{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutte udendørs sauna. Det er 400v til saunaovnen og 230 til lys. Kabel skal trækkes og gruppearbejde i tavlen 3.000 kr.
  • At hænge et fjernsyn op på væggen og sætte loftlampen op 610 kr.
  • Ophæng af gardinstang 1.350 kr.
  • Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rep. af opvaskemaskine - der ikke tømmes for vand 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  de første 12uger
  • #1   11. sep 2009 Sygeplejersken frarådede mig sådan nogle sports som var "farlige" motorsport ridning og sådan noget hvor man kan komme til skade..

Fra 10 uge skal hun udover gravitamin også spise jern..

Men det er også alt sådan noget lægen er der for som i kan spørge om når i er det oppe.

• #2   11. sep 2009 Okay, mente nok at ridning var dumt,

Jern pillerne fik jeg og vide der var fra uge 20, men det er vel ikk dumt og begynde i uge 10, vi ved bare ikk hvor langt hun er henne, lægerne kan ikk give os et konkret svar, men kvalme har hun fået,

• #3   11. sep 2009 Altså jeg har redet begge mine tidligere to graviditeter og gør det også denne gang - men altså , det er vel op til en selv. Min læge har nu aldrig sagt andet end at jeg skulle passe godt på mig selv. smiley
    Selvfølgelig skal man omgås hestene med forsigtighed og passe godt på , men igen , sådan er det jo uanset om man er gravid el. ej. smiley

• #4   11. sep 2009 jeg havde kvalme fra ude 6, så hun behøver ikke være langt henne af den grund:) Og ja, jern er fra uge 20, men hun skal først tage det når jordmoderen siger det. Hun kommer jo op og snakker med hende først, og hun er helt sikkert ikke omkring de 20 uger endnu;) så det skal i ikke tænke på forløbig. Men de gravitamin, det er fint hun spiser dem, det skal hun bare fortsætte med smiley

Ihh, synes det er så søødt når mænd går op i det med graviditeter;)
    Hun har en go hjælp i dig;)

Men ellers må hun bare ikke spise for meget fed fisk, og så er sund mad jo godt, masser af grøntsager, og så ikke for meget cola og chokolade siger nogen, og hvis man er ryger, så slet ingen sigaretter. smiley

• #5   11. sep 2009 og så selvfølgelig INGEN ALKOHOL. Men det gælder jo heele graviditeten smiley

• #6   11. sep 2009 Førhen rådene lægerne en til at det først varfra uge 20 man skulle ha jern, men fordi det har vidst sig at næsten alle kvinder mangler jern, tilrådes det nu at man tager et tilskud fra uge 10 istedet, så man ikke kommer i unerskud når babyen også begynder at tage sin ration :0)
    Udover det er det vel bare at spise sundt og passe på sig selv.. Måske suplere med nogle GraviOmega, hvis i ikke får fisk hver uge, så hun ikke kommer til at mangle de gode olier kroppen og baby osgå har brug for??
    Lige et godt link oveni hatten ;0) Held og lykke med kæresten og spunken i maven..

(link fjernet)

• #7   11. sep 2009 Mærkeligt lægen sagde uge 10 til mig.. Må jeg hellere høre hende om ..

Der er også nogle kloge der siger man ik må spise rødt kød da der er chance for haresyge..

• #8   11. sep 2009 Hun skal udover det selvf helst holde sig fra alkohol og cigaretter..
    Sushi og bløde udenlandske oste frarådes også pga bakterier som kan skade baby.. I det hele taget upasturiserede mejeriprod..
    Råt kød osv er selvf heller ikke det bedste, pga de mængder af bakterier der er i i forhold til tilberedte udgaver..
    Det var lige det jeg kunne komme på ;0)

• #9   11. sep 2009 Det er da skønt med alle de gode råd,

Vi var også ude og kigge på et hus, var lige ved at skrive slutseddel, så hun sku gravid, smiley vi valgte så barnet frem for huset, eller dvs jeg gjorde, så nu leder vi efter et større hvor vores barn kan vokse op, vi skal sikkert ha flere

skal lige siges at jeg er en større pipskid end hun er, jeg er så super forsigtig, men jeg GLÆDER mig rigtig meget til den første scanning,

• #10   11. sep 2009 vi hverken ryger eller drikker eller spiser råt kød og rå fisk,

desværre kommer der en underlig reaktion når hun spiser salat, det kommer op igen, med det samme, hun har ellers altid været helt vild med salat, nu kan det bare ikk blive dernede,

• #11   11. sep 2009 Skaldyr er heller ikke det bedste. Og så selvf tænke på sminke, parfume, sæbe og andre kemikalier. Maling frarådes også. Ingen røde bøffer.
    Ikke tømme kattebakker pga risiko for haresyge. Huske at vaske hænder efter hun har rørt ved dyrene.

