{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.002 visninger | Oprettet:

Barsels refusion - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag haft besøg af min chef, jeg skulle skrive under på nogle papir så de kunne få refusion for min løn under barsel.

Jeg har så lige et spørgsmål, min chef ber så om en kopi af min vandre journal (hvilket jeg siger jeg ikke lige ved hvor ligger, trods jeg godt ved det!)
Vi har fået hjælp til graviditeten gennem Icsi i skive, og det ved min chef intet om, han tror det var en upsa, da jeg kun lige har været elev 1 år.

Derfor vil jeg ikke ha hun får min vandre journal at se. Hvordan forholder man sig lige?
- Kan man spørge jordmoren om hun vil lave en seddel hvor der lige står termins dato, og cpr nr. og lige nogle få oplysninger omkring min graviditet, - kan chefen overhoved forlange ens vandre journal??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barsels refusion - spørgsmål
  • #1   25. aug 2009 Chefen kan ikke forlange vandrejournal.. De har på ingen måde ret til at få at vide hvad en spdan kan indeholde, da der jo også kan stå hvis man f.eks har psykiske lidelser eller lign, som man ikke er interesseret i at alle ved..
    Chefen har derimod ret til at få et brev fra din læge, hvor der står hvornår du har terminsdato, da det også er det eneste han kan bruge til noget som helst fra din vandrejournal..
    Langt de fleste har jo bare ikke noget problem ved at give en kopi af vandrejournal, og det derfor arbejdsgiveren typisk bare spørg efter denne, men iteorien har de ingen ret.. Men ring til din læge og spørg ham pænt om han er sød at sende et brev med din terminsdato til din arbejdsgiver.. Så er der ikke mere i det..

• #2   25. aug 2009 okai mange tak, vidste ikke om det bare var mig der var dum og ikke syns han skulle ha lov at se den..

• #3   25. aug 2009 Jeg tænkte præcis det samme da min arbejdsgiver bad om min, og syns egentlig ikk det var særlig fedt han så den, ikk fordi der egentlig er noget han ikke må se, men alligevel..
    Så jeg fik lægen til at lave et brev, lægen var dog ikke heeeeelt tændt på ideen, så kan godt være du skal være lidt sød.. Bare gå ham lidt på klingen, for min sagde først at jeg både skulle ha hospitalet eller jm til at lave det brev, men de sagde begge at det altså kun er den praktiserende læge der har ret til den slags..
    Pøj pøj :0)

• #4   25. aug 2009 mange tak, håber det lykkes at få lægen til at lave sådan papir

• #5   25. aug 2009 Din vandrejournal er jo faktisk en del af din lægejournal, som ingen har ret til at se.. Hvis chefer og koner og kærester bare kunne få adgang til den, ville der jo ingen ide være i at læger har tavshedspligt..

• #6   25. aug 2009 Arbejdspladsen har ret til at få et bevis på at du er gravid. Ja, de kan selvfølgelig se det men de har ret til at få et bevis på hvor langt du er så de kan planlægge og for at du får din barsel på den rette måde.

Jeg ved ikke om de konkret SKAL have vandrejournalen men tror det er deres eneste bevis

• #7   25. aug 2009 Et brev fra lægen som dokumentation er nok, har som skrevet selv været igennem tromlen ;0)

• #8   25. aug 2009 de har ret til og få bevis på din graviditet - han skal osse kunne vise det til kommune mm.

• #9   25. aug 2009 Det er jo heller ikke fordi jeg ikke vil stå ved min graviditet...

Vil bare ikke ha hun ser den har været planlagt så godt som ved at få hjælp

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 44
    #10   25. aug 2009 jeg har lige afleveret min vandrejournal til min arbejdsgiver, ogå på grund af refusion af barselsdagpenge. Jeg syntes også det var lidt grænseoverskridende at han skulle se lægens kommentarer, selvom det ikke er noget særligt, men jeg valgte at tage en kopi og strege alle lægens og jordemoderens kommentarer og notater over, så man ikke kan læse det. Så kan de læse de øverste informationer med hensyn til terminen... har ikke hørt noget om det fra ham, så regner med det er ok.

• #11   25. aug 2009 hvor i landet kommer du fra?? Ikk fordi jeg tror der en nogen forskel fra kommune til kommune på det punkt, men for nu lige at være sikker..

• #12   25. aug 2009 kommer fra Vestjylland -

• #13   25. aug 2009 Okay.. Prøv og ring til din fagforening og forhør dig, men kunne virkelig ikke forestille mig der skulle være forskel.. Jeg er selv fra sydjylland..

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

#14   25. aug 2009 Der stod faktisk på selve det papir, som kommunen har tilsendt og som skal udfyldes, at de skal have en kopi af vandrejournalen som dokumentation, så det er kommunen der kræve det, chefen kan jo godt se at jeg er gravid.

• #15   25. aug 2009 susan okai, tror du ikke abre man selv kan aflevere den på kommunen uden om arbejdsgiveren??

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

#16   25. aug 2009 Det ved jeg så ikke, du kan jo ringe og høre på kommunen imorgen. Min chef havde lagt en kuvert med, så han kunne få papiret retur,så han afleverede det til kommunen. Han plejer at sende alle de der papirer mht. graviditeten til kommunen.

• #17   25. aug 2009 ja må hellere ringe derned, ellers må jeg bare tage en kopi, også strege over med sprittus det hun ikke skal se. syns bare det var mærkeligt hun skulle ha den

• #18   25. aug 2009 min chef ville ikke have den, for de skulle ikke bruge den til noget som helst, så tror faktisk ikke at de får noget ud af at få den og man siger jo ikke man er gravid hvis man ikke er.. jeg gik på kommunen med den seddel de skulle bruge for at få noget af lønnen tilbage og kan ikke huske om de fik en kopi af min jonal men det fik de ihvert fald ikke ved firmaet

• #19   26. aug 2009 Nu arbejder jeg selv på Kommunen, og vi får mange vandrejournaler ind, hvor der kun er det øverste på. Altså der hvor der står navn, cpr og terminsdato på. Du kan jo vælge og lægge et blankt papir over det han ikke må se og så tage en kopi, ellers kan du tage en alm kopi og klippe det nederste af...

Bare et forslag

Kommentér på:
Barsels refusion - spørgsmål

Annonce