Jer der ikke ser jeres forældre. {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde som ikke ser deres forældre?
I mit tilfælde drejer det sig om at jeg i mit voksenliv er blevet uvenner med min far. Min far har utallige gange kritiseret mig og min kæreste for de valg vi har taget i livet og havde efterhånden kun dårlige ting at sige om os og de ting vi foretog os og vores interesser, når han besøgte os. Jeg endte med at have ondt i maven hver gang jeg hørte hans bil i indkørslen.
Så for ca. 1 år siden sagde jeg fra overfor ham og sagde hvis han kun havde kritik når han kom her så måtte vi holde en pause med at ses.
Fik det svar, at han ville altid sige sin mening lige meget hvad.
Det har givet en ro at ikke kommer her konstant og kritiserer, men samtidig også frustration over min datter aldrig kommer til at hende sin morfar. Hun er to år, så hun har ingen erindring om ham.
Det giver også problematik omkring gaver osv.
Hvad gør I andre der ikke har kontakt med jeres far/mor?
Fortæller i jeres børn om dem og grunden til bruddet?
I mit tilfælde så ved jeg ikke om vi kommer til at ses igen, men det er da en mulighed. Mit datter er ikke så gammel hun forstår nogle ting, men det kommer hun jo til.
På en måde, så ville jeg virkelig ønske det var anderledes og kunne laves om. Men jeg kan ikke holde til hans kritik og følte mig efterhånden så dårligt et menneske med alle de dårlige ting han sagde om mig.
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
Har sagt til min datter at mor er uvenner med mormor og morfar fordi de ikke er søde ved mig, og vi skal have en pause. Kunne ikke finde på andet
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 333
At min datter ikke kommer til at lære ham at kende, gør mig ikke så meget, for som sagt synes jeg det er hans tab. Desuden har hun både en farmor og farfar som ser hende rigtig tit og elsker hende og en mormor og "papmorfar" som forguder hende, så hun mangler bestemt intet på den front
jan 2014
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
Gode, lad hende ikke føle at hun mangler noget, ikke for din fars skyld men for
Din datters skyld
Hende og fortæl hende at det er sendt fra morfar, selvf hvis du selv vil, men det min mening hvis du nu overvejer at du på et tidspunkt ku få kontakten igen, så hun ikke skaber had til ham
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
Grunden til hun synes jeg er snobbet er fordi jeg er den der har klaret mig bedste i livet (af hendes børnebørn) ved at få mig en uddannelse og kørekort, og ingen gæld, og har fundet en kæreste der forguder mig. Grunden til hun synes min kæreste er ubehøvlet er fordi at min fætter talte grimt til ham og han så svarede igen, uden at tale grimt.
Min mors storebror ser heller ikke min mormor af samme grund, hun synes han er snobbet fordi han har taget universitetsuddannelse.
Jeg vælger at når mit barn er stort nok fortæller jeg også hvorfor jeg ikke besøger oldemor sammen med ham/hende. Dog vil jeg bare sige fordi vi ikke taler så godt sammen.
Min nevø på 5 har fået samme grund, og han forstår det, uden selv at ligge afstand til hende.
feb 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Dog er det en trist situation, at der er så mange der er i.
I virker meget afklarede med Jeres valg?
Mit problem er nok, at bruddet stadig er så forholdsvist nyt, at jeg ikke har bearbejdet det endnu.
Tager mig ofte i at tænke på mig jeg kunne have gjort noget anderledes.
Men lige meget hvad har jeg jo stadig den forfærdelige følelse i maven, når kritikken startede, og var ked af det i flere dage efter, og den følelse kan ingen tage fra mig.
Jeg savner nok mere den min far/person engang var og som jeg havde håbet på ville være for mig, min kæreste og min datter end den han har været overfor de sidste par år.
Og jeg er så skuffet over, at selvom jeg har forklaret ham hvad jeg følte omkring det, så nægtede han at stoppe det.
Vores familie er ikke så stor, min kærestes forældre er begge døde, så derfor gør det nok ekstra ondt og tvivlen kommer til at nage.
Tak for Jeres gode råd til hvordan man kan forklare det overfor sine børn.
Jer der ikke ser jeres forældre.