{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Nybagt mor, græder konstant? {{forumTopicSubject}}

Vi blev forældre i tirsdags, men har kunnet de sidste mange dage stort set ikke lavet andet end at græde. Jeg ved ikke hvorfor, er der andre der oplever eller har oplevet det samme?
Jeg mener virkelig konstant, der er ikke nogen anledning, kan sidde på toilet og pludselig græde, når jeg kigger på vores hund, vores baby, min kæreste eller bare sidder i sofaen. Det er helt slemt når folk snakker til mig og spørger om hvordan det går.
Nogle med samme oplevelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybagt mor, græder konstant?
  • #1   1. dec 2014 Jeg kunne også græde i starten (nu er min dreng 15 dage)

    Jeg tænker om du har en fødselsdepression, altså har du lyst til at passe dit barn, eller vil du helst kaste ansvaret videre.

    Jeg græd fordi jeg ikke forstod hvorfor mit barn græd, da jeg først fandt ud af at det var sult, og han begyndte på erstatning så holdte jeg også op med at græde og fik ro på.

    Prøv at sæt ord på hvorfor du græder, hvilke tanker der kommer i hovedet på dig, og hvad du har lyst til. Også snak med din SP om det og din kæreste/mand - husk der er intet pinligt i det og det er bedre at få snakket om det end at gemme på det, og hvis det er en fødselsdepression er det også godt at komme i behandling hurtigst muligt.


  • #2   1. dec 2014 Det er helt normalt. Følelserne sidder gerne lidt udenpå tøjet når man lige har fået ansvaret for et andet menneske.

  • #3   1. dec 2014 Uha det er svært at sætte ord på hvorfor jeg græder, for jeg synes ikke jeg helt ved hvornår eller hvad der starter det.
    Måske en blandning af træthed og lykke?
    Har Google't fødsels desperation, men synes ikke jeg kan finde mig selv der.


  • #4   1. dec 2014 Det er selvfølgelig også en kæmpe omvæltning af livet, og man har pludselig ansvaret for et andet menneske, hvor man skal til sidesætte egne behov, så selvom man er midt i madlavning eller spiser, hvis barnet er sulten så kan man ikke vente med at give mad til man er færdig med det man har gang i, og det kan også godt være frustrerende i starten fordi man lige skal vende sig til det.

  • #5   1. dec 2014 Sådan nogle dage har jeg også.

  • #8   1. dec 2014 Helt helt normalt:)

  • maria f
    maria f Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #9   1. dec 2014 Man plejer også og sige at 4 dagen starter tuderiet.".. Det stopper lige så pludseligt som det er startet

  • Sabine O
    Sabine O Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   1. dec 2014 Jeg havde også store tudeture den første mdr. Dagen hvor vi kom hjem fra sygehuset startede det og var da helt slemt. Jeg havde så mange følelser der skulle ud. Var overvældet, glad, stolt, bange, træt, lykkelig og spæk fyldt af hormoner . Det er helt normalt og aftager efterhånden

  • #11   2. dec 2014 Baby blues smiley prøv at Google det

  • #12   2. dec 2014 Som de andre siger, det er helt normalt smiley bare vær opmærksom på, at det ikke fortsætter og de dage du er ked af det må ikke overskygge de gode dage, hvis du forstår smiley

  • #13   3. dec 2014 Okay mange tak alle smiley

  • Bjørn J
    Bjørn J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #14   22. dec 2014 Kan kun gentage hvad der allerede er blevet sagt - det er helt normalt at græde og være følelsesmæssigt ubalanceret i starten.

    Vær opmærksom på dit humør og dine tanker. Hvis du oplever ubehagelige(læs: farlige) tanker skal du straks søge læge.



Kommentér på:
Nybagt mor, græder konstant?

Annonce