{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Ble-hjælp {{forumTopicSubject}}

Lige et emne mere fra mig.

Kender i det der Imse Vimse ble-system? det er genbrugeligt, men lidt dyrt i indkøb. Men man skulle spare penge på længere sigt.
Har nogen af jer prøvet dem? Hvad er jeres erfaringer? Kan det betale sig?
Ved de opstiller regnestykker osv derinde men det kan jo være løgn..

Det er dette:

http://www.naturebaby.dk/startpakker.html

takker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ble-hjælp
  • #1   28. dec 2008 jeg har ikke prøvet dem.. men jeg kender nogen der bruger dem... og det skulle vist godt kunne betale sig hvis man gider at stå med lort op til armene;-O

de skal jo koges for at blive rene..

• #2   28. dec 2008 Jeg ville ikke bruge flergangs bleer, det kan godt være at det er billigere i længden, men jeg gider godt nok ikke fedte rundt i babyafføring *adr*

• #3   28. dec 2008 Ideen er jo netop at spare penge, og at man ikke står med lort overalt, da man skal bruge de der engangsindlæg til at opsamle afføring, og resten er til tis

• #4   28. dec 2008 Det er ikke kun et spørgsmål om at spare penge, stofbleer er også bedere for miljøet, og for barnenumse, og barnet slipper tidligere bleen.

Og hvis man laver sig et system er det såmænd ikke mere besværligt end papirsbleer...

Du kan tilmelde dig www.slyngebarn.dk og så registrere dig i stofble forummet, der kan du få svar på ALT mellem himmel og jord i stofble universet.

Vi skal også bruge stofbleer til vores når den kommer engang, det er klart det bedste valg for sit barn

• #5   28. dec 2008 Du kan også læse denne folder http://www.mymikkelsen.dk/div/stofblefolder2.pdf

• #6   28. dec 2008 vi bestilte en pakke igennem naturebaby.. Da vi modtog pakken, blev vi enige om at det var for besværligt... Noget med først en ble så en buks og så bodystocking udenpå... Og tænk på alle de gange du skal koge og vaske dem.. det du sparer på bleer blir jo så bare dyre i vask... Vi bruger engangs bleer,, Dem fra aldi og dem er vi rigtig tilfredse med.. Selv min kæreste synes de er super gode. Det var nemlig ham der først ville ha at vi brugte stofbleer...

• #7   28. dec 2008 Der er jo mange forskellige bleer, du kan få nogen som er ligesom engangs hvor du bare skal ligge det sugende lag i, også evt. noget blødt på numsen til at opsamle nr.2, det er ikke alle man bruger blebukser til. Kig f.eks. på Bum Genius, det ligner rigtig meget en alm ble.

Man skal ikke koge dem, de skal kogevaskes, nr.2 bleer ved 70 grader og nr 1. bleer kan fkatisk vaskes ved bare 40 grader hvis man sortere dem. Og så tørre de super hurtigt, så tumbleren er ikke nødvendigt. De kan jo kogevaskes sammen med anden kogevask som eks. håndklæder og undertøj, så jeg synes nu ikke det er så voldsomt mere vask

• #8   28. dec 2008 Jeg tror måske vi ender med at prøve dem der hedder "lommebleer" hvor man faktisk bare ligger noget sugende indeni en stofble. Og så et stykke papir til opsamling af bæ.... det ser ok ud

• #9   28. dec 2008 Det er også det vi skal have, dog vil vi bruge foldebleer som nyfødt, da det fylder knap så meget på den lille baby

• #10   29. dec 2008 Jeg vil sige god fornøjelse med stofbleerne....

• #11   29. dec 2008 Så vil jeg sige god fornøjelse med de røde numser, og krysen fingre for at drengenes sædkvalitet ikke ryger, og at børnene ikke får allergi af papirs bleerne ;o)

• #12   29. dec 2008 Jeg kan ikke se hvad bleen gør at barnet slipper tidligere..

Det har vel mere noget om opdragelsen at gøre, forældre vil nok hellere bare smide ud i længere tid, end at igen og igen skulle vaske bleer, og derfor lære barnet hurtiere at blive renlig

• #13   29. dec 2008 Ønsker at være Annonym til en start

begge mine børn har allergi børneeksem osv.. men intet af det har med bleerne at gøre.. vi har aldrig haft en rød numse pga bleen. kun pga eksemen og dårlig mave. men hvis barnet får rød numse så er det ikke pga bleen så er det fordi de ikke bliver skiftet tit nok..
    det har intet med bleen at gøre.. plus at man skal finde den ble der passer bedst til barnet.. der er mange der bruger forkert str...
    og det har utrolig meget at sige. man kan ikke gå efter vægten som ble firmaerne tror man kan..

men hvad kan se på de veninder der har brugt genbrugs blere så er børnene længere tid om at lære at gå og kravle da pasningsformen ikke er nær så god som en engangs ble..

og den med sædkvaliteten.. den holder bestemt ikke det er en gammel skrøne.. så den kan du ikke bruge til en skid..

• #14   30. dec 2008 Jeg tænker lidt med det der genbrugsbleer. De må da også være ubehagelige at ha på når den lille har tisset. Suger de overhovedet... Og kan da huske at vi prøvede at hælde noget vand på sådan en genbrugsble og så på en engangsble. Og genbrugsbleen blev helt vildt tung... Tænker bare det må være ubehageligt for den lille at ha på...

• #15   30. dec 2008 www.slyngebarn.dk
    www.stofble.dk

Kommentér på:
Ble-hjælp

Annonce