 20 år siden...
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
jul 2011
Vi forsøgte at få barn siden 2007. Men der skete bare intet. Derfor valgte vi adoptionsvejen 2010. Vi ved ikke hvem af os, som ikke kan., Og vil ikke finde ud af det, for vi ikke kunne pege på, hvem os der har en defekt. Meeeen jeg har alle tegnene på PCO
jul 2011
maj 2008
jun 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 608
jul 2011
1. fase er samtale med sagsbehandler fra statsforvaltningen. Hvor man snakker om de papir, som er blevet indhentet og indsendt, samt adoptionsmotivet
2. fase er de adoptionsforberedende kurser, som er lavet af familiestyrelsen. Her er der tavshedspligt, og det er uafhængigt af statsforvaltningen. Her bliver der taget en masse relavante emner op i forbindelse med at adoptere
3.fase er 2 samtaler med sagsbehandleren ved statsforvaltningen. Den først på statsforvaltningen, og den anden i eget hjem. Samtalerne går ud fra en levendbeskrivelse, som man har sendt til sagsbehandleren om ens baggrund, fortid, nutid og fremtid. Og så skal ens hjem godkendes. forstået på den måde, at de skal se at der er plads til et barn, ikke noget med at kigge i skabe eller lignende
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 329 Svar: 845
jul 2011
jul 2011
og ellers har jeg en helt tråd om vej gennem adoptionsgodkendelsen og op af ventelisten på babyklar
jul 2011
Men når jeg skriver at godkendelsen koste, så er det fordi, når man skal godkendes, så skal man indsamle en del papir, bla lægeerklæringer, og det koster omkring de 2000 kr pr. stk. men prisen er afhængig af lægerne.
Derudover skal man på de adoptionsforberedende kurser, som første gangsansøger, og det er 2 weekender, som 1 skal tages ud af kalenderen, og så koster det 3000 kr for et par at deltage.
Ens godkendelse er gældende i 3 år, og kan så udvides yderligere 2 år, hvis man ikke har fået et barn i forslag. Men efter de 5 år, så skal man godkendes på ny, hvis man stadig ikke har fået barn i forslag.
Dem som er på Kinalisten har flere måtte igennem en regodkendelse fordi listen er gået total i stå...
jul 2011
Tak for velkomsten siger jeg bare...
jul 2011
Jeg blev lige noget chokeret, for tænkte faktisk, at eftersom jeg er den første, som skal adoptere herinde, at der måske var nogle, som gerne ville vide lidt om godkendelsesforløbet og hvordan og hvorledes det hele forgår, og som måske netop har brug for at få vendt og drejet de emner, som netop omhandler adoption, for at kunne tage en beslutning, om det er den vej man skal gå eller ej.
Det der hjalp os til at tage beslutningen var en genudsendelse af "når storken svigter"
maj 2008
Så det er da noget fis..
jul 2011
Men endte jo med at slette tråden om, om adoption, - om det var en mulighed eller ej, hvis man var ufrivillig barnløs. For jeg ville jo ikke chikanere nogle med alt min adoptionssnak. For det er jo det der interesser mig, når nu jeg bærer mit barn i hjertet og ikke i maven...
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Du er jo ''gravid'' og det altså OGSÅ for folk som bare har en interesse i det med børn.. der er flere her inde som ikke venter sig eller har børn men som stadig deltager aktivt. og de ski da ligeså velkommen som alle andre (:
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 71
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 329 Svar: 845
jul 2011
Lige nu kan jeg vist konstater, at BG er et farligt sted at være, hvis man er en sart sjæl, som ikke helt kan styre det der med købelysten... Hold da op jeg er meget fristet af salgssiderne og annoncerne, for der er bare meget jeg godt liiiiiige kunne bruge
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Hvor er det bare sandt:
"...når nu jeg bærer mit barn i hjertet og ikke i maven..."
Lige meget hvordan og hvorledes det kommer til at forløbe, er jeg ikke i tvivl om at moderskab lægger i hjertet og intet andet. Bilogi eller ej, kærligheden er ligeså stærk
En lille præsentation af ny bruger herinde