{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.722 visninger | Oprettet:

Baby-budget {{forumTopicSubject}}

Hej - Jeg er helt ny herinde, og søger noget hjælp vedrørende økonomien mht en lille ny baby.

Er der nogen af jer der har nogle tal på hvor meget det forskellige koster, fx bleer, vuggestue, nyt tøj, ekstra udgifter på mad, hvordna med forsikring, osv. ? ( Der er helt sikkert også ting jeg slet ikke har tænkt på at tage hensyn til)

Vi har planlagt at starte projekt baby januar 2010, og jeg vil gerne have styr på om vi overhovedet har råd :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby-budget
  • #1   6. jan 2009 Puha tror det er meget svært at sige hvor meget man præcis bruger, og mht, vuggestur tror jeg det er forskelligt fra kommune til kommune..

  • #2   6. jan 2009 Ja, Jeg ved godt det er et lidt umuligt projekt jeg er gået i gang med :S

    - men, cirka tal er også meget velkomne smiley


  • #3   6. jan 2009 en vuggestue plads koster ca 2500 - 3000 men det er forskelligt fra kommune til kommune.
    mener man siger at et barn koster omkring 10.000 det første år, men det kan nok ikke gøre det, i bleer er man vel oppe på et par tusinde, mad er ikke det store og slet ikke hvis man fuldammer længe, men en barnevogn koster mellem 3000 og 9000 så er der tøj, det er jo meget forskelligt, arver man, køer billigt/brugt eller køber man kun mærketøj.


  • #4   6. jan 2009 og så er der forresten udgifter til barnedåb, hvis barnet skal døbes

  • #5   6. jan 2009 Synes at baby er billig det første år når man ikke skal betale til institution..
    Og vores børn er endda flaskebørn...

    Tror at det er de færreste der har råd til at ha' børn hvis man sætter sig ned og regner på det smiley
    Vores 2 børn ville i hvert fald ikke ha' været her hvis vi skulle gå udfra vores økonomi og vi er sådan...

    Men:

    Modermælkserstatning ca 350 kr om måneden
    Bleer De billige fra Lidl ( Forbrugerundersøgelser viser at der ikke er den store forskel på dyre og billige ) ca 4150 kr om måneden.
    Mad er så lidt i starten at man ikke kan se det på budgettet.
    Diverse småting som cremer, zinksalve, shampoo osv holder lang tid så måske 50 kr om måneden.
    Engangsvaskeklude er måske også 50 kr om måneden.
    That's sådan ca dét !

    Derudover køber jeg vugger, tremmesenge, barnevogne, klapvogne, en del mærketøj og andre ting brugt... Man sparer en formue og man kan sagtens finde vildt flotte ting som er umuligt at se at det er brugt !


  • #6   6. jan 2009 Og husk så lige børnepenge - 4000 kr hver 3. måned.. De penge bruger vi altid på at købe de lidt større ting vi mangler, som man ikke lige kan hive ud af budgettet...

    Og forresten så lejer vi babyautostolen for 269 kr for 8 månder, istedet for at købe en helt ny. Og det er en Römer som ligger i toppen når det kommet til sikkerhed og kvalitet !

    Leder altid længe på nettet når jeg skal ud og købe autostol og har lige fundet en helt ny lækker og god autostol til vores søn til over halv pris af vejledende udsalgspris..
    Så man kan spare mange steder hvis man gider at bruge lidt tid på det . Det kan blive en hel sport *G*


  • #7   6. jan 2009 Tak for hjælpen piger!

    - Jeg ved godt at man aldrig får direkte råd til børn, og jeg må også sige til mig selv konstant at jeg ikke kan planlægge alting, men det hjælper bare lidt på det, hvis bare noget af alle de uplanlagte ting, er lidt planlagte smiley


  • #8   6. jan 2009 Stine P. Bruger du 4150 kr på bleer om måneden? det lyder da helt vildt. skifter i blever hvar 10. min ?:)

  • #9   6. jan 2009 bruger ca 150kr på bleer om mdr til hver børn, altså 300kr i alt. det er dem fra rema.

