{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Er det sundt under graviditet? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er 10 uger henne,

"Lidt baggrundshistorie":
- og er desværre i den situation at jeg går sygemeldt efter en skulder operation. i den forbindelse er jeg af kommunen sendt på et træningsforløb der hedder "Kvick Care", hvor man af en fysioterapeut får lagt et træningsprogram, som skal hjælpe en med hurtigere at få trænet sin "skavank" op, så man hurtigt kan komme tilbage på arbejdsmarkedet. Men da jeg går til genoptræning og der er komplikationer med min skulder, så vil ham der står for det "Kvick Care" slet ikke så meget som kigge på min skulder, men da jeg skal gå der 8 timer om ugen i 9 uger, så har han fundet på nogle andre øvelser jeg skal bruge tiden dernede på... nemlig "EFTER fødsel øvelser".
Det vil sige at jeg laver bækkenbunds øvelser, mavebøjninger og balle-opstramning ved samtidig spænding i bækkenbunden (ligge på maven, spænde i bækkenbunden og løfte benet bagop i luften).

"Hertil er mit egentlige spørgsmål":
- er det sundt at lave disse "EFTER fødsel øvelser" i tidsrummet 10 - 20 uger henne? Tænker om det kan skade graviditeten (mavebøgningerne), eller gøre fødslen meget sværere (bækkenbunds stramme øvelserne)?

Skal ned til "første-graviditets undersøgelse" på torsdag, men da jeg allerede skal derned på "Kvick Care" igen i morgen tidlig, så syntes jeg det kunne være rart hvis der var nogen herinde der vidste om øvelserne skader mere end de gavner, da jeg har haft en LILLE blødning for 2 uger siden, og jo bestemt ikke ønsker at miste barnet eller noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det sundt under graviditet?
  • #1   1. dec 2009 hvis du spørger din læge er jeg ret sikker på han/ hun vil sige det er en gods ide, motion er rigtig godt under graviditet specielt bækkenbundsøvelser og de siger at man for en nemmere fødsel hvis man dyrker motion under graviditeten, DOG skal du lytte til kroppen og når din krop siger stop skal du stoppe. du må gerne dyrker motion men ikke presse dig selv for hårdt.

    så, så længe du lytter til kroppen og stopper hvis din krop siger det så skulle der ikke være noget i vejen for det. det var hvad jeg fik at vide af min læge, jeg er 10+3 uger henne.


  • #2   1. dec 2009 Okay, det er jeg glad for at høre, at bækkenbunds øvelser det ikke gør min fødsel sværere end højst nødvendigt.

    Min tanke var bare lidt, om der var en frund til at det hed "EFTER fødsel øvelser" og ikke "FØR & EFTER fødsel øvelser".

    Også bl.a. pga. mavebøjningerne, da mavemusklerne jo bliver "trykket" mere og mere ud efterhånden som bebsen vokser. Hvilket fik mig til at tænke, at direkte og ligge spænde mavemusklerne ville give et pres indad (normal-ikke gravid-stilling) hvilket måske kunne øge risiko for abort.


  • #3   1. dec 2009 så længe du ikke presser dig selv, skulle der ikke være et problem i det, men hvis du sys det gør ondt på en anden måde end den normale ømhed når man træner, når du laver dem skal du selvf. stoppe men det er sundt at dyrker motion under graviditeten og det gør fødslen nemmere.

    der hvor jeg er, er der en fysioterapeut og hun træner 2-3 gange om ugen. hun er gravid, så tror altså ikke der skulle ske noget ved det, igen så længe du bare lytter til kroppen, men hvis der er noget du er bange for sys jeg du skal ringe til din læge imorgen tidlig og høre hvad han/ hun eventuelt siger omkring det.


  • #4   1. dec 2009 Kan desværre ikke nå at få fat i dem nede i lægehuset, inden jeg skal derop og træne.
    Men ja, motion er sundt, men syntes jo ikke ligefrem at efter fødsel øvelser har noget med decideret motion at gøre...


  • #5   2. dec 2009 bækkenbundsøvelser er ikke kun efter fødsel, du skal også træne din bækkenbund før, for at du har lettere ved at føde, dvs en masse knibe øvelser smiley

  • #6   2. dec 2009 Sæt pris på de gør noget andet for dig og det er en kæmpe hjælp at have en krop man har kontrol over især når man er i fødsel smiley

Kommentér på:
Er det sundt under graviditet?

Annonce