{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

32+5 {{forumTopicSubject}}

hey
jeg venter med barn nr 2...
jeg var til jordemoderen i sidste uge fik vide barnet var vendt hoved ned ad...
nogen ved hvor lang tid vil man forvente at føde før termin.
fik vide af flere som siger jeg føder slutning af december eller starten af januar... gør mig nervøs fordi jordemoderen har givet mig en tid igen den næste uge mandag... hjælp???
tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  32+5
  • #2   1. dec 2009 tror heller ikke det har nogen betydning om man føder før termin osv smiley

• #3   1. dec 2009 jamen kraftigere pluk-veer gør ikke en stor forskel ellers???
    Mona: er det første eller anden gang???

• #4   1. dec 2009 det er jo forskelligt fra person til person nogen døjer med dem hele vejen igennem os smiley

• #6   1. dec 2009 Mona: ku se du venter den første... fik vide af de fleste som er flere gangs fødende sagde at jeg føder tidligt fordi når barnet lagt hoved ned som anden gangs fødende vil ske snart... jeg sidder nemlig hver aften og nogle nætter med kraftigere pluk-veer... men har ingen anelse om det smiley

• #8   1. dec 2009 ja men fik bare vide at det er anderledes anden gang... og fik lige læst en som fødte sin i 35uge hen på google... derfor gør mig en del nervøs om hvornår jeg skal være forberedt til at kontakte fødegangen

• #10   1. dec 2009 oki alt ting som gør mig nervøs fordi min jordemoderen lavede aftale meget hurtigt efter sidste besøg... da jeg gik med min søn sku jeg først ud i 37++
    men det er kun 2uger vil hun gerne se mig igen smiley

• #12   1. dec 2009 ved det nemlig ikke men fik bare læst lidt på google med flere ganges fødende stod bare en del om at føde tidlig som har det som mig lige nu... siden jeg fik vide hoved var vendt ned ad så føler barnet trænger ned og maven sunker ned siger mange

• #13   1. dec 2009 jeg har godt nok aldrig hørt om at fordi man er anden gangs fødende så føder man før fordi baby har vendt sig.... jeg synes det lyder meget mærkeligt, og vil da mene at det er ens for alle at selvom baby sætter sig fast så kommer barnet først når det og kroppen er klar til fødsel.

og du skal jo ikke ringe til fødegangen før veerne er på ca 1 minuts varighed og med 5 minutter imellem, for ringer du før, så kan det godt være de vil se dig men du bliver højst sansynligt sendt hjem igen...

men når nu du er så urolig så ring enten til din jm eller lægen for de kan fortælle dig om der er hold i det du har hørt, men jeg tvivler nu på det, for der er jo mange 2 gangs fødende der går over også selvom baby står fast og har gjort det længe

• #15   1. dec 2009 jeg ved der skal gå 8min mellem veerne før jeg kan ringe til fødegangen men det er bare mange som skriver til mig idag at jeg vil føde slutning af december så det går mig på nerver

• #16   1. dec 2009 jeg har bogen der hedder Graviditet, Fødsel, Og den nye familie, som jeg fik da jeg ventede min datter, og der står der at man som flere gangs fødende næsten har lige så mange jm besøg som første gangs, og at de fleste ligger sidst i graviditeten smiley her står at de kalder ind ca i uge 13-15, (21), 29, 36, 39 og 41-42 hvis ikke man har født smiley

og ja maven synker når barnet sætter sig fast, og der gør den fordi den lille synker længere ned i bækkenet og derved giver mere plads i resten af maven smiley

• #17   1. dec 2009 ja men jeg har fået en tid på mandag der er jeg 33+5

• #18   1. dec 2009 ja men det kan jo godt være for at du har en jm der gerne vil fælge lidt med, hvor meget er den lille skudt til at veje ?

• #19   1. dec 2009 har ikke fået det at vide endnu... min søn blev skønnet da jeg var 38uge hen

• #20   1. dec 2009 hold da op det var sent.... de skønnede min datter allerede i uge 27, igen i uge 29, uge 30, uge 33, uge 35, uge 37 og uge 39.
    står der ikke noget på din vandrejournal om vægt skønnet, for det var ikke hver gang det blev sagt til mig der skrev de det bare smiley

men ellers så spørg på mandag smiley mit råd er lav en liste med ting du tænker over og snak med din jm om det smiley og så spørg om ikke hun vil give dig et vægt skøn smiley og der ligger gennemsnittet på omkring 2200g smiley

• #21   1. dec 2009 Jeg tænker at tiden måske har noget at gøre med ferie????

• #22   1. dec 2009 Min nr 2 sad og så med hovedet ned og fast 5 uger før termin og han er født 10 dage efter termin. Det har ikke noget at sige, men man siger bare at ved 2 gangsfødende sker det ofte at barnet først sætter sig fast lige op til fødselen, men det er mere undtagelsen end reglen...

• #23   1. dec 2009 oki... det prøver jeg
    til lisbeth og anne... mærkede i også barnet trænger ned da den havde vendt hoved ned???

• #24   1. dec 2009 Hvad mener du med trænger ned?

• #25   1. dec 2009 Viktor lagde også med hoved ned af fra uge 2 alle læger, jdmer osv sagde jeg fødte før tid min gik 2 dage over på trods af operation i uge 36... men er normalt at føde 1 månede inden eller 14 dage efter...

• #26   1. dec 2009 altså barnet trænger ned når jeg har kraftigere pluk-veer

• #27   1. dec 2009 Ja det oplevede jeg også : )

• #28   1. dec 2009 er det normal pluk-veer er så kraftigere ved dette tidspunkt

• #29   2. dec 2009 JA, men de er tegn på at du skal slappe af. Og gerne meget nu : )

• #30   2. dec 2009 jeg har heller aldrig hørt at det skulle betyde man føder før tid, men bebs stod fast uge 28 og lå lang tid inden da med hovedet ned.. og jeg fødte kun 5 dage før termin...

Kommentér på:
32+5

Annonce