{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Budget til baby :) {{forumTopicSubject}}

Hvor meget har/havde i lagt til side til køb af alt baby udstyr??

Vi vil til at spare op nu og vil ligge 3000kr til side i måneden men ved ikke om det er helt nok??

Vi vil købe de store ting til Januar, der ved vi kønnet og der er udsalg smiley Regner med at have en 9000-12000kr der smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget til baby :)
  • #1   23. sep 2010 Vi har sparet 20.000 op, og det er til ting, og til efter babyen er født. Bare lige lidt start kapital...

  • #2   23. sep 2010 Vi lagde ikke penge til side, men har fået en del af venner og familie smiley Jeg tror vi selv har købt 10 stykker tøj, og hun er altså 1,5 år nu XD

  • #3   23. sep 2010 Vi har ikke nogle børn i nu... Men vi er helt enige om at vi skal have sparet 50.000 kr op til at få barn...

  • #4   23. sep 2010 Vi får tremmesengen af min stedfar med alt tilbehør, så det skal vi ikke købe smiley Og så har min mor også strikket en del smiley

  • #5   23. sep 2010 hmm vi har sparet ca 16000 op når vi når til januar.. og det er til barnevogn osv.. tøj køber jge lidt ag hver måned så det bliver fordelt.. vi har så også valgt at købe næsten alt fra ny og købt lige det vi gerne vil have smiley

  • #6   23. sep 2010 jeg havde ik sparet noget op købte kun lidt tøj ellers fik jeg alt andet af famile og venner dengang

  • #7   23. sep 2010 vi lagde heller ik noget til side, vi købte bare hen ad vejen smiley

  • #8   23. sep 2010 har ikke langt noget tid side, har bare købt som jeg fandt det jeg ville have. har dog fået den store startpakke fra ønskebørn a min mor (:

  • #9   23. sep 2010 vi købte bar hen af vejen.. sådan lidt hver måned. ;O) men en go ting og spare så kan i jo købe de dyrste ting samtidligt, og få rabat.. husk og spørg om det..

  • #10   23. sep 2010 Vi havde sparet 20,000 kr op og brugte meget mere. Jeg købte alt fra nyt og lige det jeg ville have.

  • #11   23. sep 2010 synes det lyder helt vildt at skulle spare både 30 og 50 tusinde sammen inden man får barn, hold da op, så havde jeg aldrig fået råd ;o)

    Vi var så heldig at finde en ny barnevogn til 2000 kr, som nu har holdt fint til to børn.
    Puslebord faldt jeg for et gammelt stykke møbel på qxl som var lavet til puslebord og var meget sødt og anderledet til 200 kr.
    vugge, har vi familie vugge, tremmeseng blev købt seneere til 700 kr, tøj købte vi selv lidt af og lånte en del i de små str.

    Så jeg vil mene at det kan gøres meget billigt, alt efter om man er til nyt eller brugt, bilka barnevogn eller odder...


  • #12   23. sep 2010 marianne &

    jaa for mig lyder det også helt vild, jeg ville heller aldrig få barn hvis alt det skulle holde stik da smiley jeg har brugt en del penge ganske vist. min mor 6500 til mig, og jeg selv måske omkring det samme.. men jeg har altså ALT nu s: og de ting jeg har fået er efter min mening de helt perfekte ting, og kan ikke se mig galt på dem. og til fair priser.


  • #13   23. sep 2010 Puha, godt det ikke kun er mig der ikke har sparet en mindre formue sammen til mine børn ;o)

    Jeg tænker også at mange ting kommer hen ad vejen. De første måneder skal man jo ikke bruge tremmeseng f.eks. Barnet er også noget større når det begynder at bruge klapvogn. Legetøj og tøj får man jo en del af i barsels og dåbsgaver osv. ;o)

    Men hvis folk føler sig bedre forberedt eller tilpas ved at have sparet en stor sum penge sammen, er det også helt fint for mig, sådan er vi jo så forskellige ;o)


  • #14   23. sep 2010 Synes også det lyder voldsomt. Jeg har brugt omkring 10000 på ting til mira inden hun blev født.. Hvor en del også er brugt.
    Senere har jeg så brugt maaange penge på tøj og legetøj.


  • #15   23. sep 2010 altså nu blev jeg gravid meget sådan ''hovsa'' xD
    men jeg har stadig klaret det, og jeg har da også mere end man egentlig ligefrem har brug for.. menmenmen sådan er det jo endnu engang smiley

    har dog ikke købt legetøj, har sådan en bidering, en bog til kravlegården, en aktivitetstæppe, skråstol, og 2 uro'er (: resten ønsker jeg mig..

    -Men jeg har også termin den 25oktober, regner med dåb den 12december. så kommer juleaften.. og hun får søndagsgaver a hendes mormor og oldemor smiley xD så det skal nu nok gå alt sammen tror jeg smiley

    og jeg har nu også købt noget brugt:
    Kravlegård.
    lidt tøj
    1musik uro

    fået/lånt:
    vugge
    autostol
    aktivitetstæppe
    babyalarmer
    ja og lidt tøj altså xD
    og faktisk 3 dyner og puder.
    men har givet to a dem væk. da jeg selv havde en og kun skulle bruge en mere xD
    og så får jeg min mosters klapvogn når hun bliver så stor smiley


  • #17   23. sep 2010 Elisabeth..
    det der heldigvis heller ingen der tvinger nogle til smiley
    og hvis man har økonomien til det er det jo også rigtig fint smiley
    alt i alt handler det jo om man er glad og tilfreds med det man har til den lille.


  • #20   23. sep 2010 Brugte 12.000.- før fødsel... under 1. grav... og har brugt en del siden (aaalt for meget) Har en mappe hvor jeg ligger kvitteringer i hver måned... såerh kan se det er blevet til en del, synes mindst man bruger ligeså meget når man har fået børnene... hvis man ikke får en masse fra familie og venner og sårn.. og vi har og anskaffer alt, uden hjælp fra familie..

    Denne gang køber jeg løbende...har brugt ca. 3000.- på tøj og div. udstyr i denne måned... afventer dog det sidste med posten smiley


Kommentér på:
Budget til baby :)

Annonce