{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

babymos/fast føde {{forumTopicSubject}}

bare nysgerrig har jo dreng på kun 6 uger, men er lidt nysgerrig ang når i starter med mos eller vælling til børn er det normalt at børn omkring fra 6 mdr alderen bliver meget tykke/runde synes når jeg ser børn i den alder har de fået meget hvalpefedt hvis man kan sige det sådan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  babymos/fast føde
  • #1   21. apr 2008 Vælling gives ved 4 mrd os med mos.. Men jeg startede ved 3 mrd stille og roligt. Og 5 mrd med rugbrød og div.

• #2   21. apr 2008 kender flere som efter de ikke mun gav mm fik deres børn en del ekstra især i ansigtet

• #3   21. apr 2008 tror det er meget forskelligt om de bliver tykke eller ej:O) men ja der er mange babyer som bliver tykke griner men det er da nuttet:O))
    Annika fik mos fra 4 mån, vælling fra 4 mån og rugbrød fra 6 mån hun er 9 mån nu og vejer 7,4kg så en lille splint. så det er nok bare forskelligt fra barn til barn hvordan de er bygget og hvordan deres stofskifte er. tror ikke man kan gi mosen eller vællingen skylden:O))))

• #4   21. apr 2008 nå mælken ikke længer mætter smiley

• #5   22. apr 2008 vi begyndte ved 3 mdr, for Niklas kunne ikke mættes til natten mere..

• #6   22. apr 2008 vi startede med at give vælling fra 4mdr og skemad fra 6mdr

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #7   23. apr 2008 Der er ingen fornuft i at give andet end MM så længe barnet trives på dette. Selv sundhedsstyrrelsen er begyndt at anbefale fuldamning i et år.

Der er 3 fedtstoffer i MM som de små ikke kan få på anden vis, alle 3 nogle der gavner hjernen, de 2 kan ikke fås på anden vis overhovedet, mens den 3 kan fås via fisk.
    At give andet end MM før barnet er fyldt 6 måneder, øger risikoen for fødevareallergi hos barnet, fordi deres tarme først omkring 6 måneders alderen danner et enzym som kan nedbryde maden ordentligt.
    Mange SP´ere slår på at hvis man ikke kommer i gang med fast føde når de små er senest 6 måneder lærer de aldrig at spise, det er simbelthen det værste vås jeg læmnge har hørt, på verdensplan ammer kvinderne i gennemsnit hvert barn i 4 år, og fuldammer det første, og så vir jeg er orienteret, så er der ingen af de børn der som voksne stadig lever af pat eller får sutteflaske, de spiser ganske alm mad, så den påstand må SP´erene altså meget længere ud på landet med, den holder ikke vand.
    Nogle slår også på at det giver mere søvn, jo måske, der er bare lige det problem at det slet ikke er sundt for de små, deres hjerner har bedst af at de vågner 1-2 gange hver nat til de er omkring 8 måneder, og det hjælper sulten ret godt med til.
    Endnu en ting er at grød og vælling faktisk ikke er særligt nærende for de små, der er for meget sukker i, for lidt fedstof, er i det hele taget fedende, og efter som at vi også i DK er godt på vej ind i en fedmeedpemi, bør man tænke sig om en ekstra gang. Det sundeste for barnet er at vente med at give andet end MM til det selv tydligt beder om det, og der lade den faste føde bestå af fast føde og ikke grød, for når de selv beder om det er deres kroppe også klar til at modtage det.

Lige med deres ernæring ved de små bedst selv, vi voksne tror vi er sååå kloge og sider og skælder lille Peter ud fordi han ikke også vil spise hans kartofler... det skal vi ikke de små ved bedst selv hvad de mangler, og skal nok gå efter det, ved at vi pådutter dem hvad de skal spise, underernærer vi dem faktisk, fordi de ikke får lov til at få dækket deres behov fuldt ud, fordi vi beder dem fylde maven med de ting de ikke har brug for... velt at bemærke så længe der er tale om ganske alm mad og ikke slik-mad naturlig vis.

Så et helt kort svar her fra er... jeg servere MM til min datter selv beder om at smage det vi andre i fanilien spiser og så får hun lov at smage det, den dag hun så spiser sig met, fint, den dag hun ikke gør, jammen så får hun da bare MM for resten, for hun har intet fornuftigt at bruge grød til (vælling er også grød)

• #8   23. apr 2008 Hej alle tak for jeres svar
    MIT M
    er bange for jeg ikke kan give ham mm i så lang tid kan ikke engang mætte ham nu hver dag uden mme

Kommentér på:
babymos/fast føde

Annonce