>Ellers sund fornuft og alm sund levevis smiley
    Ridning er kun farligt hvis man falder af og det kan der jo være en risiko for men ellers er det godt styrkende for musklerne i bækken, mave og ryg.
    Jeg red til uge 14 ca, så blev det ubehageligt, mine muskler i bækkenbunden og bækkenet var så stramme og trænede alligevel, at jeg ikke kunne presse baby ud så han måtte ud med sugekop.

• #12   11. sep 2009 Det oz en kæmpe oplevelse at se den lille haletudse svømme rundt på skærmen den første gang.. Min kæreste kunne slet ikke holde op med at grine, tror slet ikke han kunne forholde sig til hvordan han lige skulle reagere, hehe, egentlig rigtig sødt :oD

• #13   11. sep 2009 UPS!! Koldrøget fisk osv må hun heller ikke få, varmrøget er ok, men ikk koldrøget..
    Ellrers står det meste vidst i det link jeg sendte dig..

• #14   11. sep 2009 alt det der dyre mad spiser vi slet ikk, vi er gennemsnits folket, desværre er der ikk rigtig nogen af os der spiser fisk, MAX fiskepinde eller en fiske filet, men det er godt nok længe siden sidst,

Ja jeg ved sku ikk rigtig hvordan jeg skal reagere, havde aldrig troet jeg skulle være far, det er helt uvirkeligt endnu,

• #15   11. sep 2009 Sådan får man det bare med nogle ting.. De kommer op igen, lisom man slet ikke kan komme hurtigt nok ud til kummen hvis man så meget som dufter eller ser bestemte fødevare.. Det bedste råd: Hold dig fra dem :oD Kan være hun kan tåle salat om en uge igen, det ikk til at vide..

• #16   11. sep 2009 Hvis i ikke spiser fisk er det ihvertfald en rigtig god ide at få noget fiskeolie, som hun må få som gravid, som f.eks graviOmega, som er i samme serie som de Gravitamin hun allerede får.. Det er vigtigt for babys hjerne at den får lidt gode fiskeolier, det skulle efter sigende give kloge børn ;0)
    Lever må hun forresten heller ikke spise, og heller ikke gulderødder i posevis, et par stykker en selvf okay, men baby må ikke for for meget a-vitamin (det er det MEGET af i disse to ting), det oz derfor det super hun spiser gravitamin istedet for alm vitaminer, for i den er det meste a-vitamin pillet ud..

Bare det at du sidder herinde og søger råd siger da en hel del om at du gerne vil gøre det rigtig godt, og det da en drømme reaktion at få fra den kommende far til ens barn..
    Bare bak hende op og tag det for guds skyld ikke til dig når hormonerne melder sin ankomst.. vi selvf ikke lige slemme alle sammen.. Men vi kan blive til hitler, stalin og manson på èn og samme tid, over de mest langt ude små ting, og det er IKKE din skyld, og røv ikke at gøre det godt igen, for det kan du alligevel ikke.. Det bare hormoner.. 5min efter sidder hun sikkert og græder over blomsterne i købte i netto i sidste uge er gået ud.... Vi blir bare ret skøre :oD

• #17   11. sep 2009 HI hi, okay det skal jeg huske, Jeg har bedt hende om at købe de fiskeolie fiduser med hjem ..

Men det var da godt jeg lige kunne fise herind, og få noget vejledning,

jeg er endda hjemmegående, så jeg blir hjemmegående husfar, håber bare det blir en dreng, for dem kan jeg underholde, Nogle af vores venner har 2 drenge, og dem kan jeg underholde flere timer, .. hun vil gerne ha en pige, Men hvornår kan kønnet fastslåes, så vi kan få handlet ind efter det, vi vil jo gerne at alt er klart når barnet kommer

• #18   11. sep 2009 Det slår de for det meste fast til den anden scanning iskal til.. den der hedder MD scanning (Misdannelses scanning) , som man typisk får omkring uge 20, så der er ikke forfærdeligt længe til..
    Du skal sgu nok blive ligeså glad for en pige.. Tror mange mænd foretrækker drenge, fordi i har en lidt bedre ide om hvad i kan lave med dem, end med en pige..
    i det øjebli i ser hende tror jeg ikk det kunne rage dig mindre om det er en dreng eller en pige, så længe baby er sund og rask :0)

