{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

fast føde... {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for at komme ud med mine tanker her... Hvorfor f..... kan jeg ikke få min dater til at spise andet end mme og vælling, altså flydende kost?!!!! Hun er lige fyldt 1 år men er født 4 mdr for tidligt så hun skulle kun have været 8 mdr, men andre jeg kender med babyer på 8 mdr har ingen problemer med at få deres børn til at spise kartofler, rugbrødsmadder og alt muligt andet. Jeg kan ikke engang få grød i hovedet på min unge. Hun sidder bare og skaber sig og smider grøden ud over det hele og nægter totalt at spise noget som helst. Jeg tror at om 1 år så sidder vi stadig og forsøger at få hende til at spise en ordentlig portion grød!!! Jeg kan bare slet ikke overskue det og føler mig totalt uduelig! Ville virkelig ønse jeg ikke havde fået barn for jeg kan åbenbart ikke finde ud af at passe hende ordentligt smiley Jeg må jo gøre noget forkert siden jeg ikke kan få hende til at spise noget. Og jeg kan jo ikke bare lade være med at give hende noget nåe hun ikke vil spise grød, for så dør hun vel bare af sult.
Undskyld det blev lidt langt, er bare så frustreret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fast føde...
  • #1   20. dec 2008 Hvad siger Sundhedsplejersken..

Malik var 6 måneder før han så meget som overhovedet ville tænke på at spise noget andet end sin mælk og der var jeg også frustreret..
    Ligepludselig kommer det og så vil det være som om at hun aldrig har lavet andet end at spise fast føde smiley

Har du prøvet at blende en lille bitte smule fast føde ned i vællingen, ligesom for at vænne hende til smagen af andre ting, og så lige så langsomt ( meget langsomt ) gøre vællingen tykkere... ?

Og du er IKKE IKKE IKKE uduelig fordi at hun ikke vil spise. Du har jo prøvet mere end alle os andre. Men kan godt forstå at du bliver ked af det, det ville jeg sgu også blive...
    Men måske er det lidt anderledes nu hun er født for tidligt..

• #2   20. dec 2008 Sundhedsplejersken sagde sidst at hun skal have to måltider om dagen af grød og nu skulle hun så være oppe og spise mælk til morgenmad og vælling til aftensmad/natmad inden hun skal i seng og resten af dagen skulle hun så kun spise grød og frugt. Men hvad hjælper det når ungen ikke gider æde det og i stedet bare bliver hysterisk og smider maden i hovedet på mig igen??? Je ger virkelig helt derude hvor jeg er klar til at aflevere hende til nogen andre som ved hvad de laver, for jeg ved det virkelig ikke. Tror det var en stor fejl af mig at tro jeg kunne være egnet som mor, for synes det er ligemeget hvad jeg gør så duer det bare ikke. Glæder mig til at starte på arbejde til januar så jeg kan aflevere hende til en dagplejemor som ved hvad hun gør. Så får Naja da lidt kvalificeret pleje.

• #3   20. dec 2008 har du prøvet at dyppe brødet i mælken, og så lade hende sutte det af brødet og måske på den måde få smag for det?

• #4   20. dec 2008 Tanja- Ja det var da en mulighed, men hun har prøvet af få alt muligt,,, rugbrød som hun kan sidde med selv og smage på, kiks, kartofler, kogte gulerødder, kogt fisk, banan, clementin... you name it. Så snart hun får noget der minder den mindste smule om en klump i munden så ligner hun en der er ved at brække sig og så bliver der smidt med det hun nu lige har i hånden eller hun slår ud med armene for at baske vores hænder med maden væk.

• #5   20. dec 2008 Kan det være fordi hun ikke kan lide smagen af andet mad?

• #6   20. dec 2008 Pia M- jeg ved det ikke.. Det kan også bare være hun er for doven til at gide tygge på det når man nu kan få noget man bare skal synke.

Louise T 100409- Jeg har prøvet at blende kartofler og gulerødder så det er en gang mos, men det nægter hun også at spise smiley

• #7   20. dec 2008 Til alle der skriver: Jeg er virkelig glad for alle jeres svar og i må meget undskylde hvis jeg virker meget negativ. Er bare lige lidt langt ned lige nu.

• #8   20. dec 2008 Kan godt se at det kan være drøn frustrerende når man bare prøver og prøver og ingenting hjælper... Men lad være med at ødelægge dig selv med at du er en dårlig mor, det er du ikke. Du skal bare blive ved og ved med at prøve lige pludselig er den der. Min søn er 9 måneder nu har har fået grød fra han var 4 måneder og det har han været glad for vel og mærke der ikke har været for meget der skulle tykkes i den men det er først nu at han både gider spise rugbrød, det mad vi får osv. Og det spiser han tilgengæld også nu med velbehag. Før spyttede han det ud og kiggede på mig som om det der mener du bare ikke jeg skal æde... Det skal nok komme. :o)
    Men synes da du skal ringe til din sundhedsplejerske og så fortæl hende at du har brug for at hun kommer og giver dig nogen gode råd om spisningen og mad. Og bare vent til hun kommer i dagpleje/vuggestue så kommer det hurtigt... Jeg har selv arbejdet i vuggestue og børnene suger altså indtryk til sig og nyder ofte at spise i de andre børns selvskab, det kan tit godt været noget helt andet end når de er hjemme.

• #9   20. dec 2008 Kristina N- Jeg håber du har ret... Hun skal starte i dagpleje her den 5 januar, så jeg håber da det hjælper. Min sundhedsplejerske kommer her dne 30 december, så jeg må prøve at snakke med hende der om hvad hun mener jeg skal gøre.

• #10   20. dec 2008 Ja det synes jeg du skal gøre og få nogen gode råd af hende til hvordan du lige skal gribe det an... Men vent og se mange ting ændre sig når hun kommer i dagpleje. Og det er tit noget andet når de begynder at komme ud samme med de andre børn, hun vil se at de spiser, hvad de andre børn gør og de afspejler sig meget i hinanden. Det skal nok komme det er jeg sikker på. :o)
    Og som jeg sagde før det er ikke dig der er en dårlig mor, du gør jo hvad du kan... Det skal nok gå.

Kommentér på:
fast føde...

Annonce