  • #10   6. jan 2009 jeg syntes jeg et eller andet sted har læst at GENNEMSNITTET er 15000 kr i anskaffelser såsom barnevogn, seng og småt babytøj, men det er gennemsnit så det variere vel tror jeg til mellem 3000 ( hvis man køber det hele brugt) til 35000 hvis man er til silvercross og stokke !!!

    mit eget budget så nogenlunde sådan ud:

    barnevogn-liftpusletaske købt på tilbud:3995,-
    regnslag + fluenet: 350.-
    seng-puslebord-skab+hylde fra ikea: ca 2500,-
    dyner+sengetøj: ca 1000,- ( både junior+baby)
    puslepude:200,-
    brytpumpe:500,-
    lidt tøj ( meget lidt da jeg arvede en masse) 500.-
    bumbostol.300,-
    autostol:1300,-
    høj stol ( købt brugt) 250,-
    civerser til værelset + maling + gardiner m.m:3000,-

    så er der helt sikkert noget jeg har glemt så mon ikke det ender op på ca.13000- 15000,- i opstart og så har jeg arvet en del og købt en del brugt.

    hos os kommer der så 2500,- i pasning om mrd og vi bruger vel ca 4 pakker af lidls bleer om måneden (til 55 kr pakken )

    udover det har jeg så købt klapvogn og autostol - den ene ny - den anden brugt - samlet pris ca. 3000,-


  • #11   6. jan 2009 Når man vil ha børn, så sys jeg ikke man ska ltænke på pengende, jeg var på su da jeg blev gravid,og røg på kontanthjælp, og min kæreste var lærling, Men alligevel kunne vi få det til at hænge sammen :o) Man kan hvad man vil :o)

    Vi brugt ca 13000 på seng barnevogn pudslebord autostol osv, men alt var også nyt.
    Her med nr 2 har vi købt brugt, og det kan altså godt betale sig, man kan finde mange fine og næsten ikke brugte tilg på nettet yil ingen penge.

    Vores datter er ca 22 mdr nu, og vi bruger ca 2000 på bleer, vaskeklude sinksalve osv
    Manden sys jeg ikke er noget somtrækker helt vildt i buggetet, hun spiser jo stadig ikke som en voksen :o)

    Og de 4000 vi får hver 3 månede deler vi ud på de 3 mdr til tøj sko og sådan noget..


  • #12   6. jan 2009 Og så betaler vi kun 1001kr om måneden i vuggestue :o) Og det er med i de 2000kr vi bruger om måneden.

  • #13   6. jan 2009 Jeg kan godt se at det ikke rigtig lyder som om jeg får problemer, og som 'venter nr 2' også siger:"Man kan hvad man vil" - Jeg er i hvertfald ikke bekymret længere:)

  • #14   6. jan 2009 jeg brugte max 500kr selv da jeg ventede patrick. alt fik vi foræret brugt hva angår textil, seng osv. dagligvarer betalte jeg selv jo. hehe.
    men til jack havde vi det meste i forvejen fra patrick. bortset fra str 50 i tøj så det har jeg dog invisteret i. men det vokser man hurtigt ud a.

    men vi bruger ca 5000kr om måneden på mad bleer osv til både os elv og til børnene..


  • #15   6. jan 2009 Det er heller ikke dyrer end man gør det til jo smiley

    Jeg købte en startpakke hos babysam for 3500 mener jeg at det var, den indehold: Weekendseng, puslebord, badekar, hoved/halefad, lidt tøj, nogle flasker, barnevogn med lift og pusletaske, dyne og pude. og sikkert andet jeg har glemt.
    Jeg solgte puslebordet og weekendsengen, da jeg havde fået et bedre puslebord, og en tremmeseng.
    Tøj købte jeg brugt på nettet, det er jo begrænset hvor meget de kære små har brugt det smiley
    Jeg købte så nogle ordenlige madresser og ekstra dyne.

    Udstyret bestemmer man jo nærmest selv hvad skal koste, det kommer jo an på hvor kræsen man er også smiley

    også kommer der jo "nødvendige" ting som bleer, salver ovs måske modermælkserstatning..

    Vi venter vores nr 2 og heldigvis har jeg gemt alt fra vores datter, vi skal bare have solgt pigetøjet og købt drengetøj istedet.. så er vi faktisk klar smiley


  • #16   6. jan 2009 altså dengang vi skulle have Lærke, tjente jeg ikke nogen penge da jeg kun var 17år, så mine forældre betalte alt tøj osv til baby, når min mor og jeg skulle ud og købe baby tøj gik vi mange gange i div. genbrugsbutikker. Ja nogen syntes det er klamt, men mine forældre havde heller ikke mange penge, Også skal man lige tænke på at baby'er vokser hurtigt så det tøj man køber på genbrug har heller ikke været brugt meget, vi fandt masser af mærketøj til Lærke dengang, og man kunne ikke se at det havde været brugt.
    Og Stine P : du bruger vel ikke så mange penge på bleer ? vi bruger ca 100-200 kr på bleer om måneden, vi køber 60bleer for 55kr i fakta


  • #17   6. jan 2009 Hehe , jeg bruger selvfølgelig 150 kr på bleer smiley

  • #18   7. jan 2009 Stine P:

    Ja, det er jo et helt andet tal smiley


Kommentér på:
Baby-budget

Annonce