{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt
  • #1   16. jun 2011 Følger lige med smiley

• #2   16. jun 2011 der er mange der siger at man kan regne med at ved 20-22 uge har man taget halvdelen på af det der kommer på ialt...

men den tror jeg nu ikke på ;o) jeg har selv taget 4 kg på og er 30 uger henne, jeg mener selv at jeg stadig skal passe på hvis ikke jeg skal tage for meget på, min sidste graviditet tog jeg 10 kg på fra uge 25 og til 39+2 så jeg kan sagtens nå at tage en del på endnu, håber stadig bare at kunne holde mig på max +10 kg så det er nemt at smide igen, sidst var det dog en del vand de sidste 4 uger inden fødslen og dermed en hurtig vægtstigning til sidst.

• #3   16. jun 2011 hvis man er normalvægtig mener jeg det er 10-15 kg. under hele graviditeten, men kan sku ikk huske det smiley

Men altså ... Jeg er 177 høj, vejer 63-64 kg. og tog alt i alt 23 kg. på, da jeg var gravid ...

• #5   16. jun 2011 Ok... Jeg er også hel normalvægtig når det bare er mig, jeg spiser sundt og ikke mere end jeg plejer, så det må bare være sådan jeg reagere.... Men Ditte, jeg håber du har ret mht. de 10 kg. Ville være lækkert ikke at tage for meget på.
    Men på den anden side, vil jeg jo også bare give de lille alt han behøver af sundhed.... SÅ vil ikke spise for meget eller for lidt ....

• #6   16. jun 2011 under den første graviditet tog jeg 7 kg og under nr 2 tog jeg 5 kg på ..... så det er meget forskelligt smiley

• #7   16. jun 2011 Jeg trumpfer lige jer alle - er 40+2 og har taget 35 kg på smiley

Jeg var meget slank og havde en BMI på knap 18 da jeg blev gravid . Jeg har døjet med væske i kroppen siden uge 16 . Jeg er 172 høj .

Ja jeg har fandme fået en ordenlig BOOTY smiley Og nogle gode lårbasser samt madpakkerne nu kan affodre et par unger smiley

• #8   16. jun 2011 Puha, det var meget smiley Pøj pøj - nu det sikkert snart ved at være smiley

• #9   16. jun 2011 Da jeg var halvvejs havde jeg også kun taget omkring 4-5 kg på..

Nu, et par uger inden termin, har jeg i hvert fald indhentet det!.. Sidst jeg vejede mig hed det 14+ , så nu gider jeg ikke min vægt længere smiley haha..

Jeg tror det er meget forskelligt hvor meget man tager på.. Mærk efter i din krop, og føl dig frem..
    Og lad være med at nægt dig selv mad når du er sulten, spis spis spis, men gør det med omtanke smiley

Jeg har fået lidt flere hager end jeg plejer at have, men ellers sidder det meste af min vægt på maven..

• #10   16. jun 2011 Nanna , ja det er sq ret meget faktisk smiley Men har det okay med det , og har et dejligt stofskifte så skal nok komme i de gamle jeans en dag smiley

Og ved i hvad , hvis jeg aldrig bliver slank igen så er det sq okay - der kunne ske værre ting smiley

• #11   16. jun 2011 Fru Nøhr: Jeg ELSKER din indstilling ! smiley

• #12   16. jun 2011 Hehe , Taaak smiley

Men seriøst , strækmærker og deller ? Herregud ! smiley

Så længe jeg har en mand der stadig klasker mig i røven trods +35 kg så er jeg sq lykkelig smiley

• #13   16. jun 2011 jeg tog 26 på med maya...hun vejede dog kun 2870g og var 46 så ikke engang fordi hun var stor, og heller ikke fordi mine bryster blev voldsomme store og fyldt med mælk da vi desværre måtte stoppe amningen efter 4 da der slet ikke var nok

• #14   16. jun 2011 og ja det kommer selvfølgeligt også an på hvordan man så ud før graviditeten, før jeg blev gravid med min søn vejede jeg 63 kg og var 170 tog jo så 10 kg på.

denne gang vejede jeg 58 kg og var jo også 170 med et BMI på ca. 19, så min læge så gerne jeg tog minimum 10 kg på og helst 15, hvilket jeg ikke kan se nogen grund til, så det går jeg bestemt ikke efter..

• #15   16. jun 2011 Jeg kan ikke forstå man skal gå op i hvor meget man tager på eller mangel på samme .

Det er sq netop i de her perioder af vores liv at vi kan tage et ekstra stykke kage eller tømme chipsposen med god samvittighed !

Selvføleglig skal alt være med måde , men helt ærligt ! Det er bare et tal !

