{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Synes godt nok det er lidt træls Langt {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg håber at det går godt for jer alle uden de mindste gener.

For mit vedkomne går det da fint, men synes det har været træls med læge og en uheldig start på min graviditet.

Det hele startede med jeg fik en tid hos en reserve læge da min egen var på ferie. Lige efter vi fandt ud af jeg var gravid med en hjemmetest, der viste to streger.
Da jeg fortæller hende at jeg har lyserød udflod, som kommer og går med 24 timers mellemrum, begynder hun straks og sige, jeg sikkert har tabt barnet og hun vil helst have jeg bliver scannet hos en gynækolog. Hun ringer gynækologen op og afgiver sin forklaring og siger ydermere jeg tidligere havde haft en spontan abort. WHAT var min og min mands reaktion, for det stykker hun sammen af indicider ang min sidste menses, hvor den var kraftig og jeg fik cykloklapron, som jeg tidligere har fået pga for kraftig menses. Hun stopper videre undersøgelse den dag og giver mig en ny tid, faktisk 14 dage efter ( der ville jeg være 11+1)
Kommer til scanning hos gynækolog, som også lige får min sygehistorie ang min menses, og synes også det var forkert af den læge og lave indicider på sådan et grundlag når hun ikke kender sandheden, også selvom jeg har prøvet og forklare hende lægen om dette. Men heldigvis så alt ud til og være normalt. Puha. Men gynækologen råder mig til og få rykket min tid, da jeg gerne ville have NF-scanningen.

Nå min tid hos min egen læge foregår rigtig "smertefri" uden de store komblikationer og får taget en bodprøve og får tlf.nr til svangerambulatoriet på Hillerød sygehus.
Jeg ringer til Hillerød og får at vide alt vil foregå over brev, så når de får papirene fra min læge, vil de sende en tid til NF-scanningen. Men jeg får at vide, i tilfælde hvis der er noget der går galt, i hvilket tidsrum jeg skal regne med min scanning vil ligge. Det ville være fra d. 6/2-17/2. Jubii tænker jeg.

Da jeg oplever lidt lettere træthed og tror det er tegn på jernmangel ringer jeg til lægen, og får en tid til at få målt min blodprocent d.3/2. Men men men det viser sig jeg skal have taget en ny blodprøve, da det viser at de papirer der følger med blodprøven ikke er udfyldt korrekt.
Jeg snakker med lægen om at jeg endnu ikke har hørt fra Hillerød sygehus ang den NF-scanning. Han anbefaler mig og ringe imorgen.

Næste dag d. 4/2 ringer jeg og får en tid d. 6/2 kl 8.20, da de ikke har andre indenfor det tidsrum jeg havde fået forklaret tidligere.

Fredag d. 6/2 ankommer vi til scanning min mand og jeg. Vi får en kvinde der scanner os om hun er jordemoder ved jeg ikke, men det var ikke den bedste oplevelse, selvom vi havde glædet os til scanningen. Jeg kunne fornemme hun ikke kunne li jeg var buttet/overvægtig, for hun virkede irreteret over hun ikke kunne scanne mig ordentlig udefra. Så jeg skulle scannes verginialt. (efterflg. har jeg set en der mindede om mig i det der unge mødre reportage, hvor hun blev scannet udefra og den der scannede trykkede lidt mere til) Dette gjorde min ikke, selv min mand syntes hun virkede negativ.
Plus da vi kom ind inden scanning, blev det påpeget de ikke havde modtaget en blodprøve fra mig, hvor jeg forklarede at jeg fik lavet en i tirsdags som skulle være blevet afsendt. Så hun kunne jo ikke give mig svar på min NF-scanning. Der blev ingen scanningsbilleder den dag til os, vi fik at vide der ikke havde været nogen gode, selvom vi så flere gode billeder af den lille, men hun havde ikke gemt nogen, kun dem hun skulle bruge til NF-scanningen. Og de var ikke gode nok til man kunne se noget. :´(

Nå efterfølgende ringer jeg til min egen læge og snakker med sekretæren om min blodprøve er afsendt derfra, hvor jeg får et ja til svar. Ringer Mandag d. 9/2 til Hillerød sygehus og får at vide, at de skulle have fået min blodprøve, men ingen læger til at udregne svarende da de er underbemandede pga vinterferie og sygdom. Får at vide jeg skal ringe ugen efter.