• #19   11. sep 2009 Misdannelse, pyha, det lyder trist, kan de virkelig ikk se det før uge 20?
    Jo jeg er egentlig ligeglad med om det er en pige eller en dreng, men blir det en pige blir jeg sikkert for overbeskyttende når hun blir teenager, så blir jeg sikkert en rigtig træls farmand he he

• #20   11. sep 2009 Altså jeg levede som jeg plejede. Selvfølgelig drak jeg ikke alkohold, og tænkte over ikke at få for meget sukker osv...
    Ved godt man skal passe på alle de ting de andre nævner, men alt med måde... Det var hvad jeg levede efter, og jeg har fået en sund og rask dreng.
    Held og lykke med det ele smiley

• #21   11. sep 2009 okay Tanja,

Godt og høre, jeg er bare så hunderæd for der kunne ske noget slemt, min mor drak og røg med mig i maven til jeg næsten kom ud 4 uger for tidligt, og jeg er ikk som alle andre desværre, jeg har ikk downsyndrom eller noget, men jeg har haft rigtig mange problemer med indlæring i skolen, og jeg vil da ik min søn skal ende som sin far fordi vi ikk har taget vores forholds regler.. Men hun er på vitaminer nu, både fisk og almindelige,

• #22   11. sep 2009 Nix, det ret sendt.. Den første scanning i skal til er en nakkefoldsscanning.. Der måler de nakkefolden på spunken, for at vurdere om der er sandsynlighed for at barnet har downssyndrom.. Så får i et tal, som måske hedder 1:15938.. Det betyder at hvis i fik 15938 børn, ville en af dem sikkert ha downs.. Man siger vidst at hvis tallet er lavere en 1:250 så laver de yderligere undersøgelser, for at se om barnet er okay.. Men det nu ikk noget i skal frygte.. Det går for det meste fint.. Og langt de fleste får et rigtig fint højt tal.. Mit lå på 1:17000 et eller andet..
    Denne scanning er typisk lige før 1 uge, så der er chance for at fjerne barnet indenfor den tilladte grænse,hvis barnet skulle vie sig at være meget sygt..
    Md scanningen gennemgår de så om der skulle mangle fingre og tær og om kroppen og organerne ellers ser ud som de skal (det er babyen jo logisk nok nødt til at være lidt større og mere udviklet før de kan se)..
    Men det får man bare grå hår i hovedet af at tænke for meget over.. I er jo i jeres bedste alder, så hvorfor skulle jeres baby dog ikke være en super baby ;o)
    Bare fokuser på at det bliver jsjovt at se baby, også ikk tænk for meget over den egentlige anledning..

• #23   11. sep 2009 Undskyld, første scanning er selvf ikk før 1 uge, men før 12 uge :0)

• #24   11. sep 2009 Jeg forstår godt du er nervøs, og det tror jeg nu de fleste er da man jo ikke rigtig ved hvad man går ind til.
    Men man skal også passe på med ikke at gøre det værre end det er. Kender en som knap turde løfte 1 l mælk da hun var gravid for tænk nu hvis der skete noget. Så tænker jeg bare, hvad gjorde man førhen smiley Men man skal jo ikke gøre mere end man føler man kan. Jeg spurgte min jordemoder hvad jeg måtte og ikke måtte, og hun sagde min krop nok skulle sige fra. Lavede man noget der gjorde ondt, så skulle man selvfølgelig ikke gøre det igen.

• #25   11. sep 2009 okay, jeg håber på det bedste, smiley

• #26   11. sep 2009 Er også helt sikker på, at I får jer en sund og rask lille baby smiley

• #27   11. sep 2009 selvfølgelig gør vi det, .. ingen tvivl om det, det blir selvfølgelig en dreng, for jeg får altid hva jeg vil ha, .. for det meste, .. men i skal endelig skrive hvis der er noget vi skal være opmærksomme på

• #28   11. sep 2009 jeg fik taget blodprøver og fik afvide om jeg skulle tage jern. ....

Ridning vil de fleste læger fraråde, da det kan nemt gå glat hvis det er ufrivillig afstigning... Jeg red ikke da jeg var gravid.. Turde ikke.

• #29   11. sep 2009 tillykke med jeres graviditet... jern ska tages fra uge 10... for 2 år siden da jeg ventede min datter var det fra uge 20, men det er lavet om, og er nu fra uge 10 af...

Kommentér på:
de første 12uger

Annonce