{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Blandede følelser {{forumTopicSubject}}

Jeg er ca i uge 5 eller 6.
Lige nu hader jeg det bare for vildt. Jeg føler mit liv bliver sat på pause igen og at jeg ingen steder kommer. Der er lige kommet den stilling jeg har villet have så længe, men det kan jeg godt glemme da det er med start fra september og jeg har termin den 1 december. Min mand og jeg skal have lavet om i huset, for at lave børne værelse, jeg har 3 heste at tage mig af, samt rengøring og mad og mit arbejde. Jeg har svært ved at overskue det hele lige nu og har faktisk meget meget svært ved at glæde mig over noget som helst.
Min mor er pisse sur på mig, fordi jeg synes det hele er så træls. Hun kan slet ikke forstå hvorfor jeg er ked af det og synes det er ihh og åhh så dejligt at skulle være mormor og fortæller gud og hver mand det. Hun har alle disse ideer til huset og indretningen og jeg føler bare hun tager over. Så nu tror hun at jeg har en depression og skal til psykolog og det er bare sååå synd for min mand.
Jeg har et tøj værelse og fordi der ikke lige er total system i det, og jeg ikke orker at høre alle hendes forslag og kun det gælder, så siger hun, at det ville en sundhedsplejerske aldrig godkende og bla bla bla.. hvorfor skal hun give mig dårlig samvittighed over at jeg ikke er super woman. Når jeg så bliver sur/ked af det, så kan hun ikke forstå at jeg reagere som jeg gør og så bliver hun ked af det og køre hjem i surhed. Så kan jeg stå der med min dårlige samvittighed over at hun køre og at hun blev ked af det. Som om hun har glemt alt om hormoner og humørsvingninger.
Jo mere hun presser på for at jeg skal være glad og det hele er lyserødt og dejligt, jo mere ked af det hele bliver jeg.

Det er bare lidt hårdt at være mig lige nu, så bær over med mig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blandede følelser
  • #1   6. apr 2008 Hej Karina
    jeg tror langt de fleste gennemgår det du beskriver på et eller andet niveau, og tro mig fædrene ligeså.
    Nu havde vi den "fordel" at vi havde forsøgt i længe at blive forældre, og med lidt hjælp lykkedes det så omsider, derfor overskyggede glæden langt ved Marias graviditet de "negative" sider.
    Men jeg mener at du kan hjælpe dig selv lidt ved at forsøge at sætte ting i perspektiv. Stillingen du ønsker - der kommer helt sikkert en ny, Maria trode osse hun så "jobbet" da hun gik på barsel, men nu hvor hendes barsel er ovre har hun fået et job der på alle måder har overgået de forventninger hun havde.
    også alle de ting man troede var slut når man blev forældre, well... til stor dels et spørgsmål om indstilling, selvfølgelig kan man ikke være helt så spontan mere, men vi går stadig på cafe, bowling osv osv.. skal vi ud og danse moderne har vi heldigvis stor backup fra familie og venner (en dejlig luksus).. men igen, prøv helt bevidst at sætte tingene i perspektiv smiley glæd dig over din graviditet, alt det du kommer til at følge med i, og det går sku stærkt.. den ældste af vores skal allerede i skole til sommer (hun hedder Lykke - hvad ellers).. det var også hende der i en alder af 10 mdr. fik lårbensbrud, og efterfølgende var ved at gå til pga. stafilokokker (ved ik om det staves sådan) fordi sygeplejeskerne ikke opdagede det. Så vi har lært at følge vores egen fornemmelse, og ikke lægernes. Men den gang var det sku ligemeget med tøjvask og rengøring.
    Så fred være med din mor, men nu er det ikke hende der skal være forældre, men send hende hjem og øv sig i at spille Playstation for det får hun brug for, imens hun passer børn for jer. når du og din mand skal på elskovsferie *lol*..
    ved det lyder enkelt - men prøv at tænke positivt, faktisk utroligt som man bevidst kan "manipulere" sig selv, glasset er jo ikke halvt tomt, der er halvt fuld smiley
    held og lykke


  • #2   6. apr 2008 Morten og Maria : Hvor havde jeres datter stafylokokker? Hvis jeg må spørge.. Jeg har Cystisk Fibrose og har dem i lungerne nærmest kronisk sammen med den anden infektion psedeumonas.

  • #3   11. apr 2008 Jeg var heller ikke så pjattet med min graviditet lige i starten..
    Gik og var lidt halvirriteret ( Vi havde snakket om barn nr 2 , men først et halvt års tid efter at jeg rent faktisk blev gravid )
    Det pasesde ikke rigtigt ind som vores liv var nu....

    Men har vænnet mig til tanken og "accepteret" det nu... Vil jo gerne ha' barnet og det ville jeg også før , tidspunktet var bare ikke det bedste...


    Men sig itl din mor at hun skal slappe lidt af og respektere at du måske lige skal ha' lidt tid til at "sluge kamelen" uden at hun står ved siden af og hopper op og ned af begejstring.. Det hjælper jo ikke rigtigt og giver dig kun mere dårlig samvittighed over at du ikke har det sådan endnu...

    Det skal nok komme !


  • #4   11. apr 2008 Det er en smadder stor nyhed at sluge..
    til og starte med var jeg overlykkelig.. jeg elskede at skulle have et barn, men jo mere kvalme jeg fik jo mere ked af det blev jeg..
    da kvalmen gik over havde jeg smadder mange humorsvingninger, hvilke jeg stadigvæk har (ska først føde om 3 måneder)..
    jeg har mange sure opstød, og halsbrænd, og nogen gange kløjs jeg i et surtopstød, og får mavesuren ud af næsen, også er jeg slet ikke til at være ved siden af, for jeg bliver rasende når det sker..

    som sagt er jeg 6 måneder henne nu, og det der kan redde hele min dag, uanset hvad der sker er når den lille sparker..
    når han sparker, glemmer jeg alt hvad der sker omkring mig, og kan falde helt fra i en samtale..

    der er mange negative sider i at være gravid, men også mange positive..
    hvis du synes tingene bliver for uoverskuelige, så snak eventuelt med din kæreste/mand, for så må han hjælpe dig med nogen af tingene..
    sådan er det her..


  • #5   11. apr 2008 Jeg synes bare det er så tarveligt at hun kan finde på at sige sådan noget med sundhedsplejersken og det med at hun sms'er til min mand om at hun tror jeg har depression. Synes godt nok det er frækt gjort.

    Med hensyn til jobstillingen, skrev jeg til dem og de søger igen næste år, så der har jeg muligheden igen. Men det er lidt træls alligevel.

    Synes manden er god til at hjælpe, forstående og overbærende. (utroligt hehe)

    Jeg/vi skal nok blive mere fortrolige med det, når maven begynder at vise sig. Det skal nok blive mere virkeligt når der skal skrive journal og jeg skal undersøges her den 23.


  • #6   12. apr 2008 Karina - det blev først rigtig virkeligt for mig da jeg var til scanning, og så bebs..

Kommentér på:
Blandede følelser

Annonce