Idag tirsdag d. 17/2 ringer jeg får at høre mine svar på NF, men får at vide der ikke er kommet noget resultat endnu, og de derved vil vende tilbage, da de synes det er lang tid at gå og vente. Efter kl 12 bliver jeg ringet op, med den besked de aldrig har fået min blodprøve fra lægen som de skal bruge til at kunne udregne risikoen sammen med NF-scaningen. Men får at vide hvis jeg har mulighed for at komme forbi, så kunne jeg få foretaget en blodprøve hos dem og derved være sikker på et resultat. Så svar vil jeg nu først tidligt kunne få på fredag.

Synes det er træls at skal være så meget igennem, når man nu hører om alle andre hvor det bare går strygende uden problemer.

Ville bare ud med lidt frustrationer.

Men nu håber jeg bare der vil være lidt mere lykke og held fremover. Vi skal til MD-scanning d. 6/4, der vil jeg være 20+4.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synes godt nok det er lidt træls Langt
  • #1   17. feb 2009 det er godt nok noget af en start for dig smiley Kan godt forstå at du har brug for at komme ud med det , men håber da for dig at resten af graviditeten kommer til at gå strygende smiley

  • #2   17. feb 2009 synes det er synd du har fået sådan en oplevelse eller start på din graviditet.. ang med at være butte og til nf scanning så er jeg også lidt buttet, men hun pressede bare den dime ned i maven på mig så hun kunne fange den bitte.. og det lykkedes på den måde.. men ang billeder ved jeg man skal sige det fra starten man gerne vil have ellers bliver der ikke taget billeder til jer..

  • #3   17. feb 2009 Ej hvor har det da bare været en gang Øv... Kan godt forstå hvis du er lidt frustreret over det.. Håber os for dig og din mand, at resten af din graviditet bliver rigtig dejlig smiley


  • #4   17. feb 2009 Ej hvor en træls start .. smiley Håber da at det næste stykke tid går nemmere ..

    Jeg er også overvægtig , og jeg har fine billeder , både fra NF og MD scanningen , så det er da noget gylle det hun har lukket ud hende der .. smiley


  • #5   17. feb 2009 Tak til jeres alle sammen støtte det er noget der varmer en, nu når man har været så meget igennem indtil nu. Men ja jeg håber det vil blive bedre efterfølgende. smiley

  • #6   17. feb 2009 Føler med dig, var selv i gennem noget a det samme.... Jeg har ikke fået lavet NF skanning, pga at de ikke kunne finde mine blodprver nogen steder i deres system på OUH.. Og at de faktisk aldrig har modtaget kopi a min vandrejournal fra min egen læge a... Og nu er jeg for langt henne til at få lavet NF skanning, er 17+6 i dag. sys bare det er for dårligt at der ikke er mere tjek på tingende på sugehusene og ved lægerne..

  • #7   17. feb 2009 lille fisk i maven:

    Ja det er det mest trælse man kan komme ud for, det er bare ikke morsomt. Så du har min fulde sympati og opbakning. Håber ligeså vel for dig at dit vil forløbe let og smertefrit resten af graviditeten. smiley


  • #8   18. feb 2009 Øv øv.. ikke sjovt... Jeg skal ringe til en ny læge og høre om jeg kan skift til ham, for jeg føler mig også bare på ingenmandsland! Syntes ikke rigtig jeg har fået nogen snak om vitaminer osv. lidt praktiske oplysninger osv! Vil helst ikke det samme igennem som jer smiley

Kommentér på:
Synes godt nok det er lidt træls Langt

Annonce