722 visninger
|
Oprettet:
Kan jeg godt {{forumTopicSubject}}
Ringe til fødegangen fordi min mave klør så meget jeg kan ikke sove for det og det svier helt vildt..
Min jordmoder holder nemlig lukket så hende kan jeg ikk ringe og snakke med Eller skal jeg ringe til vagt lægen??
Jeg er 36+6 i dag..
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 261 Svar: 1.278
Tror desværre ikke du får så meget ud af at ringe til fg.
Du kan evt. smørre din mave med noget bodylotion. Det hjalp også mig lidt at tage et varmt/fugtigt håndklæde omkring
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 46 Svar: 205
Det er godt nok mega træls med alt det kløe..
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 46 Svar: 205
Mange tak for svar :o)
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 436
Ca. 1-3 % af alle gravide i Skandinavien bliver ramt af en tilstand der kaldes for leverbetinget graviditetskløe (den medicinske betegnelse er Intrahepatisk Graviditetsbetinget Kolestase).
Tilstanden er ret alvorlig og kan have seriøse konsekvenser for barnet, hvis den gravide ikke kommer i behandling og derfor er lægerne ekstra opmærksomme på at få tjekket de gravide som har symptomer.
Normalvis viser leverbetinget graviditetskløe sig først i 2. halvdel af graviditeten (oftest i 3. trimester omkring uge 35).
Hvis du begynder at få kløture er det en god ide at gå til lægen og få hans/hendes vurdering og få taget en blodprøve. At gravide begynder at klø sig i graviditeten er almindeligt og kan være ganske harmløs.
Kan jeg godt