Jeg havde en svær depression og en tendens til anoreksi op til jeg blev gravid , og alt handlede om mit udseende . Hvor er jeg lykkelig over jeg ikke er den pige længere smiley

• #16   16. jun 2011 jeg tog 20 kg på med elias men havde tabt alt efter 4-5 uger. gjorde aldrig noget seriøst for det, det raslede bare af.. jeg tabte mig efterfølgende 10 ekstra kg! så jeg kun veje 50-51kg og er altså 180 høj.. er heldigvis oppe på omkring 59-60kg igen. -Men i graviditeten ville jeg rigtig gerne have taget godt på så han skulle vokse godt. Graviditeten forløb helt normalt og ved fødslen blev han skønnet til 3600 gram. Det viste sig så han var 4500 gram og 55cm lang! Jeg var så stolt.
    Kort sagt jeg ville ikke være nervøs for at tage for meget på. ( kun hvis du måske i forevejen er overvægtig :))

• #17   16. jun 2011 havde også en lang periode hvor jeg slet ikke var på vægten fordi jeg tænkte " jeg tager det på jeg gør, vægten kæmper vi med bagefter, plus at der jo var en grund til det" fik jo jordens dejligste datter:) har altid kæmpet med vægten men i graviditeten var det bare tal og nød da bare at forkæle mig selv ( spiste størstedel af tiden sundt som før) og mærke den lille livlige baby i maven

• #18   16. jun 2011 Det er nu heller ikke så meget fordi jeg ikke vil tage på. Jeg vil bare helst have at babyen har det godt. Nogen gange har jeg overhovedet ikke lyst til mad... så tænker tit på om han får det han skal...

• #19   16. jun 2011 Det kender jeg godt også tanken bagefter om han fik hvad han skulle have. Men men, jeg har nu altis fået at vide at den lille får han hvad kal have. Han trækker så bare på din næring så du ikke får hvad du skal have.

• #20   16. jun 2011 om han får nok kan du ikke vurdere på din vægt....jeg tog 26 kg på men blev sat igang før tid fordi hun ikke fik næring nok

• #21   16. jun 2011 så har der sku også været noget i vejen der...

• #22   16. jun 2011 fik da en glad og sund datter og var jo ikke fordi hun kun vejede som en pose sukker

• #23   16. jun 2011 Min "lille" pige er vurderet til 4 kg cirkus - så hun er en dejlig str smiley

• #24   16. jun 2011 jeg havde i uge 26 taget 1,2 kg på.. men min læge sagde at det ville være helt normal at have taget 4-5 kg på

grunden til jeg igennem hele min graviditet ikke har taget mere på er nok pga kvalme og opkast i de første 16 uger

• #25   16. jun 2011 Line , jeg havde kvalme og opkast til uge 20 smiley

• #27   16. jun 2011 havde lidt kvalme men ingen opkast overhovedet

• #28   16. jun 2011 Så længe bebse er sund og rask , så er det lige meget om du tager 3 eller 30 kg på smiley

Ved ikke om det er genetisk , min mor var også KÆMPE stor med mig , og jeg har set højgravid ud de sidste 4 mdr smiley

• #29   16. jun 2011 Sidst endte jeg på +30 kg og var bare kæmpe. Tror vægten sagde +10 halvvejs.

Denne gang siger vægten +3.5 kg og er 25+ Jeg har så stadig 8 kg ekstra fra sidst, så ser jo gerne der ikke ryger alt for meget på denne gang smiley

• #30   16. jun 2011 Jeg syntes da ikke det er negativt at være obs på vægten. Jeg ved bare jeg ikke vil kæmpe mod alle de kg en gang til. Ikke vildt fedt at være 165 cm og så veje over 90 kg efter fødslen når man altid førhen har været normalvægt, måske med et par kg eller 5 for meget.

Jeg lever ikke meget anderledes end før, men stiger vægten måske et kg i løbet af kort tid, så tænker jeg mig lige lidt ekstra om, spiser lidt flere grønsager og så er det væk igen. Syntes da bare det er at passe på sig selv, så kroppen ikke skal døje med alt for mange kg, for det er jo heller ikke sundt.

Men, det er jo op til folk selv smiley

• #32   16. jun 2011 Det er egentlig ikke så meget det om jeg skal tabe mig igen efterfølgende, men mere om det er meget eller lidt at have taget 4 kg. på når man er halvvejs... Men det har jeg efterhånden fundet ud af nu at det er meget forskelligt, så jeg er ikke bekymret mere smiley Tak for svar !!

• Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #33   25. mar 2014 Da jeg var 20+0 havde jeg taget 6,4 kg på...22+3 havde jeg taget 7,4 kg på..Havde et BMI på 16,3 da jeg blev gravid, så har fået at vide at op til 20 kg er normalt at tage på..Håber ikke der kommer så meget på..

Kommentér på:
Vægt

Annonce